Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

اگر در کنکور هیچ تستی نزنیم رتبه چند میشود ؟

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

در برخی شرایط خاص مانند وقتی که فرد امکان مطالعه دروس را ندارد فرد به طور کلی آماده رقابت نیست و قصد دارد تنها با شرکت در کنکور شانس خود را امتحان کند ، ممکن است این سوال را داشته باشد که آیا بدون پاسخ به سوالات امکان قبولی را دارد یا خیر ؟

در واقع سوال اصلی این است که اگر در کنکور هیچ تستی نزنیم رتبه کنکورمان چند می شود ؟

باید گفت با توجه به نتایج سال‌های اخیر که بسیاری از داوطلبان درصدهای منفی ثبت می‌کنند ، اگر فردی بدون پاسخ نیز کنکور را ترک کند ، امکان قبولی وجود دارد اما نباید توقع دانشگاه و رشته های برتر را داشت .

تست نزدن در کنکور سراسری

اگر کنکور را سفید بدهیم چه می شود؟

از سوالاتی که زیاد از من پرسیده می شود این است که اگر برگه کنکور را سفید بدهیم رتبه چند می شود ؟ در جواب باید بگویم که در این حالت داوطلب هیچ شانسی برای قبولی در رشته‌ها و دانشگاه‌های محبوب و برتر ندارد و همچنین قبولی در دانشگاه‌های دولتی نیز دور از تصور است .

اما با توجه به وجود داوطلبانی که نمره منفی دارند ، احتمال قبولی در دانشگاه‌های پیام نور ، غیرانتفاعی یا آزاد در برخی رشته ها را خواهید داشت . البته باید گفت می‌توان با تعداد کمی پاسخ صحیح، رتبه را کاملا جابجا کرد و امکان قبولی حتی در برخی از دانشگاه‌های دولتی را نیز داشت .

بهترین موسسه کنکور تجربی
قبولی در دانشگاه با پاسخنامه سفید

اگر در کنکور فقط زیست بزنیم چه میشود؟

درس زیست‌شناسی اصلی‌ترین درس و بالاترین ضریب را در بین دروس تخصصی کنکور تجربی دارد و باید گفت که امکان قبولی با درصدهای بسیار بالا در برخی دانشگاه‌ها و رشته‌ها وجود دارد اما با توجه به رقابت بسیار بالا در رشته های اصلی این گروه و چالشی تر شدنِ هر ساله سوالات این درس ، پیشنهاد می‌شود برای بالاتر بردن شانس قبولی حداقل به دو یا سه درس دیگر را نیز پاسخ داده شود و اینکه اگر فقط یک درس را بزنیم شانس کمی برای قبولی داریم .

برای رسیدن به نتیجه مناسب ، رشته‌ و دانشگاه‌های برتر، قطعا نیاز به تلاش هدفمند است و بدون تلاش قطعا نتیجه خوبی نیز حاصل نخواهد شد 

چگونه بدون درس خواندن در کنکور قبول شویم؟

قبولی در رشته ها و دانشگاه های برتر بدون درس خواندن و کسب نتیجه مناسب در کنکور سراسری تقریبا غیر ممکن است . اما اگر هدف دیگری دارید و بین رشته و دانشگاه ها تفاوتی برایتان وجود ندارد ، با کم درس خواندن یا حتی بدون مطالعه نیز شانس قبولی در برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها را دارید و می توانید پس از شرکت در کنکور شانس خود را برای انتخاب رشته در دانشگاه‌های پرظرفیت مانند پیام نور ، غیرانتفاعی یا آزاد امتحان کنید .

 البته در برخی از دانشگاه‌ها پذیرش بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی فرد نیز امکان پذیر است 
انتخاب یک درس برای تست زدن در کنکور سراسری

اگر در کنکور ریاضی هیچ تستی نزنیم رتبه چند میشود ؟

در کنکور ریاضی اگر برگه پاسخنامه کنکور سفید تحویل داده شود ، نمی توان انتظار قبولی در رشته یا دانشگاه سراسری محبوبی را داشت اما می توان شانس قبولی در برخی رشته ها را در برخی دانشگاه را داشت .

بهترین اساتید فیزیک کنکور

اگر در کنکور فقط عمومی بزنیم چه می شود ؟

این سوال یکی دیگر از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سال های قبل از ۱۴۰۱ بود اما با توجه به حذف شدن دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۱ در تمامی رشته ها ، این موضوع دیگر جای بحث ندارد و داوطلبان تنها به سوالات تخصصی رشته خود می توانند پاسخ دهند .

اما به طور کلی در گذشته نیز این موضوع بستگی به رشته موردنظر داشت . در برخی رشته‌ها اهمیت درس عمومی بسیار بالا بود و تنها با زدن این دروس امکان قبولی وجود داشت . اما در برخی دیگر با زدن دروس عمومی به تنهایی قبولی در دانشگاه‌ها و رشته‌های پرطرفدار بسیار سخت و نشدنی بود .

سفید دادن کنکور یا پاسخ به برخی دروس خاص همواره یکی از ابهاماتی است که در ذهن داوطلبان وجود دارد . در این مطلب سعی شد در این خصوص اطلاعات کاملی در اختیار داوطلبان قرار بگیرد . در نهایت این هدف و میزان تلاش و البته شیوه ی درست برنامه ریزی شما است که در شیوه ی طی کردن این مسیر مهم است .

سوالات متداول

اگر کنکور را سفید بدهیم شانس قبولی داریم ؟

بله ، به طور کلی شانس قبولی در برخی رشته‌های دانشگاه‌هایی همچون پیام نور و غیرانتفاعی و آزاد برای فرد وجود خواهد داشت .

آیا با زدن تنها یک درس خاص امکان قبولی در رشته مد نظر وجود دارد ؟

بستگی به ضریب آن درس در رشته مد نظر دارد ؛ اما به طور کلی توصیه می‌شود که داوطلبان در بدترین حالت ممکن حداقل به دو یا سه درس کنکور پاسخ دهند که شانس قبولی‌شان را افزایش دهند .

تاثیر معدل در کنکور 1402

اگر در کنکور هیچ تستی نزنیم چه می شود ؟

اگر در کنکور به هیچ از یک دروس پاسخی ندهیم ، طبیعتاً درصد کسب شده در هر درس معادل صفر درصد خواهد بود و با توجه به اینکه همه ساله عده ای دروس خود را منفی می زنند به همین علت فرد رتبه آخر نخواهد شد .
در این حالت فرد امکان قبولی در برخی رشته ها و بعضی دانشگاه ها را خواهد داشت اما نمی توان انتظار رشته و دانشگاه برتری را داشته باشد .
همچنین فرد می تواند در انتخاب رشته ی رشته هایی که پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی دارند نیز شرکت کند .

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن