Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

بهترین روش مطالعه زیست برای کنکور

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

برای داوطلبان کنکور تجربی، درس زیست‌شناسی احتمالاً بزرگترین چالش گذر از کنکور سراسری خواهد بود. این درس با ضریب ۱۲ بیشترین میزان تأثیر بر رتبه و تراز (نمره خام) را در بین سایر دروس رشته تجربی به خود اختصاص داده است. اما سؤال مهم اینجاست که چه روش‌هایی می‌تواند به فهم درس زیست‌شناسی کمک کند؟ با من همراه باشید تا بهترین روش مطالعه زیست برای کنکور را به شما آموزش دهم.

مطالعه زیست شناسی به روش رتبه های برتر

روش مطالعه زیست رتبه های برتر

 هوش و یادگیری در افراد باهم متفاوت است؛ همین مسأله باعث می‌شود که روش خواندن درس زیست‌شناسی در هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد. اما می‌توان گفت که رتبه­های برتر کنکور سراسری ابتدا به درک عمیقی از کتاب درسی رسیده‌اند و سپس با تست زدن و مرور‌های برنامه‌ریزی شده توانسته‌اند بر چالش‌هایی که طراحان برای آن‌ها در کنکور آماده کرده‌اند فائق آیند.

چگونه زیست را مفهومی بخوانیم؟

مهم‌ترین نکته در پاسخ به این سؤال این است که برای درسی مانند زیست‌شناسی که در دسته دروس توصیفی قرار می‌گیرد، درک کردن مفاهیم گام اول در یادگیری خواهد بود. برای خواندن زیست‌شناسی قبل از شروع هر فصل این سؤال را از خود بپرسید که بعد از خواندن این فصل قرار است من چه مفاهیمی را یاد بگیرم؟

رتبه‌ های برتر کنکور 1403

 در گام بعدی فصل مورد نظر را روخوانی کرده و سعی کنید به سؤالی که قبل از شروع فصل از خود کرده‌اید پاسخ دهید. سپس شروع به خواندن عمیق و نت‌برداری و خلاصه‌نویسی کنید تا مفاهیم را بهتر فرا گیرید و بعد به سراغ سنجش خود و تست‌زنی روید. از تست‌های کنکور‌های سال گذشته غافل نشوید؛ زیرا به شما کمک می‌کند نکات کلیدی و مهم فصل را بهتر فرا گیرید.

بهترین روش مطالعه زیست شناسی

بهترین روش مطالعه زیست شناسی

روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور چگونه است؟

یکی از نکات بسیار مهم در فراگیری درس زیست‌شناسی اختصاص زمان مناسب برای مطالعه این درس است. رتبه‌های برتر کنکور سراسری زمان زیادی از مطالعه خود را به خواندن فصول، تست زدن و مرور این درس اختصاص می‌دهند.

علاوه بر این توجه به نکات مهم در حل تست‌های کنکور به ویژه نکات سؤالات کنکور‌های گذشته می‌تواند به شما کمک کند که عملکرد بهتری در این درس داشته باشید. از نقشه‌های ذهنی استفاده کنید تا موفق‌تر شوید. برای ساخت نقشه‌های ذهنی می‌توانید از شکل‌ها و نمودار‌های مختلف و قابل فهم در خلاصه‌نویسی‌های خود استفاده کنید. این کاری است که اکثر رتبه‌های برتر کنکور انجام می‌دهند.

روش مطالعه زیست برای پشت کنکوری ها

برای کسانی که سالیان گذشته در کنکور شرکت کرده‌اند مرور مجدد مطالبی که خوانده‌اند ممکن است سخت به نظر بیاید. اما مهم‌ترین نکته‌ایی که آن‌ها باید به آن توجه کنند این است که عوامل شکست قبلی آن‌ها به خصوص در درس زیست‌شناسی چه چیزهایی بوده است؟

 درس گرفتن از شکست‌ها خود عامل اصلی موفقیت در هر فرد است. این افراد باید ابتدا مجدداً به سراغ کتاب درسی رفته و نکاتی که قبلاً به آن توجه نکرده­اند را بررسی کنند و خلاصه‌های خود را بهتر کنند. مرور و تست‌زنی می‌تواند آن‌ها را چند قدم به موفقیت نزدیک‌تر کند. همچنین اختصاص زمان مطالعه بیشتر به درس زیست‌شناسی برای جبران مشکلاتی که در گذشته وجود داشته از نکات حائز اهمیت است.

لیست رشته های کنکور زبان
انتخاب تکنیک مناسب برای مطالعه زیست شناسی

عامل موفقیت رتبه‌های برتر کنکور توجه به مطالعه درست و عمیق درست زیست‌شناسی است. برای موفقیت در این درس باید کتاب درسی و تست‌های سالیان گذشته را به خوبی مطالعه کرد و زمان بیشتری از درس خواندن روزانه را به این درس اختصاص داد.

سوالات متداول

آیا صرفا با خواندن کتاب درسی میتوان در درس زیست­ شناسی موفق شد؟

خیر، علاوه بر کتاب داوطلب باید کتاب­های کمک آموزشی و تست­های مختلف را بررسی کند تا بتواند در این درس موفق شود.

تاثیر منفی زدن درس زیست ­شناسی در رتبه چقدر است؟

این درس در کنکور تجربی با ضریب ۱۲ همراه است که قطعا منفی زدن این درس می­تواند رتبه داوطلب را به شدت کاهش دهد.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن