Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

بهترین منابع فیزیک کنکور ۱۴۰۲

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

فیزیک همواره یکی از درس‌های جذاب و البته پرچالش به خصوص در کنکور بوده است. برای رسیدن به تسلط کافی روی درس فیزیک باید به تعداد کافی تمرین حل کرده باشید و تست‌های مربوط به آن را نیز تکرار کنید. اما برای مطالعه درس فیزیک، شرکت‌کنندگان و داوطلبان به دنبال منابع مناسب برای آن هستند. این که بهترین منبع موجود برای درس فیزیک کدام کتاب است و باید به کدام کتاب اعتماد کنند، مواردی است که مورد توجه داوطلبان قرار دارند. به دلیل اهمیت موضوع در ادامه در مورد بهترین منبع برای فیزیک کنکور بررسی‌های صورت میگیرد.

بهترین کتاب فیزیک کنکور

فیزیک درسی است که باید مسائل آن‌ را بارها و بارها حل کنید تا بتوانید روی مباحث مختلف آن به تسلط کافی برای حل تست برسید. اگر می‌خواهید بهترین منبع برای فیزیک کنکور را بشناسید، بدون شک کتاب‌های درسی اصلی منبع پایه‌ای و بهترین منبع برای مطالعه هستند. گرچه با توجه به سوالاتی که در کنکورهای اخیر مطرح می‌شود و حتی طرح سوالات خارج از چارچوب کتاب‌های درسی، نیاز به کتاب‌های بیشتری هم وجود دارد، اما نمی‌توان از نقش کتاب‌های اصلی در این زمینه گذشت.

اگر به عنوان کتاب کمک آموزشی و تست دنبال کتاب مناسب برای درس چالشی فیزیک هستید، انتشاراتی همچون گاج، مبتکران و خیلی سبز کتاب‌های باکیفیتی را روانه بازار کرده‌اند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

کنکور ریاضی 1403
بهترین منابع فیزیک کنکور 1402

بهترین منابع فیزیک کنکور

قبل از این که کتاب فیزیک کمک درسی برای کنکور تهیه کنید، مهم است که سطح و شرایط خودتان را در نظر بگیرید. برخی کتاب‌های کنکور به طور کلی دروس را در سطح بالایی توضیح داده‌اند و از بیان موضوعات پایه‌ای خودداری کرده‌ اند و برخی نیز بالعکس از ابتدا و مباحث پایه‌ ای آموزش را شروع کرده‌ اند.

فیزیک پایه گاج و همچنین فیزیک پایه خیلی سبز از بهترین منابع موجود برای مطالعه هستند. کتاب‌های نشر الگو و نردبام خیلی سبز نیز با داشتن تست‌های سطح بالا برای افرادی مناسب است که پیش‌تر به تسلط کافی روی مباحث فیزیک رسیده‌اند.

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی

کنکور تجربی نیز شامل سوالاتی از درس فیزیک می‌شود و بسیاری از افراد از این درس به عنوان پلی برای عبور از سایر رقبا نگاه می‌کنند. با مطالعه صحیح و اصولی درس فیزیک می‌توان به درصد بسیار خوبی در کنکور رسید.

به طور کلی منابع فیزیک کنکور تجربی شامل فیزیک ۱ دهم، فیزیک ۲ یازدهم و فیزیک ۳ دوازدهم است که پیشنهاد می‌شود پیش از مطالعه هر کتاب دیگری به تسلط کافی روی این کتاب‌ها برسید. کتاب‌های نشر الگو، خیلی سبز و میکرو طبقه‌بندی گاج بهترین منابع کمکی در این زمینه هستند.

بهترین منابع فیزیک کنکور انسانی

برای کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۲ نیز می‌توانید در ابتدا از کتاب‌های اصلی درسی به عنوان پایه استفاده کنید و در ادامه برای رسیدن به تسلط بیشتر، بسته به شرایط درسی خود از کتاب‌های کمک آموزشی همچون گاج و خیلی سبز و مهر و ماه استفاده کنید.

مهلت ثبت‌ نام کنکور 1405
بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی

بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی

درس فیزیک در کنکور ریاضی جایگاه ویژه‌ای دارد و اکثر افراد به دنبال زدن درصد بالایی از این درس در کنکور هستند. به همین دلیل شناخت بهترین منبع برای فیزیک کنکور ریاضی اهمیت زیادی دارد. در کل برای کنکور ریاضی منابع درس فیزیک شامل فیزیک ۱ دهم، فیزیک ۲ یازدهم و فیزیک ۳ دوازدهم است. در ابتدا داوطلب باید به تسلط خوب و کافی روی کتاب درسی خود برسد و این کتاب‌ها بهترین منبع اولیه برای کنکور و درس فیزیک هستند.

در ادامه اما انتخاب کتاب کمکی که درسنامه مناسبی را در کنار تمرین‌های اصولی در اختیار داوطلب قرار دهد بسیار مهم است. مجددا گفته می‌شود که پیش از خرید کتاب‌های آموزشی فیزیک سطحتان را مشخص کنید و اگر از پایه به دنبال آموزش هستند، حتما از کتاب‌های پایه اشاره شده استفاده کنید. کتاب‌های پایه گاج و خیلی سبز گزینه‌های بسیار خوبی هستند. اما کتاب‌های مبتکران، نردبان خیلی سبز و نشر الگو به بررسی‌ تست‌های سطح بالاتری می پردازند که باید به این نکته توجه کنید.

بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی

درس فیزیک با این که در ابتدا درسی سخت و پیچیده‌ای در کنکور به نظر می‌رسد، اما در صورت داشتن برنامه‌ای مناسب برای آن و همچنین در اختیار داشتن منابع کافی و باکیفیت، می‌تواند به نقطه قوت داوطلب در کنکورهای مختلف تبدیل شود.

بهترین منبع برای فیزیک کنکور موضوعی بود که در این مطلب در خصوص آن صحبت شد. برای انتخاب کتاب‌ های کمک درسی فیزیک، بهتر است از مشاوره کنکور سراسری در این زمینه کمک بگیرید.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن