Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

مباحث آسان و مهم ریاضی کنکور تجربی

زمان حدودی مطالعه : 3 دقیقه ⏱

درس ریاضی یکی از دروس تخصصی رشته تجربی است و تأثیر زیادی در نمره نهایی داوطلبان دارد. اما بسیاری از داوطلبان گروه تجربی به سؤالات بسیار کمی از درس ریاضی در روز کنکور پاسخ می‌دهند. به همین دلیل اگر پیش از کنکور، با بودجه‌بندی این درس آشنا شوید و زمان خود را روی مباحث آسان ریاضی کنکور تجربی بگذارید، می‌توانید با پاسخ دادن به سؤالات بیشتر، به موفقیت نزدیک‌تر شوید. در واقع در درس ریاضی کنکور تجربی، مباحث زیادی وجود دارند که نسبت به سایر مباحث آسان‌ تر هستند و با وقت گذاشتن روی آنها به سؤالات زیادی در روز کنکور پاسخ خواهید داد. در ادامه مطلب با این مباحث آشنا شوید.

مباحث آسان و مهم ریاضی کنکور تجربی

مباحث آسان ریاضی کنکور تجربی نظام جدید

داوطلبان گروه آزمایشی تجربی باید در روز کنکور به 30 سؤال ریاضی پاسخ دهند و برای پاسخ‌ دهی به سؤالات حدود 96 ثانیه زمان خواهند داشت. اطلاع از بودجه بندی درس ریاضی به شما کمک می‌کند تا تمرکز و زمان خود را بیشتر روی مباحث مهم تر بگذارید و در صورت کمبود وقت از مطالعه بیش از حد مباحث بی‌ اهمیت، خودداری کنید. پس بهتر است در قدم اول، با بودجه بندی سؤالات ریاضی تجربی نظام جدید آشنا شوید.

  • مثلثات (4 سؤال)
  • هندسه (3 سؤال)
  • هندسه مختصات(2 سؤال)
  • احتمالات (2 سؤال)
  • مشتق (2 سؤال)
  • معادلات و نامعادلات (2 سؤال)
  • ·        لگاریتم (2 سؤال)
  • کاربرد مشتق(3 سؤال)
  • مقاطع مخروطی (1 سؤال
  • حد و پیوستگی (3 سؤال)
  • تابع(4 سؤال)
  • ترکیبات(2 سؤال)
  • توان‌های گویا (1 سؤال)
مباحث آسان ریاضی کنکور تجربی نظام جدید

مباحث آسان ریاضی کنکور تجربی 1402

اکنون که با بودجه بندی درس ریاضی در کنکور 1402 آشنا شده‌اید، باید برای مباحث مهم‌تر که با سؤالات بیشتری از آنها در کنکور سراسری مواجه می‌شوید، زمان بیشتری بگذارید. مباحثی مثل مثلثات، هندسه، کاربرد مشتق و تابع، جزء مباحث سؤال خیز در کنکور سراسری هستند و با یادگیری آنها به سؤالات زیادی در ریاضی تجربی پاسخ خواهید داد. در ادامه با مباحث آسان ریاضی تجربی آشنا شوید.

رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است؟

مبحث دنباله و تصاعد

مبحث دنباله و تصاعد، از آسان‌ترین مباحث ریاضی تجربی به‌شمار می‌رود. نکته مثبت این مبحث آن است که علاوه بر سادگی با سایر مباحث ارتباطی ندارد و می‌توانید آن را به‌صورت جداگانه مطالعه کنید.

مبحث آمار

مبحث آمار نیز بخش آسانی در ریاضی تجربی است و با تسلط بر آن می‌توانید به‌راحتی 2 سؤال را پاسخ دهید.

مبحث لگاریتم

امکان یادگیری آسان و پاسخ صحیح به سؤالات این مبحث نیز برای داوطلبان وجود دارد. البته با تعداد سؤالات زیادی از این بخش در کنکور سراسری مواجه نخواهید شد؛ اما در صورت مطالعه این مبحث، می‌توانید دو سؤال را پاسخ دهید.

مبحث ترکیبات و احتمال

در صورت تمرین و حل تست‌های زیاد، می‌توانید به‌راحتی بر این مبحث نیز مسلط شوید و به سؤالات آن پاسخ دهید.

مبحث حد و پیوستگی

سه سؤال ریاضی کنکور تجربی شامل مبحث حد و پیوستگی می‌شوند. در صورت تسلط بر نکات ریز تستی، می‌توانید سؤالات این بخش را نیز به‌راحتی پاسخ دهید.

مباحث ساده ریاضی کنکور تجربی

ریاضی یکی از دروس مهم و تخصصی رشته تجربی است که در صورت مطالعه دقیق و تسلط کامل بر همه مفاهیم، می‌توانید به تعداد زیادی از سؤالات پاسخ دهید. در صورتی که رابطه خوبی با درس ریاضی ندارید، می‌توانید در ابتدا زمان خود را به مباحث آسان ریاضی کنکور تجربی، اختصاص دهید. البته در صورت تسلط بر مباحث سؤال خیز و دشوار، شانس خود را برای پیشی گرفتن از رقبای خود افزایش می‌دهید. ریاضی از جمله دروسی است که به تمرین زیادی نیاز دارد. در واقع داوطلبان باید پس از مطالعه هر فصل و تلاش برای به‌خاطر سپردن مفاهیم و فرمول‌ها به حافظه بلند مدت خود، زمان زیادی را به تست زنی و تمرین اختصاص دهند. توابع، مثلثات، هندسه و کاربرد مشتق از مهم‌ترین و سؤال خیزترین مباحث کنکور هستند. با تست زنی فراوان، یادداشت برداری و تکرار تمرینات، می‌توانید بر این مباحث مهم تسلط پیدا کنید و تراز بالایی در درس ریاضی به‌دست آورید.

مباحث آسان ریاضی کنکور تجربی 1402

کنکور یکی از مهم ترین آزمون های سراسری برای بسیاری از داوطلبان است و هر ساله افراد زیادی در این آزمون سرنوشت ساز شرکت می کنند. هر داوطلب که می خواهد بهترین عملکرد را در این آزمون سراسری داشته باشد، باید به همه نکات توجه کند. در این مطلب با مباحث آسان ریاضی کنکور آشنا شدید . اگر قصد دارید در گروه آزمایشی تجربی به رقابت بپردازید، تسلط بر مباحث آسان ریاضی کمک به‌سزایی به شما برای کسب رتبه مناسب را خواهد کرد.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن