Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

کسانی که در کنکور معجزه کردند

زمان حدودی مطالعه : 4 دقیقه ⏱

اغلب داوطلبان کنکور علاقه‌مند هستند با تکنیک افرادی که در کنکور معجزه کرده‌اند آشنا شوند. بار‌ها اشاره کردم که کپی‌برداری از روش سایر داوطلبان نمی‌تواند ابزار موفقیت باشد. اما الگوبرداری از روش‌های طلایی موفقیت مهم‌ترین گام در آزمون سراسری است. اگر در مطالعه و مرور دروس کم‌کاری کرده‌اید، آشنایی با عملکرد و روش کسانی که در کنکور معجزه کردند به شما انگیزه بیشتری خواهد داد. این روش برای داوطلبان درس‌خوان از این جنبه مهم است که تکنیک‌های کاربردی برای تثبیت مطالب به آن‌ها یاد می‌دهد.

کسانی که در کنکور معجزه کردند 1

کسانی که در ماه های آخر کنکور معجزه کردند

نمی‌توان نقش زمان در موفقیت داوطلبان کنکوری را نادیده گرفت. اما دلایل مختلفی وجود دارد که برخی داوطلبان نتوانسته‌اند در زمان تعیین شده کتاب‌ها را مطالعه کنند. اگر شما جزو این دسته هستید، نگران نباشید. با رعایت چند نکته ساده می‌توانید شانس قبولی خود را افزایش دهید.

  • جزئیات را فراموش کنید

به دلیل محدودیت زمان جزئیاتی مانند پاورقی و حاشیه کتاب را نادیده بگیرید. مطمئن باشید بیشتر سوالات آزمون سراسری از متن اصلی درس طرح می‌شود. جالب است بدانید که بیش از ۸۰ درصد سوالات کنکور از متن اصلی کتاب‌های درسی انتخاب می‌شوند. با مطالعه عمیق و مفهومی می‌توانید عملکرد خوبی داشته باشید.

  • سوالات کنکوری را حل کنید
ضرایب دروس کنکور زبان ۱۴۰۲

با مشاهده تست‌های کتاب‌های کمک آموزشی با انواع مختلف تست‌های تالیفی و کنکوری روبه‌رو می‌شوید. اگرچه که ممکن است در این تست‌ها نکاتی وجود داشته باشد، اما ماه‌های آخر فرصت مناسبی برای حل تست‌های تألیفی نیست. توصیه می‌کنم بر مطالعه و حل تست‌های کنکور متمرکز شوید. این روش به شما کمک می‌کند در در زمان بسیار کم نکات کلیدی و کاربردی یاد بگیرید.

  • برنامه‌ریزی و هدف داشته باشید

کسانی که در کنکور معجزه کردند هرگز هدف اصلی خود را فراموش نمی‌کنند. با اینکه زمان کمی تا آزمون سراسری مانده ناامید نشوید و برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید. استفاده از یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای و اصولی برای موفقیت شما در زمانی باقیمانده ضروری است. شما زمانی برای از دست دادن ندارید. پس، تمام انرژی خود را برای مطالعه، مرور و حل تست بگذارید.

کسانی که در کنکور معجزه کردند 3

آیا میشود در ماه های آخر کنکور معجزه کرد؟

برای اینکه به این سوال پاسخ دهم باید دو جنبه را در نظر بگیرم. جنبه اول استفاده از برنامه‌ریزی و جنبه دوم تکیه بر احساسات است. فراموش نکنید شیوه مطالعه در زمان کم با روش مناسب برای افرادی که زمان زیادی دارند متفاوت است. در ماه‌های آخر باید روزانه بالای ۱۲ ساعت درس بخوانید. اما حجم بالای دروس و استرس، خستگی ذهن و افت عملکرد را به دنبال دارد. حفظ انگیزه تنها راه برای مقابله با استرس و تمرکز بر دروس است. برای اینکه بتوانید در کنکور سراسری معجزه کنید به خود انرژی مثبت بدهید و دست از مقایسه خود با سایر داوطلب‌ها بردارید.

چه کسانی در یک ماه آخر کنکور معجزه کردند؟

با بررسی عملکرد افرادی که در کنکور معجزه کرده‌اند به این نتیجه خواهید رسید که آن‌ها نقاط مشترک فراوانی داشته‌اند. این نکته را به خاطر داشته باشید که هرگز برای موفقیت دیر نیست. تنها دشمن شما افکار منفی و بی‌انگیزگی است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد کسانی که در کنکور معجزه کردند شامل موارد زیر است:

  • امیدواری
کارنامه کنکور انسانی 1402

تفاوتی وجود ندارد سطح علمی شما چقدر است یا چند ساعت مطالعه کرده‌اید، ‌امیدواری به آینده در کنکور نقش موثری در بهبود عملکرد ذهنی شما خواهد داشت. ‌امیدواری و توجه به هدف انگیزه لازم برای تلاش را ایجاد می‌کند که شما به راحتی میتوانید به کمک مشاوره انگیزشی کنکور انگیزه لازم را داشته باشید برای تلاش بیشتر و در نهایت، همیشه و همه جا به خداوند توکل داشته باشید.

  • برنامه‌ریزی

این مرحله باید بر اساس سطح علمی هدف شما تعیین شود. قبل از هر چیزی بودجه‌بندی را بررسی کنید و مطالعه مباحث مهم و پرتکرار آزمون سراسری را در اولویت قرار دهید. بهتر است با کمک مشاوره تحصیلی برای مطالعه دروس دارای ضریب بالاتر زمان بیشتری اختصاص دهید .

  • تست زنی

حل تست تنها راه برای اطمینان از این است که شما مفاهیم را به‌درستی یاد گرفته‌اید. اما در زمان محدود شیوه حل تست متفاوت است. دو راه پیش رو دارید. در راه اول، پیدا کردن تست‌های کنکوری از کتابی‌های کمک آموزشی و حل آن‌ها است. در روش دوم که گزینه بهتری است باید سوالات کنکور و پاسخنامه تشریحی آن را دانلود کرده و هنگام حل تست‌ها نکات کلیدی را یادداشت کنید.

  • استفاده از منابع جامع و معتبر

نیاز نیست که خود را با حجم انبوه کتاب‌های درسی و کمک درسی شلوغ کنید. انتخاب کتاب‌های جامع از برند‌های معتبر بهترین گزینه است.

معجزه کنکور در زمان کم

اگر علاقه دارید در دسته داوطلبانی قرار بگیرید که در زمان کم در کنکور موفق شده‌اند، باید استرس و زمان را مدیریت کنید. باید برای مطالعه هر مبحث زمان کافی اختصاص دهید. از هر چیزی که ذهن شما را درگیر می‌کند، فاصله بگیرید. تا اتمام آزمون سراسری از دوستانی که شما را ناامید می‌کنند دور شوید. به برنامه‌ریزی خود پایبند باشید. عملکرد خود را ارزیابی کرده و ‌امید خود را حفظ کنید.

تاثیر دروس عمومی در کنکور
کسانی که در کنکور معجزه کردند 5

برای اینکه بدانید چه کسانی که در کنکور معجزه کردند کافی است به عملکرد آن‌ها دقت کنید. تنها افرادی که هدف خود را واقع‌بینانه ترسیم کنند، می‌توانند روش مناسبی برای حفظ انگیزه و روحیه خود داشته باشند و با استفاده از منابع مناسب و حل سوالات کنکوری تسلط خود را به مباحث درسی افزایش دهند.

سوالات متداول

آیا افرادی که معدل پایین دارند شانسی برای قبولی در رشته پزشکی یا دانشگاه شریف خواهند داشت؟

بله، با برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم، تعیین هدف، مطالعه بر اساس اهمیت دروس، تمرکز بر نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف تمام داوطلبان در آزمون سراسری موفق خواهند شد.

دلیل اصلی موفقیت دانش‌آموزان ضعیف در کنکور سال‌های قبل چه بوده است؟

آن‌ها شناخت کافی از استعداد و توانایی‌های خود داشته‌اند، هدف را با توجه به توانمندی خود انتخاب کرده‌اند، در نهایت با تلاش شبانه روزی و مطالعه زیاد به هدف خود دست یافته‌اند.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن