Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

حذفیات کنکور زبان ۱۴۰۲

زمان حدودی مطالعه : ۲ دقیقه ⏱

حذفیات امسال به دو دسته ی حذف بخش هایی از کتاب زبان و بخشی هم حذف دروس عمومی دروس عمومی کنکور زبان ، تقسیم می شود که در ادامه به طور کامل برای شما توضیح داده ام .

حذفیات کنکور زبان

حذفیات کنکور زبان

حذفیات اصلی کنکور زبان امسال ، حذف شدن دروس عمومی است

با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی سازمان سنجش دروس عمومی ( ادبیات ، عربی ، زبان و دینی ) پایه‌های دهم تا دوازدهم اصلی‌ترین دروس حذفی کنکور زبان امسال محسوب می‌شوند اما تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی اعمال خواهد شد .

اما حذفیات آزمون امسال تنها به این موارد ختم نمی‌شود . داوطلبان کنکور زبان باید بدانید که مطالب مربوط به بخش what you learned پایه دهم تا دوزادهم کاملا از کنکور حذف شده و نیازی به مطالعه آن نیست .

مطالعه کتاب زبان پایه‌های دهم ، یازدهم و دوازدهم برای موفقیت در کنکور الزامی است .

توصیه من به تمام داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور زبان این است که وقت کافی برای مطالعه کتاب پایه دوازدهم اختصاص دهند . مخصوصا بخش مجهول ها که در پایه دوازدهم به آن پرداخته شده . مهم‌تر از همه ، مباحث پایه دوازدهم بیشترین سهم از سؤالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهند که باید وقت کافی برای مطالعه تمام گرامر‌ها و کلمات آن اختصاص دهید .

حذفیات انگلیسی کنکور ۱۴۰۲

لیست حذفیات کنکور زبان برای کنکور نوبت اول و نوبت دوم

همان طور که در بالا هم خواندید ، حذفیات اصلی کنکور امسال دروس عمومی می باشد اما . . .

حذف دروس عمومی از کنکور زبان ۱۴۰۲  به معنی بی اهمیتی این دروس نیست زیرا تأثیر این دروس از طریق سوابق تحصیلی بر نتیجه نهایی کنکور شما اعمال می‌شود 

بسیاری از داوطلبان از من میپرسند که آیا حذفیات نوبت اول کنکور با نوبت دوم کنکور تفاوتی دارد ؟ و پاسخ این است که :

حذفیات مرحله اول و مرحله دوم کنکور مشابه هم است و تفاوتی ندارند 

اما برای اینکه بدانید حذفیات جدیدی به این موارد اضافه می‌شود کمی صبور باشید تا اطلاعیه‌های بعدی منتشر شود . پس از آن می‌توان به صورت قطعی درباره مباحث مطرح شده در آزمون نوبت دوم امسال صحبت کرد .

لیست حذفیات کنکور زبان برای کنکور نوبت اول

اعتقاد من این است که رقابت در آزمون امسال پیچیده‌تر شده و تنها افرادی می‌توانند در کنکور موفق باشند که علاوه بر تسلط به کتاب‌های درسی ، بهترین منابع ممکن را انتخاب کرده و طی یک برنامه دقیق با تمرین و تکرار به راهشان ادامه دهند .

لیست رشته های کنکور زبان

فرایند انتخاب منابع با توجه به ضعف و قوت شما در هر بخش زبان تخصصی و همچنین طراحی برنامه ای بر اساس این شرایط ، فرآیند حیاتی است و توصیه میکنم اگر بخشی از این فرایند برایتان مبهم بود ، حتماً از یک مشاور کنکور خبره کمک بگیرید تا زحمات تلاش های شما در جهت اشتباهی انجام نشود و به سمت موفقیت پیش بروید

سوالات متداول

حذفیات انگلیسی کنکور ۱۴۰۲ شامل چه بخش هایی است ؟

بجز حذف دروس عمومی ، بخش what you learned نیز از مباحث کنکوری هر سه پایه حذف شده .

مباحث مهم در کنکور زبان ۱۴۰۲ چیست ؟

بخش مجهول ها از پر سوال ترین بخش های درس زبان تخصصی می باشد .

آیا دروس عمومی از کنکور زبان حذف شده ؟

بله، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه نیز دروس عمومی کاملاً حذف شده است اما تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی اعمال خواهد شد .

آیا می توان در یک نوبت آزمون سراسری هم در کنکور تجربی و هم کنکور زبان شرکت کرد ؟

گروه آزمایشی هنر و زبان از گروه‌های آزمایشی شناور آزمون سراسری می باشند و شناور بودن به این معنی است که داوطلبان گروه‌های ریاضی ، تجربی و انسانی می‌توانند علاوه بر رشته تحصیلی خود در یکی از دو کنکور هنر و زبان یا هر دو ی آن ها ، نیز شرکت کنند .

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن