Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دریافت گواهی قبولی کنکور

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید یا در مراحل ثبت نام دانشگاه خود هستید، باید بدانید که یکی از مدارک اصلی که هر دانشجو ممکن است روزی به آن نیاز داشته باشد، گواهی قبولی کنکور است. برای کسانی که می‌خواهند مهاجرت تحصیلی کنند، گاهی دانشگاه مقصد گواهی قبولی کنکور سراسری را به‌صورت ترجمه شده نیاز دارد. در ادامه مطلب با من همراه باشید که اطلاعات لازم در خصوصی دریافت گواهی قبولی کنکور، نحوه، مراحل و شرایط گرفتن گواهی را در اختیار شما قرار دهیم.

دریافت گواهی قبولی کنکور به صورت حضوری

نحوه دریافت گواهی قبولی در کنکور سراسری

هر داوطلبی ممکن است به دلایل گوناگون نیاز به دریافت گواهی قبولی کنکور سراسری داشته باشد. برای این کار دو روش پیش روی شما قرار دارد: روش حضوری و اینترنتی. داوطلبان ساکن شهر تهران به منظور دریافت گواهی قبولی می‌توانند به صورت حضوری و با مراجعه به سازمان سنجش اقدام به دریافت گواهی کنند.

اما سایر داوطلبانی که ساکن شهر تهران نیستند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، درخواست خود را مبنی بر دریافت گواهی قبولی کنکور ارائه کنند. البته در مورد هر دو روش در ادامه توضیحات بیشتری می‌دهم.

گواهی قبولی کنکور چیست؟

یکی از فرم‌های ارائه شده توسط سازمان سنجش پس از اعلام نتایج کنکور سراسری گواهی قبولی کنکور است. در این فرم اطلاعاتی مانند رتبه، رشته و گرایش داوطلب درج شده‌ است. برای دانشجویانی که در حوزه اتحادیه اروپا همانند آلمان قصد اپلای دارند در صورتی که در لیست مدارک آنها گواهی قبولی کنکور باشد، می‌توانند با مراجعه به سازمان سنجش این گواهی را دریافت کنند.

دروس کنکور هنر ۱۴۰۲
نحوه دریافت گواهی قبولی کنکور سراسری

دریافت اینترنتی گواهی قبولی کنکور

به دو روش مختلف گواهی قبولی کنکور قابل دریافت است که در ادامه به صورت جداگانه هر روش را توضیح می‌دهم.

دریافت گواهی به صورت حضوری

در روش اول داوطلب کنکور سراسری می­تواند به­صورت حضوری به سازمان سنجش کشور مراجعه کند. اگر داوطلبی می‌خواهد گواهی را به‌صورت حضوری دریافت کند، باید مدارک شناسایی خود را مانند کارت ملی همراه خود داشته باشد. داوطلب باید به ساختمان اصلی سازمان سنجش به­نشانی خیابان کریم خان زند، بین نجات الهی و سپهبد قرنی، پلاک ۲۰۴ مراجعه کرده تا درخواست خود را به­صورت حضوری ثبت کند. سازمان سنجش کشور هر روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰ باز است.

پس از مراجعه حضوری فرم‌های لازم توسط داوطلب باید تکمیل شود و هزینه بررسی درخواست حضوری داوطلب باید به‌حساب سازمان مرکزی واریز شود. سپس داوطلب باید فیش پرداختی را به‌همراه کپی کارت شناسایی خود به کارمند مربوطه تحویل دهند.

دریافت گواهی به صورت اینترنتی

روش دوم دریافت گواهی به‌صورت اینترنتی است که از طریق سایت قابل دریافت است. برای دریافت گواهی به‌صورت اینترنتی وارد سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.orgشده و در سمت راست سایت گزینه ورود به سیستم پاسخگویی  را انتخاب کنید. پس از عضو شدن در سایت، اطلاعات لازم را در فرم‌های مربوطه تکمیل کنید.

اگر داوطلبی موفق به بارگذاری مدارک خود در سامانه نشود یا روش حضوری را انتخاب کند، لازم است مدارک خود را مانند یک نامه درخواست که تمامی اطلاعات شخصی داوطلب در آن ذکر شده مانند نام پدر، آدرس اطلاعات درج شده در شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی شناسنامه و رشته و مقطع و شهر قبول شده را به صندوق پستی سازمان سنجش به شماره ۱۵۸۷۵-۱۳۱۴ پست کند.

مباحث آسان و مهم ریاضی کنکور تجربی

روش ساده‌تر هم تماس با کارشناسان سایت سنجش است. اگر داوطلبی هر یک از روش­های ذکر شده را انتخاب کند، گواهی کنکور در کمتر از چند روز برای وی ارسال خواهد شد. کارشناس‌های پشتیبانی سازمان سنجش در زمان اداری و روزهای غیرتعطیل آماده پاسخگویی به داوطلبان هستند. اگر داوطلبی به اطلاعات بیشتری نیاز دارد، می‌توانید از طریق شماره‌های ارائه شده در سایت با آن­ها تماس بگیرید.

آیا گرفتن گواهی بعد از کنکور لازم است؟

دریافت گواهی قبولی کنکور برای همه افراد الزامی نیست، اما اگر دانشجویی قصد اپلای به کشورهای حوزه اتحادیه اروپا را داشته ‌باشد ممکن است برای ثبت نام در دانشگاه مقصد نیاز به ترجمه گواهی کنکور باشد. برخی از دانشگاه‌های ایران نیز ممکن است از دانشجویان گواهی کنکور را طلب کنند. از این رو دانشجویان کنکور سراسری می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش و دانشجویان دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد درخواست خود را ثبت کنند.

دریافت گواهی قبولی کنکور سراسری به صورت اینترنتی

برخی از داوطلبان کنکور سراسری ممکن است برای ثبت نام دانشگاه‌ مدنظر خود در داخل یا خارج از ایران به دریافت گواهی قبولی کنکور نیازمند باشند که می‌توانند گواهی خود را به‌صورت حضوری یا به‌صورت آنلاین از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

سوالات متداول

آیا دریافت گواهی موقت برای همه‌ی داوطلبان الزامی است؟

خیر، برخی از دانشجویان ممکن است برای ثبت نام دانشگاه خود به گواهی موقت نیاز داشته ‌باشند.

آیا گواهی کنکور سراسری از طریق وب سایت سازمان سنجش قابل دریافت است؟

بله، می‌توانید با مراجعه به سایت این سازمان و پر کردن فرم‌های مربوطه گواهی کنکور خود را دریافت کنید.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن