Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور

داوطلبان دارای شرایط نام نویسی در کنکور قبل از انجام نام نویسی، بایستی اطلاعات لازم برای ثبت نام را آماده کرده و در مهلت نام نویسی کنکور سراسری از آن ها استفاده کنند. مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در کنکور ۱۴۰۲ شامل اطلاعات تحصیلی و فردی هر متقاضی می باشد. بررسی درستیِ این اطلاعات بعد از اتمام همه ی مراحل نام نویسی ، بوسیله سازمان سنجش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کنکور سراسری مقطع کارشناسی دو نوبت در سال به جهت پذیرش متقاضیان در رشته های مختلف در قالب  5 گروه آزمایشی تجربی ، ریاضی ، انسانی ، زبان و کنکور هنر برگزار می شود.
همه ی داوطلبان دانشگاه های سراسری روزانه ، پردیس خودگردان و شبانه ، دانشگاه آزاد، پیام نور وغیر انتفاعی، بایستی در موقع  نام نویسی،​ این اطلاعات را در قالب فرم های اینترنتی مخصوص نام نویسیِ کنکوردر سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  وارد کنند. به جهت تسهیل فرآیند ثبت نام کنکور برای داوطلبان گرامی در ادامه به  مدارک مورد نیاز جهتِ نام نویسی کنکور سراسری می پردازیم تا داوطلبین گرامی با راحتی هر چه بیشتر گام به گام مراحل ثبت نام در کنکور سراسری را طی کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

همان طور که اشاره شد مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کنکور سراسری به دو بخشِ اطلاعات فردی و اطلاعات تحصیلی تقسیم می شوند که در این بخش به بررسی هر یک می پردازیم.

الف) مدارک فردی مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به اهمیت درست و دقیق بودن اطلاعات وارد شده در فرم های ثبت نامی کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش، بهتر است داوطلبین در هنگام ثبت نام مدارک خود را همراه داشته و با دقت به پر کردن هر یک از بخش ها اقدام کنند. با توجه به اهمیت این مدارک در ادامه به بررسی هر یک از این  این مدارک می پردازیم.

بودجه بندی کنکور انسانی 1403

۱. اطلاعات شناسنامه و کارت ملی

این بخش شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره ملی ، سری و سریال شناسنامه

۲. عکس تمام رخ داوطلب

  • ابعاد عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰*۲۰۰ و حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل
  • عکس بایستی در  سال جاری گرفته شده باشد
  • عکس به صورت تمام رخ و از نوع ۴*۳ یا ۴*۶ باشد
  • عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد
  • اسکن عکس از روی کارت های شناسایی مثل شناسنامه، کارت ملی وسایرمدارک شناسایی مورد قبول نمی باشد
  • تصویر داوطلب می بایستی بدون اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد و همچنین باید کاملا واضح باشد

۳. اطلاعات مربوط به محل سکونت

که شامل : کد پستی، آدرس دقیق محل سکونت فرد متقاصی ،شماره تلفن ثابت

۴. اطلاعات مربوط به تایید سهمیه

شامل : کد پیگیری ۱۲ رقمی برای استفاده از سهمیه رزمندگان و سهمیه ۵ درصدی ایثارگران که برای متقاضیانی که در دفترچه ثبت نام کنکور شامل این سهمیه می باشند.

۴. کد وضعیت نظام وظیفه آقایان

آقایان می بایست هنگام پر کردن فرم ثبت نامی کنکور، شرایط نظام وظیفه ی خودشان را با توجهبه کدهای نوشته شده در دفترچه ی نام نویسی کنکور سراسری معین کنند و در فرم نام نویسیِ مربوطه در سایت سازمان سنجش وارد کنند.

۵. تشکیل پرونده داوطلبان دارای معلولیت

  داوطلبانی که دارای معلولیتی می باشند، می بایستی در سازمان بهزیستی دارای پرونده باشند.

۶. پر کردن فرم شماره یک مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور

تمامی داوطلبین شرکت در کنکور سراسری به غیر از فارغ التحصیلان بخش های مرکزی شهرهای اصفهان، تبریز، تهران، شیراز، مشهد و بخش تجریش شهر شمیرانات، بخش لواسانات شهر شمیرانات، بخش کن شهر تهران، می بایست فرم شماره یک دفترچه ثبت نام را پر کرده و سپس آن را به تایید یکی از مراکز  آموزش و پرورش محل تحصیل یا محل فارغ التحصیلی و یا نزدیک ترین اداره ی آموزش و پرورش محل زندگی خود برسانند.

آیا کنکور حذف می شود ؟

۷. تکمیل فرم شماره دو

دانشجویانی نوع قبولی در دانشگاه سراسری آن ها از نوع روزانه می باشد، برای شرکت در کنکور بایستی این فرم را تکمیل کنند و آن را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهند.

۸. سریال کارت اعتباری ثبت نام

برای شرکت در آزمون سراسری باید هزینه ی شرکت در این آزمون را پرداخت شود، و داوطلبان باید قبل از نام نویسی، هزینه آن را پرداخت کنند . پس از پرداخت ، یک شماره سریال ثبت نام که یک کد ۱۲ رقمی می باشد، به داوطلب نمایش داده می شود که داوطلبین باید آن را در جایی ذخیره و یا یادداشت کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور آزمایشی

ب) مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

در این بخش داوطلبان مجاز به ثبت نام و مدارک تحصیلی مورد نیاز به جهت ثبت نام بیان شده است. که شامل:

۱. کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم برای داوطلبان نظام جدید

۲. کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم

(کد سوابق تحصیلی یک کد ۱۶ رقمی می باشد که می توان از طریق سامانه ساهت و دیپ کد برای فارغ التحصیلان سال ۸۴ به بعد الزامی می باشد)

  • معدل کتبی دیپلم
  • معدل کل دیپلم

 به طور کلی افرادی که مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری می باشند شامل یکی از افراد زیر هستند:

افراد دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

افراد دارای دیپلم نظام جدید

افراد دارای دیپلم ۴ ساله نظام قدیم

افراد دارای مدرک سطح یک حوزه جهت شرکت در کنکور علوم انسانی

افراد دارای مدرک کاردانی

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور دی

با توجه به اینکه از امسال کنکور کارشناسی در دو مرتبه در سال برگزار می شود، 

بهترین اساتید شیمی کنکور

لازم به ذکر است که روند کلی ثبت نام در کنکور دی ماه نیز همانند کنکور سراسری سال های گذشته می باشد و در یک بازه ی زمانی که توسط سازمان سنجش اعلام می شود ، داوطلبین می توانند اقدام به ثبت نام در این کنکور بنمایند، که مدارک مورد نیاز ثبت نام در این کنکور مطابق مدارک گفته شده در بخش های اولیه ی این مطلب می باشد

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور آزمایشی

موسسات مختلفی اقدام به برگزاری کنکور های آزمایشی ، به جهت آماده سازی داوطلبان برای آزمون اصلی که کنکور می باشد، می کنند و هر یک از این موسسات طبق بودجه بندی دروس مختص خود و تقویم برگزاری آزمون ها به شکل متفاوت عمل می کنند. لذا داوطلبین برای ثبت نام در هر موسسه ای که قصد شرکت در کنکور های آزمایشی آن را دارند بایستی از طریق سایت یا شماره تماس آن موسسه، نسبت به شرایط آن مطلع شوند

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن