Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

ساعت مطالعه رتبه های برتر کنکور

زمان حدودی مطالعه : ۴ دقیقه ⏱

داوطلبان کنکور با این چالش روبه‌رو می‌شوند که برای موفقیت و قبولی در رشته دلخواه به چند ساعت مطالعه روزانه نیاز دارند. اما این موضوع تنها عاملی نیست که موفقیت شما را تحت تاثیر قرار می‌ دهد. کیفیت مطالعه و آگاهی از بهترین تکنیک‌ های مطالعه دو عامل دیگری هستند که برای قبولی در رشته دلخواه به آن نیاز دارید. عملکرد رتبه‌ های برتر کنکور می‌تواند معیاری مناسب برای تعیین استاندارد مطالعه کنکور باشد. با توجه به اینکه دروس اصلی برای موفقیت در گروه‌ های آزمایشی مختلف با هم متفاوت است، بررسی عملکرد رتبه‌ های برتر هر گروه به صورت مجزا برای تعیین ساعت استاندارد مطالعه مهم است.

ساعت مطالعه رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۱

ساعت مطالعه رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۱

استاندارد ساعت مطالعه عاملی نیست که بتوان مقدار ثابتی برای آن تعیین کرد. برای مثال، اگر تمام داوطلبان کنکور روزانه ۱۰ ساعت مطالعه کنند به معنی تضمین قبولی آن‌ها نیست. تعداد ساعات مطالعه به عوامل مختلفی مانند روحیه، سبک زندگی، پایه تحصیلی و قدرت یادگیری فرد وابسته است. پس در تعیین ساعات مطالعه، باید به نیاز خود توجه کنید. اگر با ۱۰ ساعت مطالعه روزانه به هدف خود دست پیدا نکردید، باید ساعت مطالعه خود را افزایش دهید. بهترین ابزار برای بررسی کیفیت مطالعه، نتایج آزمون‌ های آزمایشی یا افزایش سرعت عمل در حل تست‌ های کنکوری است. مطالعه در طول هفته نیز از همین قانون پیروی می‌کند. به‌جای تمرکز بر ساعات مطالعه به کیفیت آن و افزایش تسلط خود به دروس توجه کنید.

بودجه‌ بندی کنکور هنر 1402

ساعت مطالعه رتبه های برتر کنکور تجربی

رتبه‌های برتر کنکور تجربی بیش از آنکه به تعداد ساعات مطالعه خود اهمیت دهند، به کیفیت آن تأکید دارند. آن‌ ها هرگز کیفیت را قربانی کمیت نمی‌کنند. اغلب داوطلبان کنکور تجربی که توانسته‌ اند در لیست رتبه‌ های برتر قرار بگیرند، برنامه منظمی برای مطالعه داشته‌ اند. آن‌ ها پایبندی به این برنامه را از همه چیز مهم‌ تر می‌دانستند. اغلب آن‌ ها مطالعه را از تابستان آغاز می‌کنند. با بررسی ساعت مطالعه رتبه های برتر کنکور و طولانی بودن مسیر مطالعه کنکور به این نتیجه رسیدم که آن‌ها برای جلوگیری از خستگی ذهنی و جسمی، از ۶ ساعت مطالعه در روز شروع کرده‌اند. اما نکته مهم این است که آن‌ ها به مرور ساعات مطالعه را افزایش داده و نزدیک کنکور بیش از ۱۲ ساعت مطالعه می‌ کردند.

ساعت مطالعه رتبه های برتر کنکور انسانی

رتبه‌های برتر گروه انسانی به منظور تعیین ساعات مناسب برای مطالعه هر درس، به اهمیت آن در کنکور توجه می‌کنند. آن‌ها بیشترین ساعت مطالعه هفتگی خود را به دروس با ضریب بالاتر اختصاص داده‌اند. داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول، داوطلبان سال دوازدهم و دسته دوم پشت کنکوری‌ها هستند. ساعات مطالعه این دو دسته با هم متفاوت است. داوطلبان سال دوازدهم روز‌هایی که مدرسه می‌رفتند حدود ۶ ساعت مطالعه داشته‌اند. اما پشت کنکوری‌هایی که توانسته‌ اند عملکرد خوبی در آزمون سراسری داشته باشند، روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه مفید داشتند.

ساعت مطالعه رتبه های برتر کنکور تجربی

ساعت مطالعه رتبه های برتر کنکور ریاضی

مسیر موفقیت داوطلبان ریاضی کمی دشوارتر است. آن‌ها با مجموعه‌ای از دروس فرمولی روبه‌رو هستند که باید تمام فرمول‌های کلیدی را یاد گرفته و در ذهن خود تثبیت کنند. برنامه‌ریزی درسی رتبه‌های برتر این گروه آزمایشی به گونه‌ای بوده که برای آن‌ها خسته‌کننده نباشد. آن‌ها از روش آهسته و پیوسته برای موفقیت استفاده کرده‌اند. ساعات مطالعه روزانه و هفتگی باید بر اساس اهمیت دروس و نقاط ضعف یا قوت داوطلب تقسیم شود. برای مثال بهتر است که در طول هفته حداقل ۸ ساعت را به مطالعه درس ریاضی پایه و دیفرانسیل و ۸ ساعت نیز به درس فیزیک اختصاص دهید. پس از آن درس شیمی را در اولویت قرار داده و بعد به سراغ تقسیم ساعات برای درس‌های هندسه، جبر و ریاضی گسسته بروید.

بهترین منابع کنکور انسانی 1402

ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور

آگاهی از ساعت مطالعه رتبه های برتر کنکور می‌تواند قالب کلی برای تعیین ساعت مطالعه شما ایجاد کند. اما برنامه‌ریزی درسی، زمانی به موفقیت شما منجر می‌شود که بر اساس نقاط ضعف و قوت خودتان طراحی شده باشد. داوطلبانی که توانسته‌اند بهترین عملکرد در آزمون سراسری را به نمایش بگذارند قبل از هر چیز به تعریف درستی از توانایی خود رسیده بودند. علاوه بر این آن‌ها هدف را به درستی تعیین کرده و می‌دانستند برای رسیدن به این هدف، به چه میزان تلاش و پشتکار نیاز داشته‌اند.

رتبه های برتر کنکور روزی چند ساعت مطالعه می کردند؟

  • رتبه‌های برتر کنکور بر افزایش کیفیت مطالعه و یادگیری روش‌های صحیح مطالعه و تست‌زنی متمرکز بوده‌اند.
  • آن‌ها ساعت مطالعه را از ۶ ساعت آغاز کرده و به مرور آن را افزایش داده‌اند.
  • آن‌ها هدف خود را بر اساس تواناییشان تعریف می‌کنند.
  • به برنامه‌ریزی خود پایبند هستند.
  • به جای آزمون و خطا از مشاوره افراد مجرب استفاده می‌کنند.
  • بهترین منابع را انتخاب کرده‌اند.
  • افراد موفق را الگوی خود قرار داده‌اند.

همانطور که اشاره شد ساعت مطالعه رتبه‌های برتر گروه‌های آزمایشی مختلف با هم فرق دارد. زیرا سختی و آسانی هر درس و تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی با هم متفاوت است. اما نقطه مشترک بین همه رتبه‌های برتر این است که آن‌ها ساعات مطالعه را بر اساس اهمیت دروس در کنکور و نیاز خود تعیین می‌کنند. رتبه‌های برتر به‌خوبی می‌دانند نیاز و قدرت یادگیری آن‌ها با سایر داوطلبان متفاوت است. پس از برنامه‌ای استفاده می‌کنند که بتواند آن‌ها را به هدفشان برساند.

تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور سراسری
رتبه های برتر کنکور روزی چند ساعت مطالعه می کردند؟

ساعت مطالعه رتبه های برتر کنکور می‌تواند الگوی مناسبی برای برنامه‌ریزی ایجاد کند. اما نکته مهم این است که نباید برنامه شما کپی از سایر داوطلبان باشد. قبل از تعیین ساعت مطالعه، دروس مهم را بشناسید. سپس، بر اساس ضریب هر درس زمان مناسبی برای مطالعه آن اختصاص دهید. اما مطمئن باشید افرادی که مطالعه هفتگی آن‌ها کمتر از ۴۰ ساعت باشد، شانس کمتری برای رسیدن به هدف خود دارند.

سوالات متداول

برای تعیین ساعت مطالعه روزانه و هفتگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

قدرت یادگیری، نقاط ضعف و قوت، پایه تحصیلی و هدف مهم‌ترین عوامل برای تعیین ساعت مطالعه هستند.

برای موفقیت در کنکور روزانه چند ساعت درس بخوانم؟

نمی‌توان زمان دقیقی برای مطالعه کنکوری تعیین کرد. بهتر است در اوایل با ۶ یا ۷ ساعت کار خود را شروع کنید. اما هرچه به کنکور نزدیک می‌شوید، افزایش ساعت مطالعه به بیش از ۱۲ ساعت اهمیت دارد. فراموش نکنید که کیفیت مطالعه را فدای کمیت آن نکنید.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن