Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

نکاتی درباره ی یادداشت برداری کنکوری

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

روش صحیح نکته برداری و خلاصه نویسی برای کنکور

۱- یادداشت برداری کنکور درکلاس تمام توجه خود را به شیوه تدریس معلم و نکاتی راکه مطرح می کند معطوف کنید و سعی کنید در کلاس نکاتی را که متوجه نمی شوید حتماٌ از معلم بپرسید .

۲- مطالعه حتماٌ در اتاقی خاص انجام گیرد ، زیرا این کار سبب میشود تمرکز بیشتری در حین مطالعه داشته باشید .

۳- با توجه به این که ذهن ما در یک زمان نمی تواند به بیش از یک موضوع تمرکز داشته باشد ، درنتیجه دوکار را در یک زمان انجام ندهید زیرا در این صورت بازدهی به حداقل میرسد .

شما میتوانید برای مفهوم بیشتر از نکات درسی و نحوه خلاصه نویسی با یک مشاوره کنکور متخصص صحبت کنید مشاوران کنکور تی وی آماده خدمت رسانی به شما هستند برای ارتباط با مشاوره کنکور و یا مشاور خصوصی کنکور بر روی لینک کلیک کنید و با ما تماس بگیرید.

۴- حتی الامکان ساعت معینی را برای یک درس مخصوص انتخاب کنید زیرا این ساعت معین سبب میشود که ذهن شما هر روز در همان ساعت آماده پرداختن به آن موضوع با بازدهی بالا باشد .

۵- پس از صرف غذای سنگین خون به سمت معده میرود و بازدهی ذهنی کاهش می یابد و خون کافی به مغز نمی رسد . در نتیجه پس از غذا بلافاصله مطالعه راشروع نکنید .

۶- علامت گذاری ویادداشت برداشتن هنگام مطالعه و بازگویی مطلب در ذهن سبب می شود ضمن تکرار مطلب از میزان بازدهی ذهنی خود با خبرشویم .

راهنمای انتخاب رشته تجربی

۷- به محض ورود به اتاق مطالعه درس را شروع کنید تا دچار حواس پرتی یا عدم تمرکز کامل نشوید .

برای افزایش سرعت مطالعه و یادگیری هرچه سریع تر مطالب کنکور میتوانید از دوره آموزش تندخوانی کنکور استفاده کنید.

۸- برای مطالب درسی مثال و توضیح بسازید و سعی کنید تا جایی که ممکن است برای مطالب سؤال نیز طرح کنید (به شیوه ترسیم شکل) .

۹- آنچه را که درکلاس می فهمید بلافاصله یادداشت کنید . همین کار را در مطالعه منزل هم انجام دهید .

۱۰- سعی کنید با پیش مطالعه سر کلاس حاضر شوید . یعنی با سوالاتی از پیش طرح شده که همان اشکالات شما هستند سر کلاس حاضر شوید .

۱۱- برای هر چیزی که یاد میگیرید مثال های کاربردی پیدا کنید . زیرا اگر مطلب یاد گرفته شده مورد استفاده قرار گیرد فراموشی بسیار کم خواهد شد .

۱۲- به خودتان عادت بدهید که هر مطلبی را با دقت وتمرکز حواس کامل مطالعه کنید زیرا تا وقتی تصمیم به یاد گیری دقیق نداشته باشید ، از خواندن بهره ی چندانی نخواهید برد .

۱۳- بین آنچه را یاد میگیرید وآنچه را که قبلاٌ یاد گرفته اید ارتباط برقرار کنید . یعنی قبل و بعد را با هم گره بزنید .

۱۴- دقت کافی به نقشه ها ، فرمول ها ، منحنی ها ، شکل ها ،تصاویر ، حاشیه ی کتب و جدول ها داشته باشید .

۱۵- برای درک دقیق هر مطلب کنکوری ، بهترین راه درک دقیق واژه ها و اصطلاحات موجود در همان متن است . یعنی از هیچ واژه ای نباید عبورکنید .
۱۶- بهترین دوست شما همان یادداشت های شماست . که میزان سواد کنکوری شما را نشان میدهد . و برای درک دقیق ، فهمیدن بهتر ، به خاطر سپردن بهتر و یادآوری بهتر به شما کمک خواهد کرد . (یادداشت برداری نوعی مرور درس است و باعث تمرکزحواس بیشتر میشود و به خاطر سپردن و به یاد آوردن در سر جلسه ی کنکور را آسان میکند . )

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 1402

۱۷- یادداشت ها باید ترکیبی از مفاهیمی باشد که از بحث های درون کلاس درس ، درس استاد ،کتاب های درسی وکمک درسی استخراج شده باشد .

۱۸- در تنظیم یادداشت ها کاملاٌ منطقی و منظم عمل کنید تا قابل فهم باشد . به عنوان مثال اگر یادداشت شما درباره یک سلسله واکنش های شیمیایی است حتماٌ مراحل شکل گیری واکنش ها و سیر انجام آنها را به ترتیب ذکر کنید . ( تعاریف وتوضیحات هر واژه و اصطلاحات نوشته شود . )

۱۹- حتماٌ یادداشت برداری و حاشیه نویسی در صفحات کتاب انجام شود . زیرا حاشیه نویسی سبب میشود مطالب زود تر به خاطر سپرده شود و فرآیند یاد آوری را هم آسان تر می کند . ( زیرا دقت در زمان یادداشت برداری ، خود سبب یادگیری بهتر می شود . )

۲۰- به نکات پایانی هردرس و مبحث توجه خاص شود . ( زیرا بخش قابل توجهی از سؤالات از این قسمت ها برداشته می شود . )

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن