Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

روش‌هایی مثل برنامه ریزی کنکور حجمی و برنامه ریزی کنکور زمانی شما را با شکست مواجه کرده است ، مخاطب دوره برنامه ریزی کنکور ما شما هستید .

برنامه ریزی حجمی کنکور

زمان حدودی مطالعه : 3 دقیقه ⏱

برنامه ریزی حجمی کنکور یکی از انواع بسیار معروف روش های برنامه ریزی کنکوری است که احتمالاً به همین علت هم هست که مشتاق به خواندن این مطلب شدید .
اما قبل از هر چیزی لازم است اشاره کنم که :

برنامه ریزی به شیوه حجمی یکی از قدیمی ترین و پر استفاده ترین شیوه های برنامه ریزی است و به همین علت دارای مشکلات متعددی هم می باشد 

پس در ادامه مطلب همراه من باشید تا مروری بر شیوه برنامه ریزی حجمی داشته باشیم .

برنامه ریزی حجمی کنکور بسیار از برنامه ریزی زمانی کنکور که قبل تر در موردش صحبت کردیم محبوب تر است .

برنامه ریزی حجمی کنکور

برنامه ریزی حجمی کنکور به چه شکل طراحی می شود ؟

اگر فردی ، برای مثال مشاور شما قصد طراحی برنامه ریزی به شیوه حجمی داشته باشد ، ابتدا طبق برنامه ی بلند مدتی که برای شما در نظر دارد ، حجم دروسی که باید در انتهای هر ماه خوانده شود مشخص می کند .

بعد برنامه هفتگی شما نیز بر همین اساس مشخص می شود که شما برای مثال تا آخر این هفته باید دو فصل ریاضی ، یک فصل شیمی بخوانید و برای هر فصل 20 تست بزنید و تحلیل کنید تا در انتهای ماه تعداد فصل هایی که مشاور کنکور شما طبق برنامه در نظر دارد را خوانده باشد .
حال شما ممکن است در طول هفته در نظر بگیرید آن دو فصل ریاضی حدود 100 صفحه درسنامه دارد پس برای اینکه تا آخر هفته آن را تمام کنید هر روز حدود 15 صفحه ریاضی باید مطالعه کنید ضمن اینکه تست های مربوط به آن هم پس از اتمام فصل بزنید .

ضرایب دروس کنکور تجربی 1404

برای اینکه یک مثال عینی ببینید در تصویر پایین یک برنامه ریزی حجمی کنکور را قرار داده ام :

برنامه ریزی حجمی کنکور 2

تا اینجا همه چیز خوب بنظر می رسد اما . . .
سختی همه ی فصول و حتی بخش های مختلف یک فصل به یک میزان نیست ، پس ممکن است یک روز اندازه 15 صفحه را مطالعه کرده باشید اما روز دیگر با صرف کردن دو برابر زمانی که آن 15 صفحه را خواندید هم نتوانید 8 صفحه بعدی را بخوانید .
در این حالت روز هایی توانستید حجمی که باید بخوانید را بخوانید اما روز هایی نتوانستید ، و از طرفی نگران این می شوید که وقت زیادی روی این بخش گذاشتید که باعث شده به مطالعه بقیه ی دروسی که قصد داشتید در آن روز برسید هم نرسیدید .

از طرفی دیگر این نگرانی هم وجود دارد تا آخر هفته احتمالاً نتوانید آن طور که مشاورتان از شما خواسته آن دوفصل ریاضی و یک فصل شیمی به همراه تست هایشان را انجام دهید .
اگر برنامه هفتگی تان کامل انجام نشود ، بخشی از کار های این هفته به هفته ی بعد موکول می شود و در نهایت به برنامه ماهانه ای که در نظر داشتید هم نخواهید رسید .

لحظه ای خودتان را در آن شرایط تصور کنید …
با این شرایط چه احساسی به شما دست می دهد ؟

احتمالاً حس ناراحتی و استرس داشته باشید و از طرفی هم نگران این باشید که :

احتمالاً اگر همین روال تا کنکور ادامه پیدا کند ، در نهایت نمی توانید خیلی از دروس را تمام کنید چه برسد به اینکه به بخش مرور و جمع بندی هم برسید !

اما راه حل چیست ؟
نگران نباشید ، در ادامه مطلب حتماً متوجه راه حل خواهید شد

بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور

در نهایت چه شیوه برنامه ریزی کنکور پیشنهاد می شود ؟

در انتهای صحبتم در بخش قبلی ، به نظرم توانستم اهمیت یک نکته ی مهم را نشان دهم که :

برنامه ریزیی را می توان بهترین برنامه ریزی کنکور دانست که دانش آموز را شبیه یک ربات در نظر نگیرد 

به طور دقیق تر ، باید در برنامه ریزی ، نیازها ، مشکلات شخصی ، محدودیت ها و ظرفیت و اهداف هر فرد در نظر گرفته شود تنها در این حالت است که می توان یک برنامه ریزی فوق العاده برای کنکور انجام داد .

دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور 1405

در کنار موارد گفته شده برای یک برنامه ریزی دقیق کنکور باید سختی متفاوت هر درس ، توانایی و ضعف شما در هر درس هم برای برنامه ریزی در نظر گرفته شود

روشی که من برای برنامه ریزی کنکور استفاده می کنم بر اساس موارد متعدد شخصی دانش آموز و برترین متد های علمی است که توسط بهترین دانشگاه های دنیا مورد تایید و استفاده است ، می باشد . 

توضیح دقیق درباره هر یک از این بخش ها و شیوه ی برنامه ریزی به شیوه کنکور تی وی ، در مطلب برنامه ریزی کنکور داده شده و پیشنهاد من به شما این است که حتماً این مطلب بسیار مهم را هم مطالعه داشته باشید .

سوالات متداول

بهترین برنامه ریزی کنکور چه برنامه ای است ؟

پیشنهاد من استفاده از سبکی از برنامه ریزی است که علمی باشد و توسط برترین دانشگاهای دنیا مورد استفاده باشد که توضیح آن را داخل مطلب آورده ام .
اما انواع رایج دیگر برنامه ریزی را برای آشنایی شما در جدول زیر آورده ام :

1برنامه ریزی زمانی
2برنامه ریزی حجمی
3برنامه ریزی حجمی-زمانی
4برنامه ریزی بر اساس آزمون آزمایشی
5برنامه ریزی بر اساس برنامه مدرسه
6برنامه ریزی تست محور

آیا برنامه حجمی کنکور بهترین سبک برنامه ریزی است ؟

با توجه به دلایلی که در مطلب گفتم ، پاسخ به این سوال خیر است و شیوه ی جایگزین که پیشنهاد من به شماست هم به همراه دلایل آن را در ایتدای مطلب آورده ام که مطالعه ی آن را به شما توصیه می کنم .

مدل دیگری هم از برنامه ریزی وجود دارد که به برنامه ریزی حجمی و زمانی کنکور معروف است که در مورد آن مفصل توضیح داده‌ام .

بودجه بندی کنکور ریاضی 1405

منبع :

https://psycnet.apa.org/record/2016-45629-001

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن