Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

پشت کنکوری های موفق

زمان حدودی مطالعه : 4 دقیقه ⏱

از نظر بسیاری افراد ماندن در پشت کنکور احتمال موفقیت در کنکور سال بعد را بشدت کاهش می دهد ، در این میان بد نیست که ببینیم این حرف تا چه حد درست است ! چرا که :

هر ساله تعدادی رتبه های برتر رشته های مختلف از پشت کنکوری های سال های گذشته هستند

در این مطلب قصد دارم در خصوص پشت کنکوری های موفق و مهم‌ترین ویژگی‌های آنها صحبت کنم .

پشت کنکوری های موفق 1401

افرادی که اکنون برای کنکور 1402 آماده می‌شوند، قطعا تمایل دارند از تجربه پشت کنکوری های موفق 1401 و سال‌های قبل‌تر بهره‌مند شوند .
این تجارب باعث می‌شود که از اشتباهات و مسیرهای نادرستی که پیش‌تر توسط دیگران تجربه شده است ، مواجه نشد .

ویژگی‌های پشت کنکوری های موفق

چگونه یک پشت کنکوری موفق باشیم ؟

افرادی که مسیر پشت کنکوری بودن را با موفقیت طی کرده اند ، یکسری ویژگی ها داشته اند . که من با جمع بندی مهم ترین نکات و تجربه کنکوری های موفق ، آنها را به شرح زیر برای شما آورده ام :

1- مدیریت استرس

کسانی که در سال پشت کنکور به خوبی عمل کردند ، یکی مهم ترین مهارت هایی که روی آن کار کردند ، مدیریت استرس بوده است .

مدیریت استرس هم در سطح زندگی روزمره فرد کنکوری و هم برای روز آزمون فرد بسیار حائز اهمیت است

چرا به شخصه افراد زیادی را دیده ام که از نظر تسلط بر دروس مهارت بالایی داشته اند اما بخاطر اینکه نتوانستند استرس سر جلسه کنکور خود را مدیریت کنند ، تمام تلاشی که برای کنکور خود کردند ناکام ماند . . .

من در مطلب مدیریت استرس کنکور ، به طور کامل درباره ی استرس و شیوه های مدیریت آن صحبت کردم که می توانید آن را مطالعه کنید .

بهترین مشاوره کنکور تجربی

2- برنامه ریزی دقیق و اصولی

برنامه ریزی دقیق و اصولی است که بر اساس نقاط قوت و ضعف شما در دروس مختلف و همچنین محدودیت های شخصی شما برنامه ریزی شده باشد .

درباره برنامه ریزی کنکور هم مطالب زیادی نوشته ام که با مطالعه آنها می توانید تا میزان بسیار خوبی نسبت به اهمیت برنامه ریزی مطلع شوید .

3- انتخاب منبع مناسب

انتخاب منبعی که :
1- شما بتوانید با متن آن بیشترین ارتباط را بگیرید
2-منبع متناسب با سطحی که شما در آن درس دارید انتخاب شده باشد
از مهم ترین اصولی است که باید در انتخاب یک منبع رعایت شود

بسیاری افراد صرفا ً بخاطر اینکه فردی با استفاده از یک منبع در کنکور موفق شده ، آن منبع را تهیه می کنند ، در صورتی که منبعی برای آن فرد مناسب بوده ، می تواند باعث این شود که شما حتی نتوانید با آن به یک درصد ضعیف هم دست پیدا کنید !

پس منبع انتخاب شده باید مناسب سطح شما باشد و توصیه می کنم اگر در انتخاب منبع و شناسایی سطح خود دچار مشکل هستید ، حتماً از یک مشاور کنکور آگاه کمک بگیرید تا زحمات شما به نتیجه مناسبی منجر شود .

چگونگی موفقیت در کنکور

4- پشتکار و استمرار

یکی مهم ترین اصول موفقیت پشت کنکوری های موفق ، تلاش مستمر و پشتکار است 

ماندن در پشت کنکور برای بسیاری از افراد همراه با تحمل فشار های فکری و روانی زیادی است ، فکر هایی مثل : نکنه امسال هم موفق نشوم ، اگر موفق نشم بقیه چی میگن ؟ ، از کجا معلوم درصد های امسالم از سال قبل بهتر شود .

بایستی با قبول تمامی ابهام ها برای مسیری که خودتان انتخابش کردید ، بجنگید !

بسیاری از کسانی که در کنکور موفق شدند هم مثل شما در سال کنکورشان ، همچین فکرهایی را داشته اند ، اما یکی از اصولی که باعث شد به موفقیت برسند این بود که مسیر را ترک نکردند و در همین راه به تلاششان ادامه دادند

کنکور هنر 1403

5- اطلاع از اصول مطالعاتی درست و مدیریت زمان

بکار بردن اصول مطالعاتی صحیح مانند شیوه ی خلاصه نویسی و نوت برداری ، شیوه های مرور و جمع بندی ، تند خوانی و اصول بهداشت مطالعاتی و شرایط شما هنگام مطالعه از مهم ترین اصولی هستند که باید بر آنها مسلط باشید .

با کمک این اصول است که می توانید حجم زیاد دروس را مطالعه کنید و به خوبی آنها را مرور کرده و به تسلط برسید 

عدم تکرار اشتباهات قبلی خود و آموختن از آنها ، آمادگی برای روبرو شدن با شکست‌ها و ایجاد راه‌حل مناسب و همچنین انعطاف پذیری در برنامه‌ریزی از مهم‌ترین موارد دیگری هستند که در موفقیت در کنکور نقش دارند

6- کمک گرفتن از افراد حرفه ای

باوجود دانستن تمامی این اصول ممکن است باز هم در اجرای آنها مشکل داشته باشید یا حرف بقیه تاثیر زیادی بر عملکرد شما داشته باشد ، در این مواقع باید به یاد داشته باشید که :

شما همواره می توانید به تنهایی با همه ی این فشار ها و دردسر ها مواجه نشوید و روی کمک حرفه ای یک روانشناس کنکور و مشاور کنکور آگاه حساب باز کنید 
تجربه پشت کنکوری های موفق در رشته های مختلف

ویژگی های پشت کنکوری های موفق چیست ؟

بسیاری از کنکوری ها از من می پرسند : پشت کنکوری های موفق تجربی ، پشت کنکوری های موفق ریاضی ، پشت کنکوری های موفق انسانی چه ویژگی هایی داشتند ؟
پشت کنکوری های تک رقمی چجوری با حرف بقیه برخورد می کردند ؟
آیا رتبه های یک رقمی امسال که پشت کنکوری بودند ، از اول میدونستند که قراره در کنکور موفق بشوند ؟

بهترین روش مطالعه شیمی برای کنکور

جواب این است که :

ناامیدی و فشار های اطراف تقریباً برای تمام کنکوری ها و مخصوصاً پشت کنکوری وجود دارد اما فرق افرادی که با وجود همه ی این مشکلات موفق می شوند و حتی تبدیل به پشت کنکوری های رتبه برتر می شوند در چیست ؟

فرق این افراد در بکار بردن اصول علمی و صحیحی است که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردم ، این افراد همچنین در مواقع سختی ، از یک مشاور کنکور آگاه و دلسوز در کنار خود بهره بردند تا در هنگام سختی ها راه را گم نکنند و بتوانند با قدرت مسیر را ادامه دهند .

سوالات متداول

مهم‌ترین ویژگی پشت کنکوری های موفق چیست ؟

مدیریت استرس ، برنامه‌ریزی اصولی ، تسلط بر اصول مطالعاتی علمی ، مدیریت زمان ، تلاش و استمرار در مسیر ، استفاده از مشاور کنکور با تجربه و روانشناس از مهم‌ترین ویژگی‌های این افراد است .

چرا استفاده از تجارب پشت کنکوری‌های موفق مهم است ؟

به این دلیل که شما می‌توانید راه‌ها و مسیرهای نادرستی که آن‌ها طی کرده‌اند را تکرار نکرده و به جای آن ها از اصول درس پیروی کنید که بتواند شما را به موفقیت در کنکور برساند .

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن