Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

حذفیات کنکور هنر 1402

زمان حدودی مطالعه : 2 دقیقه ⏱

سازمان سنجش برای تسهیل فرآیند ثبت نام برای کنکوری ها ، هر ساله دفترچه راهنمایی منتشر می‌کند که لیست حذفیات کنکور هنر ۱۴۰۲ نیز معمولاً در همین دفترچه منتشر می‌شود و من پس از بررسی آن به این نتیجه رسیدم که

بجز دروس عمومی که از همه کنکور ها حذف شده اند ، حذفیات دیگری در  کنکور هنر نداشتیم

حذفیات کنکور سراسری هنر

با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی سازمان سنجش دروس عمومی ( ادبیات ، عربی ، زبان و دینی ) پایه‌های دهم تا دوازدهم اصلی‌ترین حذفیات کنکور هنر محسوب می‌شوند اما تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی اعمال خواهد شد .

حذفیات کنکور هنر 1402

لیست حذفیات کنکور هنر نوبت اول و نوبت دوم

داوطلبان متقاضی شرکت در در هر دو نوبت آزمون امسال باید تمام بخش‌های کتاب‌های تخصصی هر سه پایه را بخوانند ، زیرا اطلاعیه مبنی بر حذف بخشی از کتاب‌های کنکور هنر منتشر نشده است .

برخی مشاوران کنکور به داوطلبان پیشنهاد می‌کنند که برخی مباحث کم اهمیت یا دشوار کنکور را حذف کرده و تمرکز بیشتری بر مباحث پرتکرار داشته باشند اما این مدل حذف تنها برای داوطلبانی بسیار ضعیف کاربرد دارد .

اگر جزء آن دسته از داوطلبان هستید که به رتبه برتر یا دانشگاه‌های مطرح کشور فکر می‌کنید هرگز وارد این بازی حذف مباحث نشوید ، زیرا رقابت دشوار کنکور فرصتی برای ریسک باقی نمی‌گذارد . از آنجا که سازمان سنجش حذفیاتی برای گروه هنر منتشر نکرده مطالعه عمیق تمام مباحث کتاب درسی بهترین روش برای کسب رتبه دلخواه است .

برای دنبال کردن از جدیدترین روی این مطلب اخبار کنکور 1402 کلیک کنید

دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1403

در این رابطه در مطالب حذفیات کنکور هنر 1403 ، حذفیات کنکور هنر 1404 ، حذفیات کنکور هنر 1405 صحبت کردیم .

حذفیات کنکور هنر 1402

البته ، به دلیل تأثیر سوابق تحصیلی در رتبه کنکور ، افرادی که نمرات بالاتری در امتحانات نهایی کسب کنند شانس بیشتری برای رتبه برتر شدن ، خواهند داشت .

حذف دروس عمومی سبب شده که ضرایب دروس تخصصی نیز تغییر جدی داشته باشد . بر اساس تغییرات جدید ضریب درس درک عمومی هنر ۱۲ ، درک ریاضی و فیزیک ۵ و خلاقیت تصویری و تجسمی ۳ است .

سوالات متداول

حذفیات کنکور هنر 1402 چه زمانی اعلام می شود ؟

لیست حذفیات کنکور معمولاً قبل از نام نویسی کنکور نوبت اول ( دی ماه ) ، در حدود آبان ماه اعلام می شود .

لیست حذفیات کنکور 1402 را از کجا می توان مطلع شد ؟

با انتشار لیست حذفیات توسط سازمان سنجش ، مطالب مربوط به آن در سایت کنکور تی وی در اختیار داوطلبین عزیز قرار خواهد گرفت .
داوطلبین همچنین می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به محض منتظر شدن لیست حذفیات ، به آن دسترسی پیدا کنند .

آیا می توان در یک نوبت آزمون سراسری هم در کنکور تجربی و هم کنکور هنر شرکت کرد ؟

گروه آزمایشی هنر و زبان از گروه‌های آزمایشی شناور آزمون سراسری می باشند و شناور بودن به این معنی است که داوطلبان گروه‌های ریاضی ، تجربی و انسانی می‌توانند علاوه بر رشته تحصیلی خود در یکی از دو کنکور هنر و زبان یا هر دو ی آن ها ، نیز شرکت کنند .

اطلاع از حذفیات کنکور هنر چه کاربردی دارد ؟

لیست رشته‌های بدون کنکور سراسری

اطلاع از حذفیات باعث می شود داوطلبین روی بخش حذف شده وقتی برای مطالعه نگذارند و به همین علت اطلاع از آن ها مسئله ی مهمی است .

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن