Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

برای کنکور ریاضی چه کتاب هایی بخوانیم

زمان حدودی مطالعه : 3 دقیقه ⏱

فرقی نمی‌کند هدف شما کدام دانشگاه و کدام رشته باشد؛ همواره در بین افراد داوطلب کنکور ریاضی این سوال وجود دارد که برای کنکور ریاضی چه کتاب هایی بخوانیم؟ آیا همه کتاب‌ها مشابه هم هستند و تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد؟ پس دلیل این همه تنوع در کتاب‌ها چیست؟ این‌ها مواردی هستند که قبل از آغاز مطالعه کنکور ذهن داوطلب را درگیر می‌کنند و باید به درستی پاسخ این سوالات داده شود. در غیر این صورت شاید فرد تا ماه‌ها درگیر تعویض کتاب‌ها باشد و زمان زیادی را از دست بدهد؛ زمانی که باید به بهترین و درست‌ترین شکل از آن استفاده شود. در ادامه در مورد کتاب‌های کنکور ریاضی اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید برای تهیه کتاب‌ها از این نکات بهره بگیرید.

چه کتابهایی برای کنکور ریاضی بخوانیم؟

این که چه کتاب هایی برای کنکور امسال باید مورد مطالعه قرار بگیرند، اولین پرسش و اولین قدم از مسیر پرپیچ و خم کنکور است. اگر در همان مرحله اول نتوانید تصمیم درستی بگیرید، قطعا هم زمان زیادی را از دست می‌دهید و هم به دلیل سردرگمی و استرس، ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید.

پس بسیار مهم است که گام اول توسط شما بسیار خوب و منطقی برداشته شود. این که کتاب مناسبی را انتخاب کنید که روش منطقی و اصولی در آن به فرد آموزش داده شود بسیار مهم است؛ اما مهم‌تر از آن اعتماد به کتاب و دنبال کردن روند آن است و نباید در ابتدا و حتی اواسط مسیر و مطالعه به این فکر کنید که کتاب من دچار مشکل و ضعف است و باید آن را تعویض کنم! این قطعا مشکل و دغدغه بسیاری از افراد بوده است که آن‌ها را با سد و مانع بزرگی روبه‌رو کرده است.

بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲

بدون هیچ شک و تردیدی بهترین منبع برای کنکور ریاضی، کتاب‌های درسی آموزش و پرورش است. حتما شنیده‌اید که بسیاری از افراد حتی بدون کتاب کمک آموزشی و تنها با بررسی موشکافانه کتاب‌ها به رتبه‌های بسیار خوبی نیز دست پیدا کرده‌اند. البته که نمی‌توان از نقش کتاب‌های کمک آموزشی نیز به دلیل تغییر روند سوالات و خارج شدن برخی از آن‌ها از چارچوب کتاب درسی گذشت؛ اما به هر ترتیب همچنان پایه کار همان کتاب درسی است و شما باید در ابتدا کاملا به کتاب درسی خود مسلط باشید و سپس به سراغ مطالعه کتاب‌های کمک آموزشی دیگر هم بروید. برای انتخاب آن‌ کتاب‌ها نیز گزینه‌های بسیار پیش روی شما قرار می‌گیرد که با توجه به سابقه و نظرات داوطلبان گذشته می‌توانید انتخاب خوبی را داشته باشید.

چه کتابهایی برای کنکور ریاضی بخوانیم؟

برای دروس عمومی کتاب‌هایی از انتشاراتی مثل گاج، مبتکران، خیلی سبز و مهر و ماه گزینه‌های بسیار مناسبی خواهند بود. برای دروس تخصصی ریاضی، شیمی و فیزیک نیز می‌توانید از کتاب‌های گاج، مبتکران و خیلی سبز کمک بگیرید.

بهترین کتاب های ریاضی کنکور ریاضی

این که چه کتاب هایی برای ریاضی کنکور در نظر بگیرید بحث بسیار مهمی است و این به خصوص برای درس ریاضی که می‌تواند تفاوت‌ها را نیز رقم بزند، پررنگ‌تر خواهد بود. برخی به دلیل سختی این درس و سوالات گاه پیچیده به طور کلی از مطالعه آن منصرف می‌شوند. اما باید بدانید با مطالعه صحیح و پیگیری اصولی، می‌توان به سوالات آسان این درس نیز پاسخ داد و حتی به درصد‌های بسیار بالا هم فکر کرد.

کتاب هایی برای کنکور ریاضی به بازار ارائه شده‌اند که در برخی موارد با هم همپوشانی دارند و در برخی موارد نیز ممکن است تفاوت‌هایی در روش و اصول آن‌ها وجود داشته باشد. اما بدون شک انتشارات مطرح و شناخته‌شده سعی می‌کنند روشی مناسب و فکرشده را عنوان کنند و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. شما باید به طور کامل به منبعی که در اختیار دارید اعتماد کنید.

رتبه‌ های برتر کنکور 1404
بهترین منبع برای کنکور ریاضی چیست?

مجددا یادآوری می‌شود برای همه درس‌هایی که به ریاضی مربوط می‌شود، حتما در ابتدا کاملا به کتاب‌های درسی خود مسلط باشید و سپس به فکر مطالعه و کمک گرفتن از سایر کتاب‌ها باشید. گاج، مبتکران و… کتاب‌های ریاضی خوبی را برای دروس مختلف ارائه کرده‌اند که در کنار کتاب‌های اصلی کمک‌کننده هستند. اما به طور کلی برای بخش ریاضی تجربی منابع اصلی شامل ریاضی 1، هندسه 1و2، آمار و احتمال، حسابان 1و2، هندسه 3 و ریاضیات گسسته هستند.

کتاب های درس ریاضی کنکور ریاضی

این که چه کتاب هایی برای کنکور ریاضی باید توسط داوطلب خوانده شوند، باید در ابتدا کار مشخص شود. اما همواره توصیه بر این است که بعد از تسلط روی مباحث کتاب درسی اصلی، به سراغ کتاب‌های آموزشی دیگر بروید. در اینجا به منابع و کتاب‌های مختلفی برای مطالعه دروس کنکور ریاضی اشاره شد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌های کنکوری مناسب، از طریق راه‌های ارتباطی موجود با من در تماس باشید. فراموش نکنید راه موفقیت در کنکور، برنامه‌ریزی دقیق و مشخص کردن راه و هدف است.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن