Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

روش‌هایی مثل برنامه ریزی کنکور حجمی و برنامه ریزی کنکور زمانی شما را با شکست مواجه کرده است ، مخاطب دوره برنامه ریزی کنکور ما شما هستید .

برنامه‌ آماده کنکور

زمان حدودی مطالعه : 5 دقیقه ⏱

در این مطلب قصد دارم علاوه بر اینکه چند نمونه از برنامه آماده از انواع مختلف زمانی و فرم pdf هفتگی برنامه ریزی را به طور رایگان به شما ارائه دهم ، درباره کارآمدی برنامه‌ آماده کنکور برای موفقیت در کنکور هم صحبت کنم .

معمولاً برنامه های کنکور از روش ناکارآمد برنامه ریزی زمانی کنکور استفاده می‌کنند .

برنامه‌ های آماده برای کنکور به شکل روزانه

برنامه ریزی کنکوری اگر صرفاً برای یک روز انجام شود ، برنامه ی خوبی نیست اما اگر :

شما برنامه ی بلند مدت خود را چیدید و بعد بر آن اساس برنامه ی روزانه ی خود را نوشتید ، در این حالت برنامه روزانه را می توان گام خوبی برای رسیدن به برنامه بلند مدت در نظر گرفت

تصویر پایین یک نمونه از برنامه ریزی حجمی کنکور است که به عنوان نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور برای شما قرار داده ام :

برنامه‌ آماده کنکور

حتماً عناوینی مثل : شیوه برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور ، نمونه برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور به گوش شما هم خورده و برایتان هم جذاب و وسوسه کننده هم بوده ، اما می خواهم درباره نکته ای بسیار مهم با شما صحبت کنم .

اگر در نظر بگیریم در جایی برنامه واقعی که توسط رتبه های برتر کنکور استفاده شده و برنامه شخصی آن ها بوده ، قرار داده شده حتی باز هم شما نمی توانید از آن استفاده کنید .

 احتمالاً با استفاده از برنامه آماده کنکور رتبه های برتر ، نهایت رتبه ای 5 رقمی کسب کنید !

علت این قضیه هم این است که برنامه ای که با شرایط زندگی و توانایی های یک فردی نوشته می شود ، توسط فرد دیگری قابل استفاده نمی باشد حالا چه این برنامه‌ آماده کنکور برای رتبه های برتر باشد و چه برای بهترین مشاور کنکور باشد ، برای شما کاربرد ندارد .

چرا که شما فردی منحصر به فرد و با احساسات ، توانایی ها ، محدودیت ها و شخصیت متفاوتی هستید و قطعاً با فردی که با برنامه ای به رتبه برتر رسیده ، متفاوت هستید و نمی توانید از برنامه شخصی ایشان استفاده کنید

و اگر به نحوی به این برنامه ها دسترسی پیدا کنید ، بعد از نهایتاً چند روز دیگر نمیتوانید آن را ادامه دهید و دچار استرس و نارحتی می شوید و به این فکر می کنید که منی که نمی توانم از این برنامه استفاده کنم ، حتماً توانایی به موفقیت رسیدن در کنکور را نخواهم داشت !

دفترچه انتخاب رشته انسانی 1403

در صورتی که اگر . . .

از همان زمانی که دنبال آن برنامه های آماده رتبه برتر های کنکور بودید، به شیوه های که در انتهای این مطلب توضیح خواهم داد عمل می کردید ، می توانستید با برنامه ی منحصر به فرد خود که هیچ شباهتی هم به برنامه بقیه رتبه برتر ها نداشت ، خودتان به رتبه ای خوب برسید و نتیجه ی دلخواهتان را در کنکور بدست بیاورید .

برنامه‌ آماده کنکور به شکل هفتگی

با توجه به توضیحاتی که در انتهای بخش قبل دادم که پیشنهاد می کنم اگر آن را نخواندید ، برگردید و آن را مطالعه کنید ، به حقایقی درباره برنامه های آماده کنکور پی بردید .
با این حال برنامه هفتگی کنکور اگر بر اساس یک برنامه بلند مدت طراحی شود و ویژگی هایی که در انتهای مطلب اشاره خواهم کرد را داشته باشد ، در مسیر خوبی از رسیدن به برنامه بلند مدت قرار می گیرد و می توانید با آن به موفقیت برسید

در اینجا فرم خام جدول برنامه ریزی هفتگی کنکور pdf را قرار داده ام که می توانید برای برنامه ریزی روزانه و هفتگی خود از این نمونه جدول برنامه ریزی استفاده کنید .

دانلود برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی آماده برای کنکور به شکل ماهانه

با توجه به توضیحاتی که در دو مطلب بالا درباره برنامه‌ آماده کنکور دادم ، بنظرم توانستم آسیب وقتی و فکری که شما ممکن است در اثر استفاده از این برنامه ها ببینید را روشن کنم .

اما چنانچه اگر برنامه ی ماهانه بر طبق اصولی که در انتهای مطلب اشاره خواهم کرد ، طراحی شود در مسیر خوبی برای موفقیت قرار میگیرد ، که این طراحی برنامه ، صرفاً با رعایت نکاتی که در انتهای این مطلب خواهم گفت امکان پذیر است .
پس تا انتهای این مطلب همراه من باشید .

برنامه ریزی روزانه کنکور

برنامه آماده سه ماهه کنکور

تا اینجای مطلب در رابطه با برنامه ریزی های آماده با شما صحبت کردم ، و در اینجا قصد ندارم از ضرر های این سبک برنامه ریزی کنکوری بگم .
در رابطه با برنامه ریزی سه ماهه کنکور باید اشاره کنم که اگر کسی به این توانایی برسد ، که برای سه ماهه آینده ی خود برنامه ریزی بر طبق اصولی که در انتهای مطلب خواهم گفت انجام دهد ، می توان گفت که باید به این فرد تبریک گفت چرا که به احتمال بسیار بالایی این فرد به موفقیت در کنکور و اهداف خود در این مسیر خواهد رسید .

اما روشی از ابتدا می خواستم راجع به آن صحبت کنم چیست ؟
آیا واقعاً می تواند بهتر از برنامه های آماده رتبه های برتر کنکور برای شما عمل کند یا خیر . . .

بهترین برنامه ریزی کنکور

در نهایت چه شیوه برنامه ریزی کنکور پیشنهاد می شود ؟

در صحبتی که در بخش قبلی داشتم ، امیدوارم توانسته باشم که اهمیت یک نکته را پر رنگ کنم و آن هم اینکه :

بهترین برنامه ریزی کنکور برنامه ریزی است که برای شخص شما طراحی شود و نه برنامه ای که برای یک فرد با ویژگی های متفاوت با شما طراحی شده است

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم ، آن چیزی که مشاوران کنکور به آن خیلی علاقه مند هستند و اسم آن را برنامه ریزی حجمی و زمانی کنکور گذاشتند عملاً با در نظر نگرفتن شخصیت شما بسیار بی معنی و ناکارآمد است .

و اگر بخواهم دقیق تر بگویم ، باید اشاره کنم که برنامه ریزی را می توان بهترین برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور در نظر گرفت که نیازها ، مشکلات شخصی ، محدودیت ها و ظرفیت و اهداف هر فرد در طراحی آن در نظر گرفته شوند چرا که فقط در این حالت است که می توان به موفقیت در مسیر کنکور فکر کرد و این برنامه‌ آماده کنکور که خیلی هم جدیداً خوب دارد به فروش می‌رسد این ویژگی را ندارد و شما را از مسیر برنامه ریزی کنکور واقعی که به هدفتان می‌رساند دور می‌کند .

کارنامه کنکور انسانی 1404

علاوه بر این برای طراحی مناسب ترین برنامه برای موفقیت در کنکور باید سختی متفاوت هر درس به طور عمومی و هم برای شخص شما به همراه توانایی و ضعف های شما در هر درس هم برای برنامه ریزی در نظر گرفته شود

روشی که من برای برنامه ریزی کنکور استفاده می کنم بر اساس عوامل شخصی دانش آموز که در بالا به بخشی از آن اشاره کردم و همچنین بر مبنای بهترین متد های علمی است که توسط برترین دانشگاه های دنیا مورد استفاده است ، می باشد . 

توضیح دقیق درباره هر یک از این بخش ها و شیوه ی برنامه ریزی به شیوه کنکور تی وی ، در مطلب برنامه ریزی کنکور داده شده و پیشنهاد من به شما این است که حتماً این مطلب بسیار مهم را مطالعه کنید تا بتوانید در این مسیر به موفقیت برسید .

در نهایت باید بگویم که برنامه‌ آماده کنکور نه تنها یک چیز بی فایده است در کنارش یک چیز بسیار ناکارآمد است و اگر هنوز شما دارید از برنامه‌ آماده کنکور فلان رتبه برتر و فلان شخص استفاده می‌کنید دارید درصد خودتون رو هر روز در کنکور کم می‌کنید .

برنامه‌ آماده کنکور مثل نسخه آماده‌ای است که یک پزشک به هر بیمار با مشکلات مختلف بخواهد بدهد .

سوالات متداول

نمونه جدول برنامه ریزی درسی را از کجا دانلود کنم ؟

در ابتدای مطلب نمونه برنامه ریزی درسی کنکور و جدول برنامه ریزی درسی pdf را قرار داده ام که می توانید دانلود کنید اما حتماً پیشنهاد می کنم توضیحات داده شده در آن قسمت هم مطالعه کنید .

آیا با استفاده از برنامه‌ آماده کنکور که رتبه های برتر کنکور ارائه می‌کنند می توانم در کنکور موفق شوم ؟

با توجه به توضیحات مفصلی که در ابتدای مطلب دادم ، پاسخ به این سوال خیر است چرا که هر برنامه بر اساس موارد شخصی یک فرد نوشته می شود و نمی تواند فرد دیگری را به همان موفقیت برساند و باید برنامه‌ آماده کنکور را فراموش کنید .
توصیه میکنم حتما بخش های ابتدایی این مطلب را مطالعه کنید تا به خوبی به جواب این سوالتان برسید و درباره آن نتیجه گیری کنید

منابع :

journals.sagepub.com

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن