Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

دانش‌ اموزان ضعیفی که در کنکور موفق شدند

زمان حدودی مطالعه : ۴ دقیقه ⏱

قبل از شروع این مطلب باید ابتدا از خود بپرسیم که موفقیت در کنکور را به چه معنا می دانیم ؟

این مفهوم برای هر دوست کنکوری می تواند متفاوت باشد ، برای مثال ، ممکن است یک دانش آموز همینکه در هر رشته ای و هر دانشگاهی قبول شود را معادل موفقیت خود در کنکور می داند .

اما فرد دیگری ، صرفا یک رشته خاص و یک دانشگاه خاص را مد نظر دارد و اگر صرفا به آن هدف برسد خود را در کنکور موفق می داند .

دانش‌ آموزان ضعیفی که در کنکور موفق شدند

اگر از گروه اول هستید باید بدانید که می توانید روی قبولی از صرفا سوابق تحصیلی حساب کنید ، مطالعه مطلب اگر در کنکور هیچ تستی نزنیم رتبه چند میشود نیز می تواند به شما کمک زیادی بکند.

اما راجع به گروه دوم باید در نظر داشت که عده ای در ابتدای مسیر کنکور به خوبی و مستمر مطالعه می کنند اما به مرور دمطالعه دائمی برای آن‌ها به کاری خسته کننده تبدیل می شود . این افراد ممکن است ، آنقدر موفقیت در کنکور را به سال بعد موکول کنند که در نهایت نتوانند به هدف و آرزوی خود برسند .
موفقیت در کنکور فقط به سوابق تحصیلی خوب بستگی ندارد و اگر فردی معدل بالایی دارد باید در نظر بگیرد که اگر قصد موفقیت و قبولی در رشته ی دلخواه خود را دارد باید در آزمون کنکور نیز عملکرد مناسبی داشته باشد .

یکی از راه هایی که شما به راحتی میتوانید در زمان کم در کنکور موفق شوید و خستگی ناشی از مطالعه را به شدت کاهش دهید ، آموزش تند خوانی است که به راحتی می تواند سرعت مطالعه شما را تا ۳ برابر افزایش دهد . استاد محمد قاسمی برای شما یکی از بهترین دوره های تند خوانی را آماده کرده است که شما برای اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید همچنین میتوانید یک جلسه رایگان با مشاورین متخصص مشاوره تلفنی کنکور و مشاوره انتخاب رشته ما نیز استفاده کنید .

دفترچه انتخاب رشته انسانی 1404

کار‌هایی که برای دستیابی به رتبه‌های عالی با معدل پایین باید انجام داد

قبل از اینکه به شما بگویم که چگونه می‌توانید به رتبه عالی و برتر دست پیدا کنید باید بدانید که تکرار و رعایت تمام این نکات ضروری است .

رمز رسیدن به نتیجه ایده‌آل، تمرین زیاد و پشتکار مداوم البته در مسیری درست می باشد، چرا که اگر مسیر انتخاب شده متناسب با شرایط و اهداف فرد نباشد، تلاش زیاد آن را به سرانجام دلخواه نخواهند رساند.

و البته که با انتخاب راست درست و برنامه ی مناسب با شرایط شخصی فرد، تنها در صورتی می توان به موفقیت نهایی رسید که با تلاش مستمر و منظم و با حفظ انگیزه آن راه جلو برود .

۱. استفاده از منابع مناسب برای یادگیری دروس

اگر در درسی ضعیف هستید ، باید با استفاده از روش‌های اصولی سطح خود را بهبود دهید . اگر مهارت کافی ندارید ، به جای اینکه بیخیال آن درس شوید ، می توانید با استفاده از منابعی که با مشورت به عنوان بهترین منبع مناسب سطح شما معرفی شده ، شروع به تکرار و تمرین مستمر کنید تا مهارت لازم را به دست آورید .

همچنین برای عملکرد مناسب در کنکور نمیتوان فقط به کتب درسی اکتفا کرد و باید از کتاب‌های کمک آموزشی مناسب استفاده کرد.

پس از بررسی وضعیت دانش‌ آموزان ضعیفی که در کنکور موفق شدند به شما توصیه می‌کنم که هرگز فریب فرمول‌های ساده مطرح شده در بسیاری تبلیغات را نخورید . با توجه به اینکه هر ساله سوالات کنکور سخت تر می شوند ، یادگیری مفهومی دروس بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد .

برنامه ریزی زمانی کنکور

۲. آشنایی با نحوه مطالعه دروس مختلف

برای یادگیری درس‌های مختلف نمی‌توان از روش یکسان استفاده کرد . برای مثال یادگیری درس زیست با فیزیک کاملاً متفاوت است . در فیزیک یادگیری فرمول و نحوه اجرای آن مهم است اما در درس زیست باید به مواردی مانند قید ها و تصاویر کتاب تمرکز بیشتری داشته باشید .
درباره مرور نیز همین نکته وجود دارد. در مرور ریاضی و فیزیک خواندن فرمول و حل مسائل مربوط به آن کافی است اما در درس زیست یا شیمی باید به شیوه متفاوت تری عمل کرد .

۳. آشنایی با تست زنی و جمع‌بندی دروس

دانش‌ آموزان ضعیفی که در کنکور موفق شدند توانسته‌اند قبل از کنکور به آمادگی لازم دست پیدا کنند . حجم مطالب به مرور افزایش می‌یابد پس باید انگیزه خود برای مرور تمام مطالب را حفظ کنید و هرگز مرور را فراموش نکنید .
در مرحله مرور سعی کنید تست‌های پرتکرار را انتخاب کنید و بر حل آن‌ها متمرکز شوید . زمان مشخصی برای مرور هر درس انتخاب کرده و خود را موظف کنید که در این مدت تمام مبحث تعیین شده را مرور کرده و دوباره تست بزنید.

چگونه در کنکور موفق بشویم؟

۴. اتکا به منبع انگیزشی خود

انگیزه ی هر فرد از ورود به یک رشته خاص متفاوت است ، اما مهم است هر زمان که به علت سختی مسیر کنکور تمایل به ترک مسیر داشتیم ، دلیل اینکه روزی این راه را شروع کردیم را به خود یادآوری کنیم.

معدل دانش‌ آموزان ضعیفی که در کنکور موفق شدند

برخی دانش‌آموزان تصور می‌کنند که معدل بالا به معنی تضمین قبولی در کنکور است اما کنکور هیچ ارتباطی با معدل شما ندارد . پس اگر در دبیرستان معدل پایینی داشته‌اید ، می‌توانید با پشتکار به هدف اصلی خود برسید . من با بررسی دانش‌ آموزان ضعیفی که در کنکور موفق شدند به این نتیجه رسیدم که بسیاری از آن‌ها تنها در سال آخر تصمیم گرفتنه‌اند گذشته را جبران کنند و با تلاش مستمر وسعی کرده‌اند تمام نقاط ضعف خود را به نقطه قوت تبدیل کنند .

دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1403

فراموش نکنید کنکور برای افرادی که معدل پایینی دارند ، کمی دشوارتر از افرادی است که معدل بالاتری داشته اند اما با عملکرد خوب در جلسه کنکور می توان این ضعف را تا حد خوبی پوشش داد .
انتخاب مشاور کاربلد و دلسوزی که بتواند در تمام مسیر همراه شما باشد ابزار کلیدی برای موفقیت در آزمون سراسری است که با توجه به نقاط ضعف و قوت شما و شرایط شخصی شما بهترین برنامه و منابع را به دانش آموز ارائه دهد .

معدل دانش‌ آموزان ضعیفی که در کنکور موفق شدند

مافیای کنکور و پرداخت هزینه‌ های گزاف برای شرکت در کلاس‌ های خصوصی سبب شده افرادی که سطح مالی ضعیف یا معدل پایینی دارند از رسیدن به هدف خود ناامید شوند. من پس از تجزیه‌ و تحلیل عملکرد دانش‌ آموزان ضعیفی که در کنکور موفق شدند به این نتیجه رسیدم که انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی مناسب ، تمرین ، تکرار ، مرور و حفظ انگیزه سبب شده که آن‌ ها این مسیر سخت را به‌ راحتی به پایان برسانند .

سوالات متداول

آیا با معدل کم می‌توان در کنکور موفق شد ؟

با توجه به تأثیر سوابق تحصیلی بر رتبه نهایی داوطلب در کارنامه کنکور ، باید اثر سوابق تحصیلی را جدی گرفت ، اگر چه با عملکرد عالی در کنکور تا حدی می توان ضعف پایین بودن معدل را جبران کرد ، اما برای بالاتر بردن احتمال موفقیت پیشنهاد می شود اگر نمره معدل فرد پایین است از طریق ترمبم معدل برای رفع این مشکل اقدام کند .

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن