Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

روش مطالعه فیزیک تجربی کنکور

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

یکی از درس‌های چالش برانگیز کنکور تجربی بزرگی برای داوطلبان گروه تجربی تبدیل شده، فیزیک است . اغلب داوطلبانی که به من مراجعه می‌کنند نمی‌دانند بهترین روش مطالعه فیزیک تجربی کنکور چیست؟

اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید و علاقه دارید بدانید رتبه‌های برتر برای موفقیت در کنکور از چه تکنیکی استفاده کرده‌اند به توصیه‌های من توجه کنید . رعایت این موارد به شما کمک می‌کند که آرزوی خود برای درصد بالا ۷۰ درس فیزیک عملی کنید.

روش مطالعه فیزیک تجربی کنکور

روش‌های مطالعه فیزیک رتبه‌های برتر

درس فیزیک، مجموعه‌ای از نکات تستی و مفهومی است. اگر نتوانید مفهوم سؤال را درک کنید و در برقراری ارتباط بین فرمول‌ها عملکرد خوبی نداشته باشید، مطمئناً پاسخ درست را پیدا نمی‌کنید. اول از هر چیز باید فرمول‌های این درس را به‌خوبی یاد بگیرید. پس از آن نوبت به نحوه پیاده‌سازی فرمول‌ها در مسائل مختلف می‌رسد. در کنکور فرصت کافی برای آزمون و خطا ندارید پس باید تیپ‌بندی درستی از سوالات داشته باشید تا بتوانید فرمول مناسب را در کوتاه‌ترین زمان پیدا کنید همچنین برای اینکه بتوانید به سرعت و به راحتی مطالب را مطالعه کنید محمد قاسمی برای شما دوره تند خوانی کنکور را تهیه کرده است که به کمک این دوره میتوانید زمان مطالعه خود ۲ الی ۳ برابر کنید.

لیست رشته های کنکور زبان

·       درس فیزیک را به‌صورت مفهومی بخوانید

برخی داوطلبان تصور می‌کردند حفظ کردن تعداد زیادی فرمول تنها راه برای موفقیت در آزمون سراسری است. این تصور مرگبار شما را نابود خواهد کرد. سعی کنید مطالب هر بخش را با دقت بخوانید و مطمئن شوید آن‌ها را یاد گرفتید. توصیه می‌کنم جزوه معلمتان را مطالعه کرده و سپس به سراغ حل تست‌ها بروید. ابتدا با حل تست‌های ساده شروع کنید و زمانی که مطمئن شدید مطالب را به خوبی یاد گرفته‌اید با حل سوالات سخت خود را به چالش بکشید.

·       درسنامه را فراموش نکنید

اغلب کتاب‌های تست موجود در بازار درسنامه نسبتا قوی دارند. استفاده از این مطالب یکی از ارکان اصلی در روش مطالعه فیزیک تجربی کنکور است. بسیاری از داوطلبانی که در مناطق محروم درس می‌خوانند شانس شرکت در مدارس تیزهوشان یا استفاده از اساتید مجرب را ندارند. اگر درسنامه را با دقت بخوانید و به اندازه کافی مرور داشته باشید، می‌توانید در رقابت موفق شوید.

·       نکته‌برداری را فراموش نکنید

اغلب رتبه‌های برتر برای افزایش سرعت مطالعه و مرور سعی می‌کنند تمام نکات را در جای مناسبی یادداشت کنند تا در صورت نیاز بتوانند از آن استفاده کنند. توصیه می‌کنم تمام نکاتی که دبیرتان در مدرسه تدریس کرده را با دقت بخوانید. سپس، هنگام حل تست‌ها هر نکته جدید و مهمی که می‌بینید یادداشت کنید. سعی کنید آخر هفته‌ها را به مرور تمام مطالب اختصاص دهید تا مفاهیم و فرمول‌ها در ذهنتان تثبیت شود.

·       نشان‌دار کردن تست‌ها مهم است

کاملا طبیعی است که هنگام حل کردن تست‌های سخت با مشکل مواجه شوید. ناامیدی تنها کاری نیست که می‌توانید انجام دهید. مطمئن باشید بسیاری از داوطلبان وضعیتی مشابه شما دارند. سعی کنید سوالاتی که برای شما سخت هستند یا در حل آن‌ها اشتباهی مرتکب شده‌اید را نشان‌دار کنید. هنگام مرور مجدد مطالب سعی کنید از حل مجدد این تست‌ها شروع کنید. تا زمانی که مطمئن نشده‌اید از حل این سوال و نمونه‌های مشابه آن برمی‌آیید به سراغ مبحث بعد نروید.

بهترین موسسه کنکور
روش‌های مطالعه فیزیک رتبه‌های برتر

·       کنکور سال‌های قبل را فراموش نکنید

مهم‌ترین موردی که در روش مطالعه فیزیک تجربی کنکور باید به شما آموزش بدهم این است که از تست‌های استاندارد استفاده کنید. از نظر من تستی استاندارد است که در قالبی مشابه با سوالات کنکور طراحی شده باشد. بهترین منابعی که می‌توانم به شما توصیه کنم استفاده از تست‌های فیزیک کنکور سال‌های قبل است. با استفاده از این تست‌ها می‌توانید مهارت خود را ارزیابی کنید. البته بهتر است این مرحله را پس از اتمام هر سه کتاب فیزیک انجام دهید. زیرا سوالات کنکور جامع بوده و پاسخگویی به آن‌ها نیازمند تسلط به هر سه کتاب است.

رتبه‌های برتر درس فیزیک را چگونه مطالعه می‌کنند؟

رتبه‌های برتر کنکور سعی می‌کنند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. آن‌ها از اینکه سوالی را اشتباه حل کنند نمی‌ترسند. بلکه سعی می‌کنند از هر اشتباه خود درس بگیرند. این افراد علاوه بر انتخاب منابع مناسب برای مطالعه دروس سعی می‌کنند از راهنمایی استاد و مشاوری باتجربه استفاده کنند که شما به کمک مشاورین متخصص مجموعه کنکور تی وی میتوانید مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی کنکور بشوید و به راحتی در کنکور خود موفق شوید.

پس از بررسی روش مطالعه فیزیک تجربی کنکور رتبه‌های برتر به این نتیجه رسیدم که همه آن‌ها در یک مورد مشترک هستند. آن‌ها سعی می‌کنند به‌جای حفظ کردن فرمول‌ها، فیزیک را به‌صورت مفهومی یاد بگیرند. مطمئن باشید حفظ کردن فرمول‌ها راه عاقلانه‌ای برای موفقیت در کنکور نیست. سعی کنید با مرور مناسب تمام مطالب را در ذهن خود جای دهید.

تعادل مناسبی بین زمان مطالعه و مرور خود ایجاد کنید. اگر مبحثی را فراموش کردید نگران نباشید. به جای استرس سعی کنید در مرور زمان بیشتری را به آن مبحث ادامه دهید. توصیه می‌کنم دو روز آخر هفته را به مرور اختصاص دهید و تمام مطالبی که در طول هفته خوانده‌اید را دوباره مطالعه کنید.

اگر در کنکور هیچ تستی نزنیم رتبه چند میشود ؟
رتبه‌های برتر درس فیزیک را چگونه مطالعه می‌کنند؟

درس فیزیک یکی از چالش‌های جدی برای قبولی داوطلبان رشته تجربی است. خیلی از داوطلبان در امتحانات مدرسه رتبه خوبی داشته‌اند، اما در کنکور موفق نبوده‌اند. پس از مقایسه عملکرد آن‌ها با رتبه‌های برتر کنکور به این نتیجه رسیدم دلیل اصلی این مشکل تفاوت آشکار در روش مطالعه فیزیک تجربی کنکور داوطلبان است. پس، سعی کردم تکنیک‌های مهمی که می‌تواند در موفقیت شما نقش کلیدی داشته باشد را معرفی کنم.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن