Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

روش‌هایی مثل برنامه ریزی کنکور حجمی و برنامه ریزی کنکور زمانی شما را با شکست مواجه کرده است ، مخاطب دوره برنامه ریزی کنکور ما شما هستید .

نمونه برنامه ریزی کنکور

زمان حدودی مطالعه : 3 دقیقه ⏱

احتمالاً در مسیر کنکور خود به این فکر افتاده اید که برای برنامه ریزی کنکور خود ، یک نمونه برنامه پیدا کنید و مطابق آن عمل کنید ، در این مطلب دو نمونه برنامه از انواع حجمی و زمانی برای شما قرار داده ام تا با آن ها آشنا شوید .

البته من استفاده از این سبک ها را توصیه نمی کنم ، برای اینکه با بهترین سبک برنامه ریزی کنکوری آشنا شوید تا انتهای مطلب همراه من باشید .

انواع نمونه برنامه ریزی کنکور

حتماً عناوین برنامه حجمی و برنامه زمانی به گوشتان آشنا هست ، این دو سبک برنامه ریزی از قدیمی ترین و متداول ترین سبک های برنامه ریزی هستند که مشاوران از آنها استفاده می کنند .

در این بخش نمونه ای از هر کدام از این روش های برنامه ریزی کنکور را قرار داده ام که می توانید با کمک آن ها با این شیوه های برنامه ریزی آشنا شوید .

نمونه برنامه ریزی زمانی کنکور

در برنامه ریزی زمانی ، مقدار ساعتی برای هر درس تعیین می شود ، و شما طبق میزان ساعتی که مشاور کنکور شما تعیین کرده باید آن فصل ها را مطالعه کنید .
توضیحات کامل به همراه مثال درباره ی برنامه زمانی را می توانید در مطلب برنامه ریزی زمانی کنکور بخوانید .

عکس پایین یک نمونه از برنامه درسی زمانی کنکور است :

نمونه برنامه ریزی کنکور 1

نمونه برنامه ریزی حجمی کنکور

برنامه ریزی حجمی کنکور روشی است که طبق آن مشاورتان برای یک درس بر اساس تعداد فصل ها یا صفحات کتاب ، حجمی را برای مطالعه شما مشخص می کند و بر طبق آن شما باید در انتهای زمان تعیین شده ( مثلاً پایان هفته ) مطالب را خوانده باشید .

برنامه ریزی آنلاین کنکور

اگر به این روش برنامه ریزی علاقه دارید می توانید توضیحات کامل درباره ی برنامه حجمی را در مطلب برنامه ریزی حجمی کنکور بخوانید .

عکس پایین یک نمونه از برنامه درسی حجمی کنکور است :

برنامه ریزی حجمی کنکوری

در اینجا لازم است اشاره کنم که :

هیچ کدام از این دو سبک های برنامه ریزی مورد تایید من نیستند و شما هم اگر می خواهید در کنکور موفق شوید پیشنهاد می کنم سراغ این سبک های برنامه ریزی نروید

در انتهای این مطلب سبک مورد تایید من که بهترین روش برنامه ریزی درسی است را به شما معرفی می کنم

جدول برنامه ریزی برای کنکور

در قسمت پایین نمونه ای خام از جدول برنامه ریزی کنکور قرار داده ام که می توانید آن را دانلود کنید و از آن به عنوان فرم جدول برنامه ریزی روزانه و جدول برنامه ریزی هفتگی استفاده کنید

فایل زیر ، جدول برنامه ریزی رایگان کنکور pdf است که می‌توانید پرینت بگیرید و از آن استفاده کنید ، برای دانلود کافی است روی آن کلیک کنید .

دانلود جدول برنامه ریزی کنکور

اما روش برنامه ریزی که درباره آن صحبت کردیم چه روشی است ؟

در ادامه قصد دارم بهترین روش برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور را به شما معرفی کنم

بهترین روش برنامه ریزی کنکور

در نهایت چه شیوه برنامه ریزی کنکور پیشنهاد می شود ؟

می خواهم در این بخش درباره نکته بسیار مهمی در برنامه ریزی کنکوری اشاره کنم و آن هم اینکه :

بهترین برنامه ریزی کنکور برنامه ریزی است که دانش آموز را مانند یک رُبات یا کامپیوتر در نظر نگیرد 

و اگر بخواهم عمیق تر توضیح بدهم ، باید بگویم که در یک برنامه ریزی درست که قصد دارد شما را به موفقیت برساند نیازها ، مشکلات شخصی ، محدودیت ها ، ظرفیت و اهداف هر فرد باید در نظر گرفته شوند چون صرفاً به این شکل است که می توان در جهت موفقیت کنکور قدم برداشت .

دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1405

همچنین برای طراحی مناسب ترین برنامه که شما را در مسیر موفقیت در کنکور قرار دهد ، باید سختی متفاوت هر درس را به طور عمومی و هم برای خودِ فرد شما بر اساس توانایی ها و نقاط ضعف تان در آن درس در نظر گرفته شود .

روشی که من برای برنامه ریزی کنکور استفاده می کنم بر اساس موارد متعدد شخصی دانش آموز که در بالا به بخشی از آن اشاره کردم و همچنین بر اساس برترین متد های علمی است که توسط بهترین دانشگاه های دنیا مورد تایید و استفاده است ، می باشد . 

توضیح کامل درباره هر یک از این بخش ها و شیوه ی برنامه ریزی به شیوه کنکور تی وی ، در مطلب برنامه ریزی کنکور داده شده ، به شما پیشنهاد می کنم حتماً این مطلب بسیار مهم را مطالعه کنید تا در جهت موفقیت خود در کنکور گامی موثر بردارید .

سوالات متداول

از کجا می توان یک نمونه برنامه ریزی کنکور پیدا کرد ؟

در ابتدای مطلب ، یک نمونه برنامه ریزی حجمی و یک برنامه ریزی زمانی قرار دادم که می توانید از آن استفاده کنید .
پیشنهاد می کنم حتماً بخش انتهایی مطلب را هم مطالعه کنید تا با بهترین مدل برنامه ریزی کنکور هم آشنا شوید .

آیا می توان از یک نمونه آماده برنامه کنکور ، به عنوان برنامه درسی خودم استفاده کنم ؟

جواب این سوال ، خیر است ، چرا که هر فرد ویژگی های متفاوتی نسبت به فرد دیگری دارد و برنامه ای که باعث رتبه برتر شدن یک فرد در کنکور می شود ، میتواند باعث شکست شما در کنکور شود .
به همین علت پیشنهاد می کنم بخش آخر این مطلب را مطالعه کنید .

ضرایب دروس کنکور هنر 1403

مدلی که برخی از مشاوران کنکور خیلی به آن علاقمند هستند مدل برنامه ریزی حجمی و زمانی کنکور است که در ترکیب برنامه زمانی و برنامه حجمی استفاده می‌شود که در اینجا باید بگویم در صورتی که در این مدل به درستی شخصیت و پارامترهای مهم در نظر گرفته نشود هم با مشکل مواجه خواهید شد .

منابع :

journals.sagepub.com

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن