Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

بهترین منابع و کتاب ریاضی کنکور انسانی

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

حقوق علامه و روانشناسی دانشگاه تهران آرزوی بزرگی برای داوطلبان گروه انسانی است. تحقق این هدف زمانی امکان‌پذیر است که برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشید. باید با دقت و عمیق درس بخوانید و از منابع مناسب استفاده کنید. امروز می‌خواهم نکته جدیدی به شما یاد بدهم. برای موفقیت باید نقطه ضعف رقبا را بشناسید و از آن استفاده کنید. می‌توانید حدس بزنید پاشنه آشیل داوطلبان انسانی چیست؟ درست حدس زدید؛ ریاضی درسی که برای اغلب داوطلبان انسانی دشوار  به نظر می‌رسد. حذف درس ریاضی سلاح بسیاری از داوطلبان کنکور انسانی است. شما می‌توانید با استفاده از بهترین کتاب ریاضی کنکور انسانی در این رقابت نفس‌گیر موفق باشید.

بهترین جزوه ریاضی کنکور انسانی

بهترین جزوه ریاضی کنکور انسانی

سوال اغلب داوطلبانی که به من مراجعه می‌کنند این است که شرکت در کلاس‌های خصوصی یا مطالعه جزوه اساتید برتر نقشی در موفقیت آن‌ها دارد؟ نمی‌خواهم به شما دروغ بگویم. تاثیر استفاده از تجربه و مهارت اساتید مجرب در موفقیت داوطلبان انکارناپذیر است. اما آنچه من مشاهده کرده‌ام این است که زمانی جزوه اساتید به شما کمک می‌کند که با تلاش، پشتکار و سخت‌کوشی همراه باشد. اگر از این سه عنصر برخوردار باشید حتی با مطالعه کتاب درسی، جزوه مدرسه، حل تست‌های کنکور و کتاب‌های جامع می‌توانید در کنکور موفق باشید.

لیست رشته‌های بدون کنکور سراسری

اگر قصد دارید از جزوه رتبه‌های برتر سال‌های قبل یا دوستانتان که به کلاس کنکور ‌می‌روند استفاده کنید توجه به برخی نکات مهم است. مفاهیم باید به‌صورت کامل و مرحله به مرحله آموزش داده شود. سؤالات جزوه باید ترکیبی باشد. اهمیت مباحث بر اساس بودجه‌بندی کنکور تعیین شده باشد. مهم‌تر از همه، مطالعه جزوه باید حل تست‌های بهترین کتاب ریاضی کنکور انسانی را برای شما ساده‌تر کند. تنها در این صورت است که مطالعه این جزوه یا شرکت در کلاس چنین استادی را توصه می‌کنم.

بهترین کتاب جامع کنکور انسانی

تنها سلاح برای موفقیت در آزمون سراسری استفاده از منابع کاربردی است. کتاب‌های زیادی در کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ ها وجود دارد. برخی داوطلبان تصور می‌کنند خرید مجموعه‌ ای از کتاب‌های تست برای موفقیت الزامی است. این افراد فقط فشار مالی زیادی به خانواده تحمیل کرده و موفق به مطالعه کامل کتاب‌های خود نمی‌شوند. اگر پشتکار کافی داشته باشید و به برنامه پایبند باشید مطالعه کتاب‌های زیر می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند.

بهترین کتاب جامع کنکور انسانی

·       ریاضی و آمار خیلی سبز

سطح این کتاب نسبتا بالا است، درسنامه جامعی داشته و به تمام تست‌ها پاسخ تشریحی داده است. در این کتاب مباحث هر سه پایه به‌صورت یکجا بیان شده و برای داوطلبانی که وقت کمی دارند، بهترین گزینه است.

برخلاف ریاضی تجربی که کتب و آموزش های خیلی زیادی برایش موجود هست ، برای ریاضی انسانی تعداد خیلی کمی منبع مناسب وجود دارد .

·       ریاضی جامع میکرو طبقه‌بندی گاج

یکی دیگر از بهترین منابعی که می‌تواند به یادگیری مفاهیم کمک کند کتاب‌های گاج است. باید اشاره کنم که درسنامه این کتاب نسبتا رسمی است. قبل از خرید حتما چند صفحه از کتاب را مطالعه کنید. اگر درک مفاهیم برای شما ساده بود استفاده از این کتاب برای شما مفید است. البته، سطح این کتاب در مقایسه با کتاب خیلی سبز بالاتر است. پس، برای آن دسته از داوطلبانی که در درس ریاضی ضعیف هستند گزینه مناسبی نیست.

کنکور ریاضی 1405

·       ریاضی و آمار جامع قلمچی

این کتاب نیز دارای درسنامه و پاسخ تشریحی است و مطالعه هر سه پایه به‌صورت یکجا در آن مطرح شده است. کتاب قلمچی بهترین کتاب ریاضی کنکور انسانی محسوب می‌شود، اما بالا بودن سطح سؤالات این کتاب سبب شده دانش‌آموزان ضعیف در حل تست‌ها با مشکل روبرو شوند. اگر در درس ریاضی مهارت دارید یا متلب خیلی سبز را دقیقاً مطالعه کرده‌اید، استفاده از این کتاب برای تقویت مهارت و آماده‌سازی شما برای کنکور بهترین گزینه است.

·       ریاضی جامع میکرو طلایی گاج

یکی دیگر از کتاب‌های جامع و کاربردی گاج برای داوطلبان رشته انسانی، کتاب میکرو طلایی است. این کتاب درسنامه بسیار خوبی داشته و تمام تست‌ها را کاملا تشریحی حل کرده است. مزیت اصلی این کتاب درسنامه بسیار جامع و کاربردی آن است. توضیحات مفید این کتاب باعث شده که دانش‌آموزان ضعیف نیز به‌راحتی از آن استفاده کنند.

بهترین منابع و کتاب ریاضی کنکور انسانی

بدون شک بهترین منابع کنکور کتاب درسی و جزوه معلم شما است. اگر زمان کافی برای مطالعه جزوه مدرسه و حل سؤالات کتاب اختصاص داده‌اید، استفاده از کتاب‌های تست یا حل سؤالات کنکور مفید خواهد بود. در غیر این صورت، عدم مهارت شما موجب کاهش انگیزه و تحلیل رفتن انرژی شما خواهد شد. انتخاب منابع کمک آموزشی مناسب به وضعیت تحصیلی شما وابسته است. اگر در درس ریاضی ضعیف هستید بهتر است با کتاب‌های ساده مثل خیلی سبز یا میکرو طلایی گاج شروع کنید. اما داوطلبانی که تسلط بالایی به درس ریاضی دارند بهتر است مهارت‌های خود را با کتاب‌های میکروطبقه‌بندی گاج و قلمچی به چالش بکشند.

راهنمای انتخاب رشته انسانی
بهترین منابع و کتاب ریاضی کنکور انسانی

استفاده از بهترین کتاب ریاضی کنکور انسانی زمانی به موفقیت منجر می‌شود که شما از روشی مناسب برای مطالعه استفاده کنید. موفقیت در کنکور سه ضلع دارد که شامل اختصاص وقت کافی برای مطالعه و مرور کتاب درسی، پشتکار و تمرین و در نهایت استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب است. این اضلاع مکمل یکدیگر هستند. فراموش نکنید هر یک از آن‌ها بدون دیگری تأثیری در موفقیت شما نخواهد داشت.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن