Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

جمع بندی کنکور

زمان حدودی مطالعه : 3 دقیقه ⏱

تکنیک‌ های جمع‌ بندی به شما کمک می‌ کند که برای شرکت در کنکور آماده باشید. دوره جمع بندی کنکور یک تا دو ماه قبل از آزمون اصلی شروع می‌شود. هدف اصلی این دوره، تحلیل سوالات آزمون سراسری، تقویت نقاط قوت و رفع اشکالاتی است که هنگام مطالعه و مرور با آن‌ها مواجه شده‌اید. برای موفقیت در این دوره و تسلط به تمام مطالب نیازمند یک برنامه‌ریزی منطقی هستید. کسب رتبه عالی در کنکور به عملکرد شما در دوره جمع‌بندی وابسته است.

جمع بندی کنکور 1

جمع بندی کنکور انسانی

با توجه به اینکه آزمون امسال در دو نوبت برگزار می‌شود و حجم کتاب‌ها کمتر شده، داوطلبان باید یک ماه قبل کنکور را به جمع‌بندی مطالب مطالعه شده و نکات کنکوری اختصاص دهند. البته زمان مناسب برای آغاز این دوره به شرایط داوطلب وابسته است. داوطلبانی که با برنامه‌ریزی دقیق، تسلط خوبی به دروس پیدا کرده‌اند این شانس را دارند که در چندین دوره مطالب کنکوری را یادآوری کنند. اما توصیه من به شما این است که پس از مطالعه تمام مباحث و اطمینان از تسلط به همه بخش‌ها، دوره جمع‌بندی را آغاز کنید.

جمع بندی کنکور تجربی

دوره جمع‌بندی برای داوطلبان تجربی اهمیت بیشتری دارد. زیرا رقابت در این گروه بسیار سخت بوده و اغلب داوطلبان برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی با هم رقابت می‌کنند. اگر نتوانید درس‌ها را با دقت مطالعه کنید و زمان کافی به مرور اختصاص ندهید مطمئناً جایی در این رقابت ندارید. عامل دیگری که نباید از آن غافل شوید جمع بندی کنکور است. مرور مجدد در این دوره به تثبیت چندین برابری مطالب در ذهن داوطلب کمک می‌کند. افرادی که استرس زیادی تحمل می‌کنند یا به محیطی آرام برای مطالعه دسترسی ندارند باید بیش از سایر داوطلبان به جمع‌بندی اهمیت دهند. نکات کلیدی دوره جمع‌بندی شامل موارد زیر است:

  • مرور مجدد مطالب از کتاب درسی
  • مرور نکات جمع‌آوری شده و یادداشت‌ها
  • حل تست‌های علامت‌دار و مرور اشکالات
  • حل تست‌های دانلود شده کنکور یا آزمون‌های مشابه
با رتبه 30000 تجربی کجا قبول میشم ؟

جمع بندی کنکور ریاضی

دوره جمع‌بندی مهم‌ترین دوره قبل از آزمون سراسری است. این دوره به نظم‌دهی و تثبیت مطالب در ذهن داوطلب کمک می‌کند. داوطلبان گروه ریاضی به سه دسته قوی، متوسط و ضعیف تقسیم می‌شوند که دستورالعمل مناسب برای مرور مطالب در هر دسته متفاوت است. داوطلبان ضعیف باید در این دوره بیشتر بر مطالعه مباحث پرتکرار در کنکور متمرکز شوند. داوطلبان متوسط باید نقاط قوت خود را بشناسند و در این دوره برای ارتقای ان تلاش کنند. اگر تسلط خوبی به ۷۰ درصد مطالب کنکور داشته باشید، می‌توانید در رشته موردعلاقه‌تان قبول شوید. دانش‌آموزان قوی‌تر باید به تکرار و تمرین تمام فرمول‌ها بپردازند.

جمع بندی کنکور 3

جمع بندی کنکور یعنی چه؟

جمع بندی کنکور هنر نیز مانند سایر رشته‌ها است و هدف اصلی آن افزایش تسلط داوطلب به مطالب درسی است. اگر نمی‌دانید منظور از دوره جمع بندی کنکور چیست؟ باید به شما بگویم داوطلبان پس از مطالعه و مرور تمام مطالب درسی باید یک یا دو ماه قبل از کنکور تمام مباحث را مجددا مطالعه کرده و اشکالات خود را رفع کنند. برای درس‌های حفظی توصیه می‌کنیم که کتاب درسی و نکات یادداشت شده را همزمان مطالعه کنید. اما برای درس‌هایی مانند ریاضی مرور مجدد فرمول‌ها و حل تست کافی است.

جمع بندی کنکور در یک ماه

جمع بندی کنکور سراسری باید در یک یا دو ماه انجام شود. اگر قصد دارید در نوبت اول و آزمون دی ماه شرکت کنید حداقل از اواسط آذر تا پایان دی را به مرور مجدد مطالب اختصاص دهید. اما داوطلبانی که تصمیم گرفته‌اند در نوبت دوم (تیر ماه) در آزمون شرکت کنند، توصیه می‌کنم تعطیلات نوروز را جدی بگیرید. برخی داوطلبان این دوره را بیهوده تلف می‌کنند. تنها افرادی که از فرصت‌ها استفاده می‌کنند به هدف خود خواهند رسید. بسیاری از داوطلبان از من می‌پرسند که چگونه برای کنکور جمع‌بندی کنیم؟

دفترچه انتخاب رشته انسانی 1405

توصیه من به شما این است که هنگام مطالعه حتماً نکات مهم را یادداشت کنید تا در دوره جمع‌آوری با مشکل مواجه نشوید. تست‌هایی که در حل آن‌ها مشکل دارید را با علامت مشخص کنید که در دوره نزدیک به کنکور مجدداً آن‌ها را حل کنید. برای جمع بندی کنکور زبان بهتر است در این دوره به مطالعه قواعد، کلمات و حل تست بپردازید.

معرفی بهترین جمع بندی کنکور

نکات جمع بندی کنکور در افراد مختلف با یکدیگر فرق دارد. زیرا سبک مطالعه و تسلط داوطلبان به مباحث با یکدیگر تفاوت دارد. توصیه می‌کنم روش مناسب را با توجه به تسلط خود انتخاب کنید. اگر تمام مطالب را مطالعه کرده‌اید، باید بر ارتقای قوت خود متمرکز شوید. اما داوطلبانی که در بخش مطالعه و مرور کوتاهی کرده‌اند باید به مطالعه مباحث پرتکرار بپردازند.

معرفی بهترین جمع بندی کنکور

جمع بندی کنکور مهم‌ترین دوره برای داوطلبان شرمت در آزمون سراسری است. این دوره به تثبیت مطالب در ذهن کمک می‌کند. توصیه می‌کنم یک یا دو ماه مانده به کنکور را به جمع‌بندی اختصاص دهید. البته طول این دوره و نحوه مطالعه به میزان تلسط شما به کتاب درسی وابسته است. پس، هر داوطلبی باید با توجه به عملکرد خود در بخش مطالعه و مرور برای جمع‌بندی برنامه‌ریزی کنید.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن