Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

چگونه ریاضی برای کنکور بخوانیم؟

زمان حدودی مطالعه : 3 دقیقه ⏱

با بررسی درصد داوطلبان کنکور تجربی در سال‌های گذشته به این نتیجه رسیدم که میانگین پاسخگویی ۹۶ درصد از داوطلبان حدود ۱۰ درصد بوده است. تنها ۴ درصد از داوطلبان توانسته‌اند به درصد بالای ۵۰ برسند.

با بررسی درصد داوطلبان کنکور تجربی در سال‌ های گذشته به این نتیجه رسیدم که میانگین پاسخگویی ۹۶ درصد از داوطلبان حدود ۱۰ درصد بوده است. تنها ۴ درصد از داوطلبان توانسته‌ اند به درصد بالای ۵۰ برسند. با توجه به اینکه در کنکور امسال ضریب درس ریاضی به ۷ افزایش یافته اهمیت این درس بیشتر شده است. عوامل مختلفی در افزایش درصد داوطلبان موثر است. در پاسخ به آن دسته از داوطلبانی که از من می‌ پرسند چگونه ریاضی برای کنکور بخوانیم؟ باید به مواردی مانند انتخاب منابع مناسب، اختصاص وقت کافی و استفاده از راهنمایی اساتید مجرب اشاره کنم.

نحوه مطالعه ریاضی برای کنکور

ریاضی را چگونه برای کنکور بخوانیم؟

اولین نکته‌ای که داوطلبان کنکوری باید به آن توجه کنند اختصاص زمان کافی برای مطالعه هر درس است. البته اگر در درسی ضعیف هستید، باید زمان بیشتری برای مطالعه آن اختصاص دهید. به داوطلبان متوسط توصیه می‌کنم که یک هشتم زمان مطالعه هفتگی خود را به درس ریاضی اختصاص دهند. حذف دروس عمومی از کنکور امسال فرصت مناسبی برای افزایش ساعت مطالعه را فراهم کرده است. برای اینکه بتوانید به نتیجه عالی دست پیدا کنید، باید حداقل 10 ساعت در هفته به مطالعه درس ریاضی بپردازید.

عامل دوم که باید به آن اشاره کنم منابع آموزشی است. یادگیری فرمول‌های این درس بدون استفاده از جزوه و کتاب‌های مناسب امکان‌پذیر نیست. اما منظور این نیست که شرکت در کلاس‌های خصوصی تنها راه برای افزایش درصد درس ریاضی است. اگر بتوانید جزوه کلاسی خود را با دقت بخوانید و با تکرار و تمرین فرمول‌های در ذهن خود تثبیت کنید، نصف راه را درست رفته‌اید. پس از آن، با انتخاب کتاب دارای درسنامه قوی می‌توانید بقیه مسیر را به درستی طی کنید.

تغییرات کنکور 1402

زمانی که داوطلبان  می‌پرسند چگونه ریاضی برای کنکور بخوانیم و آیا دی وی دی‌های آموزشی منبع مناسبی برای کنکور است؟ من این منابع را توصیه نمی‌کنم. زیرا روش‌های ذکر شده در این دی وی دی‌ها تنها برای برخی سؤالات قابل استفاده است. پس برای پاسخگویی به سوالات کنکور نیازمند یادگیری حجم بالای فرمول‌ها یا نکات هستید که بسیار گیج‌کننده خواهد بود. اما آن دسته از داوطلبانی که پس از مطالعه و مرور در حل تست‌ها موفق نیستند با راهنمای مشاور خود می‌توانند از دی وی دی‌های مناسب استفاده کنند.

نحوه خواندن درس ریاضی برای کنکور

بهترین روش برای مطالعه ریاضی کنکور این است که پس از یادگیری هر مبحث، تست‌های مربوط به آن را حل کنید. در ابتدا نیاز به حل تست‌ها در زمان خاص نیست. سعی کنید تمام نکاتی که در هر تست با آن مواجه می‌شوید را یادداشت کنید. در درس ریاضی باید بلافاصله بعد از مطالعه هر بخش به سراغ حل تست‌های آن بروید. هدف اصلی در این مرحله یادگیری تمام نکات است. اگر زمان طولانی برای حل تست‌ها سپری شد و نتوانستید تست‌ها را درست حل کنید نگران نباشید. این وضعیت کاملا طبیعی است و هر چه به سمت جلو بروید تسلط شما بیشتر خواهد شد.

ریاضی را چگونه برای کنکور بخوانیم؟

پس از خلاصه‌نویسی و تست زنی باید خود را برای شرکت در کنکور سراسری آماده کنید. زیرا شرکت در این آزمون با امتحانات مدرسه متفاوت است. در ادامه توضیحات درباره اینکه چگونه ریاضی برای کنکور بخوانیم به شما می‌گویم که تست‌های زمان‌دار را فراموش نکنید. این روش به افزایش سرعت تست زنی شما کمک می‌کند. اگر موفق نشدید تستی را در زمان تعیین شده حل کنید یا آن را غلط کردید برای جبران اشتباه خود این تست‌ها را علامت بزنید. مرحله مرور را با حل مجدد این تست‌ها شروع کنید.

بهترین اساتید کنکور

چگونه ریاضی کنکور را بخوانیم؟

برخی داوطلبان از من می‌پرسند که تعداد تست‌های مناسب برای هر فصل چقدر است ؟
در حالت میانگین باید برای هر فصل حدود ۵۰ تست حل کنید .
اگر مهارت و تسلط شما افزایش پیدا کرد باید بر حل تست‌های سخت‌تر متمرکز شوید .

این روش شما را برای شرکت در کنکور آماده می‌کند . اگر بخواهم توصیه مناسبی برای افزایش درصد ریاضی تجربی به شما بگویم این است که تعداد تست‌ها را با توجه به بودجه‌بندی انتخاب کنید. برای مثال اگر از فصل یا بخشی در کنکور دو یا سه سوال طرح می‌شود، حداقل تست‌های این بخش‌ها باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ باشد .

مرور عامل مهمی در موفقیت داوطلبان است. بدون مرور تمام تلاش‌های شما بی‌تاثیر خواهد بود. سعی کنید در برنامه خود زمان کافی برای مرور اختصاص دهید. توصیه من این است که روز‌های پایان هفته یعنی پنجشنبه و جمعه به مرور تمام مطالب مطالعه شده بپردازید. مرور به شما کمک می‌کند که نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و در فرصت باقیمانده تسلط خود را افزایش دهید .

روش مطالعه ریاضی برای کنکور

چگونه ریاضی برای کنکور بخوانیم را می‌توان مهم‌ترین مبحث برای موفقیت داوطلبان شرکت در کنکور تجربی دانست. زیرا موفقیت داوطلبان و افزایش شانس آن‌ها برای قبولی در رشته‌ها برتر به درصد آن‌ها در ریاضی وابسته است. مطالعه دقیق جزوه مدرسه، حل تست‌های زمان دار و ترکیبی، استفاده از کنکور سال‌های قبل برای شبیه‌سازی آزمون سراسری، مرور مطالب و استفاده از منابع مناسب بهترین روش برای افزایش درصد ریاضی و تضمین موفقیت در کنکور است.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن