Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

بهترین منابع کنکور زبان ۱۴۰۲

زمان حدودی مطالعه : ۴ دقیقه ⏱

کنکور زبان یکی از رشته‌ های شناور کنکور است که هر ساله علاقه‌مندان زیادی در این آزمون شرکت می‌کنند. در ابتدای کار داوطلبان به دنبال منابع مفید و اصلی برای مطالعه دقیق و هدف‌مند این کنکور هستند. ممکن است منابع زیادی نیز در این زمینه وجود داشته باشد؛ بنابراین شناخت بهترین منابع کنکور زبان ۱۴۰۲ برای داوطلبانی که در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند بسیار مهم است. البته باید گفته شود که اعتماد کردن به منابع موجود و در دسترس به همان اندازه که انتخاب اولیه آن‌ها مهم است، اهمیت دارد. داوطلب نباید در اواسط مسیر این تفکر را داشته باشد که منابع او ناقص و دارای مشکلاتی هستند و این استرس قطعا عامل بازدارنده در مسیر کنکور خواهد بود. در ادامه در مورد این منابع بیشتر صحبت می‌شود.

در کنکور زبان چه درس هایی را بخوانیم؟

اولین سوال در ذهن داوطلبان کنکور زبان این است که برای کنکور زبان چه درس‌هایی را بخوانم که بهترین نتیجه را بگیرم؟ به طور کلی طبق اعلام سازمان سنجش منابع کنکور زبان شامل کتاب‌های زبان و ادبیات فارسی دهم، یازدهم و دوازدهم، عربی دهم، یازدهم و دوازدهم، فرهنگ و معارف اسلامی دهم، یازدهم و دوازدهم و زبان انگلیسی دهم، یازدهم و دوازدهم است. بدون شک منبع اصلی کنکور همان کتاب‌های درسی آموزش و پرورش است؛ اما نمی‌توان از تاثیر برخی کتاب‌هایی گذشت که به صورت طبقه‌بندی‌شده تست‌هایی را عنوان کرده و به طور دقیق آن‌ها را بررسی می‌کنند.

تاثیر دروس عمومی در کنکور

به همین دلیل شناخت منابع فرعی در کنار کتاب‌های اصلی نیز بسیار مهم است. کتاب‌های فراوانی به طور تخصصی برای کنکور زبان ارائه شده‌اند که در ادامه به معرفی برخی از بهترین‌های آن‌ها می‌پردازیم. برای مجموعه زبان و ادبیات فارسی، کتاب دوجلدی نشر خیلی سبز و همچنین نشر الگو کتاب‌های بسیار خوبی برای جمع‌بندی و بررسی نکات هستند.

برای دروس عربی نیز گاج و مبتکران کتاب‌های خوبی را آماده کرده‌اند که داوطلبان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. درس معارف نیز دیگر درسی است که می‌توان از کتاب میکروطبقه‌بندی گاج برای تسلط بهتر به آن استفاده کرد. برای درس زبان نیز با توجه به این که داوطلب قصد شرکت در کنکور کدام زبان را دارد، منابع مختلفی وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در کنکور زبان چه درس هایی را بخوانیم؟

منابع کنکور سراسری زبان

در ادامه بحث بهترین منابع کنکور زبان ۱۴۰۲، به معرفی منابع کمک آموزشی برای هر یک از زبان‌های خارجی می‌پردازیم. برای کنکور زبان انگلیسی، علاوه بر کتاب‌های اصلی، کتاب تخصصی مبتکران از شهاب اناری یکی از بهترین منابع برای مطالعه کنکور است. برای بخش گرامر می‌توانید از کتاب خیلی سبز علیرضا جابری و همچنین کتاب GRAMMAR IN USE استفاده کنید. در بخش لغات کتاب‌های زیادی وجود دارند که از جمله محبوب‌ترین‌های آن‌ها باید به ۵۰۴، ESSENTIAL WORDS FOR TOEFL و ESSENTIAL IDIOMS IN ENGLISH اشاره کرد. برای درک مطلب نیز می‌توانید از کتاب دکتر شهاب اناری انتشارات مبتکران استفاده کنید .

اما برای داوطلبانی که به دنبال بهترین منابع کنکور زبان ۱۴۰۲ برای زبان آلمانی هستند نیز باید بگوییم که در بخش گرامر می‌توانید از کتاب‌های Klipp und Klar: Ubungsgrammatik Grundstufe A1-B1 و کتاب زرد و قرمز هوبر استفاده کنید. در بخش واژگان نیز کتاب‌های انتشارات هوبر بسیار پرفروش هستند. درک مطلب هم بخش مهمی از مطالعه درس زبان آلمانی است که کتاب۱۰۰۰deutsche redensarten  انتشارات Langenscheidt   گزینه خوبی برای انتخاب است.

کنکور 1403 چگونه خواهد بود؟

برای کنکور زبان فرانسه نیز در بخش گرامر کتاب Grammaire en dialogues پیشنهاد می‌شود. برای لغات نیز می‌توانید از کتاب انتشارات مهر در این رابطه و همچنین Vocabulaire progressif du francais کمک بگیرید. در انتها برای بخش درک مطلب نیز کتاب‌هایی همچون dites-moi un peu و Comprehension Ecrite CLE  وجود دارند که داوطلبان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

همه چیز در مورد کنکور زبان

همه چیز در مورد کنکور زبان

کنکور زبان به دلیل اینکه امکان ثبت‌نام آن در کنار رشته‌های اصلی نیز وجود دارد، همواره یکی از پرمخاطب‌ترین کنکورها است. شما برای شرکت در این کنکور باید به آدرس اینترنتی سایت سنجش در زمان مقرر مراجعه کرده و مراحل مشخص را طی کنید. این کنکور را معمولا سخت‌ترین کنکور نیز می‌نامند؛ زیرا در بسیاری از موارد هیچ منبع رسمی مشخصی برای آن وجود ندارد و داوطلب باید با دقت بالا به مطالعات خود مشغول شود.

زیرگروه‌های مختلفی نیز طبق اعلام سازمان سنجش برای این کنکور در نظر گرفته شده است که با توجه به زبان و نوع آن با هم تفاوت دارند. به طور مثال در زبان انگلیسی رشته‌های مترجمی و آموزش زبان انگلیسی و همچنین تربیت دبیر وجود دارند.

بعد از اتمام دفترچه عمومی که شامل درس‌های عربی، فارسی، معارف و زبان انگلیسی است، دفترچه اختصاصی کنکور بین داوطلبان پخش خواهد شد که با توجه به زبان مد نظر، این دفترچه‌ها متفاوت هستند. البته معمولا داوطلبان تنها پاسخ به سوالات دفترچه تخصصی را جدی می‌گیرند. این دفترچه شامل ۷۰ عدد تست است.

نمونه سوالات کنکور زبان

اگر دوست دارید برای آشنایی بیشتر با سوالات کنکور زبان، سوالات سال‌های گذشته را بررسی کنید، علاوه بر اینکه امکان استفاده از کتاب‌های مختلف در این زمینه را دارید، من در ادامه برخی از سوالات سال‌های گذشته را به ترتیب قرار داده‌ام که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

نمونه سوالات کنکور زبان

در این مطلب به معرفی بهترین منابع کنکور زبان ۱۴۰۲ پرداختم. شناخت منابع باکیفیت و خوب از اصلی‌ترین گام‌ها برای موفقیت در کنکور است. بنابراین شما در گام اول باید منابعی مناسبی را برای خود انتخاب کرده و سپس با برنامه‌ریزی دقیق، به هدفتان برسید.

بودجه بندی کنکور انسانی 1403

سوالات متداول

در انتخاب بهترین منابع کنکور باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از هر چیز سطح خود را بدانید. زیرا کتابی که برای داوطلبان متوسط مناسب است ممکن است از نظر داوطلبان تیزهوش خسته‌کننده باشد. در مرحله بعد برند‌های برتر و اساتید مجرب را شناسایی کرده خرید کتاب‌ها و جزوات آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

آیا خرید حجم بالای کتاب‌های تست نقش کلیدی برای موفقیت در آزمون سراسری دارد؟

خرید تعداد زیاد کتاب‌های تست نه تنها به موفقیت منجر نمی‌شود، بلکه شما را از هدفتان دور می‌کند. زیرا مطالعه کتاب‌های مختلف مدیریت زمان را سخت‌تر می‌کند. بجای خرید انواع کتاب‌ها، از منابع باکیفیت و سوالات کنکور استفاده کنید.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن