Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور امسال دیگر نیازی به خرید کتاب‌های کمک تستی برای این درس‌ها ندارید. با توجه به اینکه تأثیر دروس عمومی از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود، کسب نمره عالی در امتحانات نهایی به یک اولویت تبدیل شده است. اما تاکنون هیچ یک از ناشران، کتاب‌های عمومی باکیفیتی منتشر نکرده‌اند. با توجه با سابقه چندین ساله کتاب‌های عمومی نشر الگو، گاج یا خیلی سبز را توصیه می‌کنم. برای آشنایی با بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ به توضیحاتی که در ادامه آمده توجه کنید.

بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲

بهترین منابع کنکور تجربی

زیست مهم‌ ترین درس در کنکور تجربی است. با اطمینان می‌توان گفت قبولی در رشته‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به درصد بالای این درس وابسته است. توصیه می‌کنم که برای خرید کتاب هرگز محصولات کم حجم را انتخاب نکنید. برای اینکه بتوانید به درصد بالای ۸۰ برسید، باید وقت بیشتری برای مطالعه این درس اختصاص دهید. هنگام خرید کتاب باید به درسنامه آن توجه کنید. کتاب‌های خیلی سبز پایه به پایه (زیست پایه دهم تا دوازدهم) اولین منبعی است که به شما پیشنهاد می‌کنم.

اگر می‌ خواهید رشته پزشکی یا دندانپزشکی بخوانید، باید موفق به کسب درصد ۶۰ یا بالاتر در درس شیمی شوید. برای موفقیت در کنکور دو کتاب بسیار مفید را به شما توصیه می‌کنم. اولین کتاب شیمی خیلی سبز است. انتشارات خیلی سبز حرف اول را برای موفقیت در کنکور می‌زند. درسنامه‌ها و سوالات تستی این کتاب کاملاً استاندارد است. کتاب شیمی خیلی سبز به دو صورت پایه به پایه و جامع منتشر شده و داوطلبان می‌پرسند بهترین انتخاب کدام است؟ به افرادی که زمان کمتری برای مطالعه دارند خرید کتاب‌های جامع را توصیه می‌کنم.

بودجه بندی کنکور ریاضی 1402

دومین کتاب در لیست بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ که به افزایش درصد شما در کنکور کمک می‌کند، شیمی مبتکران است. شیمی مبتکران کتاب‌های تک جلدی و دو جلدی دارد. اگر وقت کمی برای مطالعه دارید توصیه می‌کنم کتاب‌های تک جلدی پایه به پایه را در اولویت قرار دهید. درسنامه جامع و تست‌های استاندارد ویژگی متمایز کتاب‌های مبتکران است. دو کتاب بسیار مفیدی که برای ریاضی به شما توصیه می‌کنم کتاب جامع خیلی سبز (دو جلدی) و کتاب جامع مهروماه (دو جلدی) است. سطح تست‌های کتاب مهروماه بالاتر است، پس اگر هنوز مهارت کافی در این درس ندارید با کتاب خیلی سبز شروع کنید.

برای اینکه بتوانید در درس فیزیک نیز درصد بالایی به دست بیاورید، انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. کتاب‌های خیلی سبز و میکرو طبقه گاج بهترین منابع برای درس فیزیک هستند. این دو کتاب تفاوت زیادی با هم ندارند. درسنامه میکرو طبقه‌بندی نسبتا رسمی است. به همین دلیل برای شروع کار کتاب‌های جامع یا پایه به پایه خیلی سبز بهترین گزینه است. بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ در درس زمین‌شناسی نیز مربوط به انتشارات خیلی سبز است.

بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ چی بخونیم؟

بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ چی بخونیم؟

توصیه می‌کنم برای درس‌ های زیست و شیمی ابتدا به مطالعه دقیق و هدفمند کتاب درسی متمرکز شوید در مرحله بعد به سراغ کتاب‌های تست بروید. اگر از نظر درسی در سطح متوسط قرار دارید، کتاب‌ های خیلی سبز بهترین گزینه هستند. اما توصیه دیگر من به شما این است که پس از اتمام کتاب‌های خیلی سبز از تست‌های IQ کمک بگیرید. در مورد درس‌های فیزیک و ریاضی بهتر است تمرکز خود را تنها بر کتاب‌های کمک آموزشی قرار دهید. بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ در این دو درس نیز مربوط به انتشارات خیلی سبز و گاج هستند.

تعداد سوالات کنکور تجربی 1402

بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید

برای داوطلبان نظام جدید انتخاب کتاب‌های تستی مناسب دغدغه‌ ای جدی است. بررسی‌های انجام شده بر روی کتاب‌های تست نشان می‌دهد که اختلافات بسیار کمی بین کتاب‌های چاپ شده توسط انتشارات برتر وجود دارد. اما بعد از بررسی منابع کنکور تجربی رتبه‌های برتر به این نتیجه رسیدم که اغلب آن‌ها برای مطالعه کتاب‌های خیلی سبز، نردبام، مبتکران، گاج، مهووماه و IQ متمرکز شده بودند.

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲

بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید که می‌تواند به موفقیت داوطلبان در کنکور کمک کند، به سطح علمی و میزان مطالعه آن‌ها وابسته است. اگر از نظر تحصیلی متوسط هستید و می‌خواهید دروس تخصصی را به صورت پایه بخوانید، انتخاب کتاب‌های پایه به پایه خیلی سبز بهترین گزینه است. اما برای داوطلبان بسیار درسخوان و تیزهوش انتخاب کتاب‌های نردبام و IQ بهترین گزینه است. روش دیگر مطالعه ترکیبی است. یعنی پس از اتمام کتاب‌های پایه به پایه خیلی سبز در مرحله جمع‌بندی به سراغ کتاب‌های نردبام یا IQ بروید. منابع کنکور تجربی نظام قدیم نیز تقریبا مشابه با نظام جدید است. اما کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات نشر الگو، گاج، مهروماه و مبتکران بهترین گزینه برای این داوطلبان خواهد بود.

بهترین منابع کنکور تجربی نظام جدید

اطلاع از بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ برای موفقیت داوطلبان ضروری است. به دلیل اینکه بسیاری از داوطلبان شرایط مالی مناسب برای مراجعه حضوری به مشاوران مجرب را ندارند در این مقاله بر معرفی بهترین منابع کنکور نظام جدید و قدیم متمرکز شدم. مطمئن باشید با مطالعه اصولی این منابع می‌ توانید به هدف خود برسید.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن