Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

تکنیک های تست زنی در کنکور

زمان حدودی مطالعه : 3 دقیقه ⏱

یکی از مهم‌ترین مسائلی که شما را به موفقیت در کنکور نزدیک می‌کند، تکنیک های تست زنی در کنکور است. همه داوطلبان کنکور باید پیش از این آزمون سراسری، مهارت تست زنی را به‌خوبی تمرین کنند تا در روز امتحان، بهترین عملکرد را داشته ‌باشند. در واقع بسیاری از دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور، مهارت بالایی در دروس تخصصی رشته خود دارند و به‌خوبی از پس سؤالات تشریحی برمی‌آیند. اما همین افراد به‌دلیل عدم تمرین مهارت تست زنی در کنکور، به رتبه مناسبی دست پیدا نمی‌کنند. در ادامه این مطلب، با به‌روزترین و کاربردی‌ترین مهارت‌های تست‌ زنی آشنا شوید.

مجموعه کنکور تی وی برای داوطلبان کنکور دوره تندخوانی کنکور را تهیه کرده است تا بهترین نتیجه را در آزمون کنکور خود داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر از تندخوانی کنکور با ما تماس بگیرید. همچنین یک مشاوره کنکور خوب و متخصص میتواند نکات مهم و کلیدی در تست زنی را به شما یاد بدهد.

تکنیک های تست زنی در کنکور 1

مهارت تست زدن در کنکور

پیش از آنکه مهارت تست زنی را تمرین کنید، بهتر است این نکته را در نظر داشته ‌باشید که سؤالات کنکور دارای نمره منفی هستند و در صورت پاسخ اشتباه، یک سوم نمره منفی به شما تعلق می‌گیرد. همچنین به این موضوع نیز توجه داشته ‌باشید که ضرایب دروس با یکدیگر متفاوت است و هر درس تأثیر بیشتر یا کمتری روی نتیجه نهایی آزمون شما خواهد داشت. پس بهتر است بر اساس ارزش دروس و ضرایب آنها، به تمرین تست زنی بپردازید. همچنین در روز کنکور نیز اگر با کمبود وقت مواجه شدید، بهتر است روی سؤالات با ضریب بالاتر تمرکز کنید.

کنکور 1403 چگونه خواهد بود؟

تکنیک های تست زنی برای کنکور

آموزش تکنیک های تست زنی در کنکور موضوع مهمی است که همه داوطلبان باید آن را در نظر بگیرند. یکی از بهترین روش‌ها که آمادگی شما را برای تست زنی در کنکور افزایش می‌دهد این است که بلافاصله پس از مطالعه یک مبحث درسی، به سؤالات تستی آن مبحث پاسخ دهید. در صورتی که با خواندن مطالب کم حجم تست زنی را آغاز کنید، احتمال خطای شما کمتر می‌شود. اما اگر پس از خواندن مطالبی حجیم تست بزنید، تعداد پاسخ‌های غلط شما افزایش پیدا می‌کند. البته بهتر است تنها به 10 تا 15 سؤال تستی پاسخ دهید و تمرین بیشتر را به زمانی که مطالعه مباحث دیگر را آغاز کردید، موکول کنید. در کنار این تمرین‌ها، بهتر است در کنکورهای آزمایشی نیز شرکت کنید. شرکت در این آزمون‌ها به شما این فرصت را می‌دهد تا از مهارت‌های خود را در جلساتی مشابه با جلسه کنکور استفاده کنید.

روش صحیح تست زنی برای کنکور

برای تسلط بر مهارت تست زنی در کنکور، باید برخی نکات را به‌خوبی در نظر داشته باشید و خصوصاً در روز آزمون از این نکات استفاده ‌کنید. در ادامه با مهم‌ترین آمادگی‌های لازم برای تست زنی آشنا شوید.

روش صحیح تست زنی برای کنکور
  1. برنامه‌ ریزی درسی: برنامه‌ریزی درسی و تمرین مهارت تست زنی، به شما کمک می‌کند تا از اتلاف وقت جلوگیری کنید و نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسید. کتاب‌های تست زنی موجود در بازار کمک به‌سزایی به شما برای تمرین مهارت تست زنی خواهند کرد.
  • تمرین مدیریت زمان: بهتر است پیش از آزمون سراسری، تمرکز زیادی را روی مدیریت زمان بگذارید. زیرا بسیاری از داوطلبان در روز جلسه امتحان به‌دلیل استرس قادر به کنترل زمان نیستند یا زمان بیش از حدی را برای پاسخ به برخی سؤالات دشوار می‌گذارند.
  • تکنیک ضربدرمنها: قطعاً در روز جلسه، با سؤالاتی مواجه می‌شوید که جواب آنها را نمی‌دانید یا بین دو گزینه مردد هستید و یا به پاسخ سؤال شک دارید. در این زمان باید این سؤالات را با قرار دادن علامتی کنار آنها (علاوه ضربدر و منها) تفکیک کنید تا در زمان مرور سؤالات، دچار سردرگمی نشوید.
  • کنترل استرس: در حین پاسخ دادن به سؤالات، ممکن است با شرایطی مواجه شوید که استرس به شما غلبه کند. به‌عنوان مثال سؤالات دشوار پی در پی، نگاه کردن به سؤالات بعدی در دفترچه و… در صورت قرار گرفتن در این شرایط خونسردی خود را حفظ کنید و فقط سؤالات را پشت‌سر هم پاسخ دهید و در صورت مواجه شدن با سؤالات سخت پی در پی، سؤالات راحت‌تر را پاسخ دهید.
  • مطالعه دقیق سؤالات: حتماً همه سؤالات را با دقت کامل مطالعه کنید و به فعل آنها توجه داشته ‌باشید. به‌عنوان مثال، درست است، نادرست است. در صورت اشتباه دیدن سؤال، احتمال پاسخ غلط نیز وجود دارد.
لیست رشته های کنکور زبان
تکنیک های تست زنی برای کنکور

آزمون سراسری برای بیشتر داوطلبان کنکور، آزمونی توأم با استرس است. خصوصاً داوطلبانی که بر مهارت تست زنی تسلط نداشته ‌باشند، در روز کنکور با اضطراب بیشتری مواجه خواهند شد. مهارت تست زنی در کنکور، بخش مهمی از آمادگی برای آزمون سراسری است. یادگیری دروس تخصصی و تسلط بر مباحث به‌تنهایی کافی نیست. در واقع تا زمانی که مهارت تست زنی را به‌خوبی تمرین نکرده باشید، احتمال شکست شما در کنکور وجود دارد. پس برای موفقیت، از آموزش مهارت تست زنی و به‌کارگیری صحیح آن در روز کنکور غافل نشوید.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن