Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

آیا کنکور حذف می شود ؟

زمان حدودی مطالعه : 3 دقیقه ⏱

سال‌ها است که بحث حذف کنکور و روش‌های جایگزین آن برای قبولی دانش‌آموزان در دانشگاه مطرح شده است و با گذشت سال‌ها نیز هنوز جواب قطعی در این خصوص وجود ندارد .

اما داوطلبانی که به سال‌های پایانی تحصیل خود نزدیک می‌شوند ، همواره این نگرانی و پرسش را دارند که آیا کنکور حذف می شود یا خیر ؟

در ادامه این مطلب سعی می کنم تا شما را در جریان آخرین تصمیمات و برنامه‌های سازمان سنجش قرار دهم .
همچنین برای اطلاع از جدیدترین اخبار کنکور میتوانید به صفحه اخبار کنکور 1402 ما مراجعه کنید.

آیا امکان حذف کنکور سراسری وجود دارد

کنکور چه زمانی حذف می شود ؟

یکی از سوالاتی که همواره در پیرامون کنکور وجود دارد این است که ایا کنکور برداشته میشود یا خیر ؟ اصلا چه زمانی قرار است که کنکور به طور کامل حذف شود ؟
شایعات و اخبار مختلفی نیز در این خصوص وجود دارد که تا کنون هیچ یک از آن‌ها به طور رسمی تایید نشده است و کنکور همچنان در حال برگزاری برای تمام رشته‌ها است .
البته تغییراتی در روند برگزاری آن توسط سازمان سنجش اتفاق افتاده است مثلاً تا کنون روش‌های جایگزینی همچون سوابق تحصیلی و معدل پیشنهاد شده‌اند که هیچ کدام تا امروز نتوانسته‌اند گزینه خوبی برای جایگزینی کنکور باشند .

کارنامه کنکور ریاضی 1401

آیا دروس عمومی از کنکور حذف می شوند ؟

سازمان سنجش همچنان برای ورود به دانشگاه‌ها ، آزمون کنکور را برگزار می‌کند و خبری از حذف آن نیست . اما تغییراتی در کنکور ایجاد شده است که می‌تواند به برقراری عدالت کمک بیشتری کند .

دروس عمومی از سال 1402 از کنکور حذف شده اند و داوطلبان تنها به سوالات تخصصی پاسخ می‌دهند.

البته تاثیر دروس عمومی به صورت سوابق تحصیلی برنتیجه نهایی داوطلب تاثیر می‌گذارد .
از تغییرات مهم دیگر باید به :

1- برگزاری دو نوبت کنکور در هر سال و

2- تاثیر سوابق تحصیلی به شکل 40 درصد قطعی اشاره کرد

آیا کنکور برای رشته پزشکی حذف می شود ؟

در ادامه این سوال که آیا کنکور حذف می شود یا خیر باید در خصوص رشته پزشکی نیز صحبت شود .
رشته پزشکی یکی از رشته‌هایی است که علاقه‌مندان زیادی دارد و حرف و شایعه در خصوص حذف کنکور آن نیز بسیار شنیده شده است . اما همچنان این کنکور نیز مانند سایر کنکورها برگزار می‌شود و فعلا خبری در خصوص حذف قطعی آن وجود ندارد .

البته روش‌هایی همچون معدل ، مصاحبه و … برای جایگزینی کنکور پزشکی پیشنهاد شده است اما هیچ کدام تا الان به عنوان جایگزین قطعی معرفی نشده اند

آیا کنکور حذف می شود ؟ 2

آیا حذف کنکور امکان پذیر است ؟

در سال 1386 مجلس رای به حذف کامل کنکور داد ؛ اما به دلیل نبود روش مناسب برای جایگزینی آن ، مجدداً کنکور بدون هیچ تغییری برگزار شد . 

به همین دلیل تا زمانی که روشی منطقی و صحیح برای جایگزینی کنکور ارائه نشود ، نمی‌توان در خصوص حذف کامل آن اظهار نظر کرد . اما با شرایط فعلی حداقل تا چند سال آینده بعید به نظر می‌رسد که در روند برگزاری کنکور اخلالی به وجود بیاید .
با وجود پیشنهاد روش‌هایی همچون تاثیر بیشتر سوابق تحصیلی ، معدل و همچنین بکار گرفتن روش‌هایی خاص مانند انجام مصاحبه و … اما تاکنون هیچ کدام از این روش‌ها به تایید نهایی نرسیده و نتوانسته‌اند خود را به عنوان جایگزین کامل کنکور معرفی کنند .

اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور

در چه سالی کنکور حذف می شود ؟

در پاسخ به این سوال که آیا کنکور حذف می شود یا کنکور تا چه سالی ادامه دارد و اگر کنکور حذف شود چه میشود ، نمی‌توان پاسخ دقیقی را ارائه کرد

سازمان سنجش اکنون در حال برگزاری منظم کنکورها در مقاطع و رشته‌های مختلف است و تغییراتی را نیز برای برقراری عدالت بیشتر در آن پیاده کرده است اما به دلیل نبود جایگزین مناسب و حساب‌شده برای کنکور ، نمی‌توان زمان دقیقی را برای برداشتن کنکور نظر گرفت.

احتمال حذف کنکور سراسری

این سوال که آیا کنکور حذف می شود یا خبر همواره سوالی مبهم در ذهن داوطلبان و دانش‌آموزان بوده است .
با این که تا کنون بحث‌های زیادی حول حذف کنکور به صورت کامل انجام شده است ، اما همچنان سازمان سنجش کنکور را برگزار می‌کند و تنها در بخش‌هایی تغییراتی را ایجاد کرده است .

به همین دلیل نمی‌توان نظر قطعی در خصوص زمان دقیق حذف کنکور ارائه کرد
بدون شک در صورت تایید طرح جدید توسط سازمان سنجش  ، اخبار مربوط به آن از طریق همین صفحه به اطلاع شما می رسد 

سوالات متداول

آیا امکان حذف کامل کنکور وجود دارد ؟

بله ؛ همواره بحث‌هایی بر سر حذف کامل کنکور مطرح شده است ، اما به دلیل نبود روش جایگزین مناسب سازمان سنجش به مراحل نهایی اجرای این طرح‌ها نرسیده است ، اما در آینده امکان حذف کامل آن در صورت وجود طرح مناسب وجود دارد .
پس نمی توان به سوال های پر تکراری مانند : آیا کنکور برداشته می شود ؟ ، ایا کنکور حذف میشه ؟ یا کنکور کی حذف میشه ؟ پاسخ دقیقی داد .

کارنامه کنکور انسانی 1402

کنکور چه زمانی حذف می‌شود ؟

در پاسخ به سوال : “کنکور کی برداشته میشود ؟” ، “کنکور کی حذف میشه ؟” نمی‌توان تاریخ دقیقی ارائه کرد ؛ چرا که هنوز طرح و روش مناسبی برای جایگزینی آن ارائه نشده است .

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن