Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج کنکور 1402
زمان حدودی مطالعه : ۴ دقیقه ⏱

زمان اعلام نتایج کنکور

زمان اعلام نتایج کنکور ، همانطور که می دانید کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ قرار است در دو نوبت، یعنی در دی ماه سال ۱۴۰۱ و در تیر ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شود. دغدغه بسیاری از شما داوطلبان عزیز پس از شرکت در کنکور سراسری، زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ است. با توجه به اینکه کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، در دو نوبت برگزار می شود، بهتر است که در مورد نتایج کنکور ۱۴۰۲ به صورت تخصصی تر صحبت کنیم. پس اگر شما هم به دنبال شرکت در کنکور سراسری در سال جدید هستید، با ما همراه باشید.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار کنکور ۱۴۰۲ کلیک کنید. همچنین شما میتوانید از خدمات مشاوره انتخاب رشته مجموعه ما نیز استفاده کنید با مشاوران متخصص ما تماس حاصل فرمایید.

زمان اعلام نتایج کنکور در سال 1402

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری در سال ۱۴۰۲

با توجه به اینکه هنوز تاریخ کنکور ۱۴۰۲ به طور دقیق مشخص نشده است، نمی توان در مورد زمان اعلام نتایج کنکور سراسری هر یک از رشته های هنر، علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و زبان های خارجه صحبت کرد. اما با توجه به اینکه جواب کنکور ۱۴۰۲ برای بسیاری از دانش آموزان عزیز، دغدغه مهمی است، در ادامه قصد داریم یک مدت زمان تقریبی را برای تاریخ اعلام نتایج کنکور سراسری ذکر کنیم. دقت داشته باشید که شما دانش آموزان باید در دو مرحله اقدام به دریافت نتایج کنکور ۱۴۰۲ کنید. اولین مرحله از اعلام نتایج، مرحله ای است که از طریق آن می توانید رتبه و تراز خود را مشاهده کنید. دومین مرحله از اعلام نتایج کنکور نیز نتیجه نهایی شما در قبولی دانشگاه مد نظرتان است.

بودجه بندی کنکور انسانی 1403

نتایج اولیه کنکور سراسری

نتایج اولیه کنکور سراسری معمولا یک ماه پس از برگزاری کنکور منتشر می شود. لازم به توضیح است که نتایج کنکور هنر، نتایج کنکور تجربی، نتایج کنکور ریاضی، نتایج کنکور زبان های خارجی و نتایج کنکور انسانی به صورت همزمان در سایت سنجش منتشر می شوند.طبق اطلاعیه سازمان سنجش، کنکور سراسری در سال ۱۴۰۲ در دو مرحله برگزار می شود. بنابراین، اگر اقدام به ثبت در هر یک از این دو مرحله می کنید، باید به دنبال اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور در سال ۱۴۰۲ باشید.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری دی ماه ۱۴۰۱، احتمالا بهمن ماه و یا اوایل اسفند خواهد بود. دانش آموزان عزیزی که در هر یک از شاخه های کنکور شرکت کرده اند، می توانند به محض انتشار نتایج به سایت سنجش مراجعه کنند و نتایج اولیه خود را مشاهده نمایند. در این مرحله کارنامه اولیه کنکور نیز منتشر می شود.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری تیر ماه سال ۱۴۰۲

مطابق با روال سال گذشته، احتمالا کنکور سراسری پس از برگزاری امتحانات نهایی در تیر ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می شود. زمان اعلام نتایج کنکور برگزار شده در تیر ماه نیز معمولا یک ماه پس از برگزاری کنکور است. یعنی شما دانش آموزان می توانید در مرداد ماه اقدام به مشاهده نتایج اولیه و کارنامه اولیه خودتان نمایید.

نتایج اولیه کنکور سراسری

زمان اعلام نتایج کنکور نهایی ۱۴۰۲

پس از منتشر شدن نتایج اولیه کنکور سراسری، لازم است که دانش آموزان با تحقیق در مورد رتبه و تراز خودشان، بهترین دانشگاه و رشته را انتخاب و آن ها را اولویت بندی کنند. هر دانش آموز می تواند بر اساس اولویت های انتخابی خودش، انتخاب رشته را انجام دهد. پس از اتمام زمان انتخاب رشته، حدود ۱ ماه زمان لازم است تا نتایج نهایی کنکور منتشر شود. زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دی ماه سال ۱۴۰۱، احتمالا به اوایل سال ۱۴۰۲ موکول می شود. همچنین، دانش آموزانی که در کنکور تیر ماه شرکت می کنند، می توانند نتایج نهایی انتخاب رشته خود را در اواخر شهریور و یا مرداد ماه دریافت کنند.

بودجه بندی کنکور انسانی 1402

نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری برای دانش آموزان

همه مراحل مربوط به ثبت نام، دریافت دفترچه راهنما جهت ثبت نام و انتخاب رشته و … در سایت سنجش انجام می شود. بنابراین، دانش آموزان عزیزی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، به محض فرا رسیدن زمان اعلام نتایج کنکور سراسری باید به سایت سنجش مراجعه کنند. دقت کنید که هم برای مشاهده اعلام نتایج نهایی و هم برای مشاهده اعلام نتایج اولیه، باید به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید. برای مشاهده نتایج کنکور هنر، ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و تمامی رشته های مختلف دیگر، باید اطلاعات کاربری خود را که پس از ثبت نام به شما ارائه می شوند، به همراه داشته باشید. پس از وارد شدن به لینک «اعلام نتایج کنکور سراسری»، به راحتی می توانید نتیجه اولیه و یا نهایی خود را با وارد کردن اطلاعات خواسته شده مشاهده نمایید. در صورتی که اطلاعات کاربری خود را برای ورود به سایت سازمان سنجش فراموش کرده اید، می توانید از بخش سیستم پاسخگویی، درخواست خود را برای بازیابی اطلاعات ثبت کنید. در اکثر موارد پاسخ در سریع ترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید. پس در مورد این موضوع هم جای نگرانی وجود ندارد.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری در سال 1402

مشاوره زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

در این مقاله به سوال شما در مورد اینکه نتایج کنکور ۱۴۰۲ کی اعلام می شود؟ صحبت کردیم. اما فارغ از تمامی موضوعات ذکر شده به شما توصیه می کنیم که حتما پس از شرکت در کنکور سراسری، اطلاعیه های سازمان سنجش را بررسی کنید تا از زمان و تاریخ نتایج کنکور ۱۴۰۲ مطلع شوید. پس از اینکه نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ منتشر شد، بهتر است که بدون فوت وقت شروع به پر کردن فرم انتخاب رشته خود کنید. اگر نیاز به دریافت خدمات مشاوره دارید، حتما این کار را انجام دهید. مطمئن باشید که وضعیت رتبه شما بد نیست و می توانید با یک انتخاب درست، بهترین دانشگاه و رشته را بر اساس رتبه خودتان انتخاب کنید. پس از پر کردن فرم انتخاب رشته، آن را در موعد مقرر در سایت سنجش وارد کنید. هیچ گاه به دنبال تمدید مدت زمان انتخاب رشته کنکور سراسری نباشد. چرا که نمی توان هیچ پیش بینی مشخصی را برای این موضوع داشت. در نهایت باید بگوییم که برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور استرس نداشته باشید و فقط اطلاعیه های سازمان سنجش و سایت ما را مشاهده کنید.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن