Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

تاثیر معدل در کنکور 1402

زمان حدودی مطالعه : 2 دقیقه ⏱

تاثیر معدل در کنکور 1402

کنکور 1402 با تغییرات بسیار متعددی همراه شده است. همین مسئله موجب می‌شود که متقاضیان درباره‌ی کنکور 1402 با ابهامات زیادی مواجه باشند. و یکی از اساسی ترین سوالاتی که داوطلبان درگیر آن می باشند، نحوه اثرگذاری معدل در کنکور ۱۴۰۲ می باشد. معدل متقاضیان تا چه مقداری بر رتبه نهایی آن‌ ها اثر می گذارد؟ و اینکه  نوع اثر معدل در کنکور سراسری به چه صورت می باشد؟

نحوه ی اثر معدل در کنکور ۱۴۰۲ به نوعی به یکی از مهم ترین سوالات داوطلبین راجع به کنکور سراسری تبدیل شده است چرا که معدل داوطلبین به راحتی قادر است رتبه نهایی این افراد را تحت تاثیر قرار بدهد.

تاثیر معدل درکنکور 1402

تاثیر معدل در کنکور

 نحوه اثرگذاری معدل در کنکور سال‌های قبل به شکل تاثیر مثبت بود است که یعنی  چنانچه داوطلبان معدل مناسبی می داشتند، در این صورت نمره آن‌ها بر روی نتیجه نهایی کنکور آن ها لحاظ می شد و اگر چنانچه داوطلبینی معدل مناسبی در امتحانات نهایی نمی داشتند، معدل آنها بر روی رتبه نهایی شان لحاظ نمی شد. ولی این شرایط برای کنکور 1402 به شکل متفاوتی می باشد. که در ادامه قصد بررسی این مطلب برای شما داوطلبین گرامی، در کنکور 1402 را داریم.

نحوه تاثیر معدل در کنکور 1402 چگونه است؟

بر خلاف کنکور های سال های قبل که تاثیر معدل از نوع مثبت بود، تاثیر معدل در کنکور 1402 به صورت قطعی می باشد. و این بدان معناست که نتیجه نهایی کنکور سراسری به میزان 40 درصد توسط سوابق تحصیلی فرد متقاضی و به میزان 60 درصد توسط نتیجه آزمون کنکور سراسری تعیین می گردد. در نتیجه برای داوطلبین هر پنج گروه آزمایشی شامل رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در نظام جدید شامل قانون تاثیر معدل 40 درصدی قطعی هستند که این معدل بر اساس نمرات دروس عمومی و تخصصی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم می باشد. 

بودجه بندی کنکور ریاضی 1405

چنانچه فردی قبل از سال 1384 مدرک دیپلم خود را اخذ کرده باشد دیگر مشمول قانون تاثیر معدل در کنکور 1402 نمی باشد. نحوه اثر معدل در کنکور 1402 برای داوطلبان نظام قدیم و جدید متفاوت است و به نحو  زیر  زیر محاسبه می‌گردد:

 داوطلبین نظام قدیم، که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد دریافت کرده‌اند شامل تاثیر مثبت 25 درصدی می باشند

 داوطلبینی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ دریافت کردند، شامل تاثیر مثبت 5 درصدی در کنکور سراسری می باشند

داوطلبینی که مدرک دیپلم خود را از سال 1398 به بعد دریافت کرده اند ، شامل تاثیر 40 درصد قطعی معدل می باشند

نحوه تاثیر معدل در کنکور 1402 چگونه است؟

میزان تاثیر معدل برای کنکور دی 1402

آن عده از داوطلبینی که در کنکور دی ماه 1402 نام نویسی کرده اند نیز مشمول قانون اعمال سوابق تحصیلی کنکور می باشند در نتیجه دانش آموزان بایستی به معدل خود در آزمون کتبی توجه لازم را داشته باشند. همچنین پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در تعدادی از دانشگاه ها نیز امکان پذیر است.

بر مبنای آخرین جلسه شورای عالی انقلاب ، میزان اثر معدل برای داوطلبین کنکور سراسری دی ماه 1402 نیز همان مقدار ۴۰ درصد با تاثیر قطعی مورد تایید قرار گرفته است که این تاثیر بر مبنای معدل پایه دوازدهم دانش آموزان اعمال می گردد.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن