Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

روش‌هایی مثل برنامه ریزی کنکور حجمی و برنامه ریزی کنکور زمانی شما را با شکست مواجه کرده است ، مخاطب دوره برنامه ریزی کنکور ما شما هستید .

برنامه هفتگی کنکور

زمان حدودی مطالعه : 4 دقیقه ⏱

به شخصه دانش آموزان زیادی دیده ام که وقتی قصد دارند برای اولین بار برای کنکورشان برنامه ریزی کنند ، به برنامه ریزی به شیوه برنامه هفتگی کنکور فکر می کنند .
این دانش آموزان از من سوال می پرسند که چگونه باید برای یک هفته ی خود برنامه بریزند و جوابی که من به این سوال می دهم با این پرسش شروع می شود که :

آیا می توانید برای یک روز خود برنامه ی کاملی بریزید و به آن پایبند باشید ؟

و این پرسش آغاز مهمی برای رسیدن به بهترین شیوه ای است که می توان با آن برای کنکور برنامه ریزی کرد .
برای پاسخ به پرسشی که مطرح کردم حتماً تا انتهای مطلب همراه من باشید تا با این روش آشنا شوید .

چگونه یک برنامه هفتگی برای کنکور بنویسیم ؟

برای نوشتن یک برنامه هفتگی مناسب شما ابتدا باید بتوانید برای یک روز خود برنامه ای بریزید و به آن پایبند باشید ، پس در ابتدا این اصل مهم را باید یاد بگیرید که :

برای اینکه بتوانم برنامه ی هفتگی و ماهانه ای طراحی کنم که بتوانم به آن پایبند باشم ، ابتدا باید بتوانم یک روزِ کاملاً قابل پیش بینی داشته باشم

معنی این حرف این است که کلید دستیابی به بهترین برنامه ی کنکور این است که ابتدا برنامه ریزی روزانه را یاد بگیرم.

پس از اینکه توانستید یک روزه قابل پیش بینی داشته باشید و برنامه خود برسید سراغ مرحله های بعدی برنامه ریزی می روید و برنامه سه روزه ، یک هفته ای ، ماهانه و سه ماهه خود را طراحی می کنید ، آن وقت است که شما برنامه ی بلند مدت تر خود را می دانید ، بعد با کمک آن برنامه روزانه ، برنامه هفتگی خود را مشخص خواهید کرد .

برای نوشتن یک برنامه ریزی عالی روزانه باید ابتدا برنامه بلند مدت خود را مشخص کرده باشید 

اگر برنامه بلند مدتی برای خود نچیده باشید و فقط برای همان روز هر درسی را به هر مقدار و شیوه ای که دوست داشته باشید بدون در نظر گرفتن اصول برنامه ریزی حرفه ای ، مطالعه کنید ، در این حالت به احتمال زیاد در مسیر موفقیت در کنکور گم می شوید .

برنامه ریزی کنکور انسانی 1404

نمونه برنامه هفتگی کنکور

برنامه ریزی درسی به روش های مختلفی انجام می شود که از معروف ترین آن ها که حتما اسم آن ها را به گوشتان خورده ، برنامه ریزی به شیوه حجمی و زمانی هست .
در این بخش این دو نمونه را صرفاً برای آشنایی شما آنها را به طور نمونه قرار داده ام اما به معنی تایید من با این شیوه ها نیست .

نمونه برنامه ریزی زمانی کنکور

در برنامه ریزی به شیوه زمانی ، میزان ساعتی برای مطالعه درسی معین می شود ، و شما طبق میزان ساعتی که مشاور کنکور شما تعیین کرده است ، باید آن فصل ها را بخوانید .
آموزش کامل به همراه مثال درباره ی برنامه ی زمانی را می توانید در مطلب برنامه ریزی زمانی کنکور مطالعه کنید .

عکس پایین یک نمونه از برنامه درسی زمانی کنکور است :

نمونه برنامه هفتگی کنکور به شیوه زمانی

نمونه برنامه ریزی حجمی کنکور

برنامه ریزی به شیوه حجمی روشی است که بر طبق آن مشاور شما از یک درسی بر اساس تعداد فصول یا صفحه های کتاب ، یک حجم مشخص را برای شما تعیین می کند تا مطالعه کنید و بر اساس آن ، شما در انتهای وقتی که تعیین شده ( مثلاً پایان هفته ) باید آن مطالب را بخوانید .

اگر به این روش برنامه ریزی علاقه مندید می توانید آموزش کامل درباره ی سبک برنامه ریزی حجمی را در مطلب برنامه ریزی حجمی کنکور بخوانید .

عکس پایین یک نمونه از برنامه درسی حجمی کنکور است :

برنامه روزانه کنکور به شیوه حجمی

در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنم که :

هیچ یک از این دو روش برنامه ریزی مورد تایید من نمی باشند و اگر شما هم می خواهید در کنکور موفق شوید پیشنهاد می کنم اصلاً سراغ این سبک از برنامه ریزی های کنکور نروید

در آخر این مطلب ، سبکی که بهترین روش برنامه ریزی کنکور می باشد هم به شما معرفی می کنم

کنکور ریاضی 1405

جدول برنامه ریزی هفتگی برای کنکور

در این قسمت ، نمونه ای خام از جدول برنامه ریزی هفتگی کنکور قرار داده ام که می توانید آن را دانلود بکنید و از آن به عنوان یک فرم برنامه ریزی هفتگی و روزانه استفاده کنید .

فایل زیر ، جدول برنامه ریزی رایگان کنکور pdf است که می‌توانید آن را پرینت کنید برنامه ی خود را در آن وارد کنید .
برای دانلود کافی است روی لینک آبی رنگ زیر کلیک کنید .

دانلود جدول برنامه ریزی درسی هفتگی کنکور

اما روشی که از ابتدای می خواستم به شما معرفی کنم چه روشی است ؟

در بخش پایانی می خواهم روشی که با عمل کردن به آن می توانید موثرترین قدم در مسیر موفقیت تان در کنکور سراسری بردارید را به شما معرفی کنم . . .

بهترین برنامه هفتگی کنکور

در نهایت چه شیوه برنامه ریزی کنکور پیشنهاد می شود ؟

می خواهم در این بخش درباره نکته مهمی در طراحی یک برنامه هفتگی کنکور اشاره کنم و آن هم اینکه :

بهترین برنامه ریزی هفتگی کنکور ، برنامه ریزی است که دانش آموز را مانند یک کامپیوتر در نظر نگیرد 

و اگر بخواهیم کمی دقیق تر صحبت کنیم ، باید به شما بگویم که در یک برنامه ریزی دقیق و درستی که قرار است شما را در مسیر موفقیت در کنکور قرار دهد ، مشکلات شخصی ، نیازها ، محدودیت ها ، ظرفیت و اهداف هر فرد باید حتماً در نظر گرفته شوند چرا که صرفاً با در نظر گرفتن این موارد است که آن برنامه شما را در جهت موفقیت کنکور قرار می دهد .

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402

همچنین باید سختی متفاوتی هر درس دارد را هم به طور کلی از نظر سختی آن درس برای همه افراد و هم برای خودِ شخص شما بر مبنای توانایی ها و نقاط ضعف تان در آن درس در نظر گرفته شود .

سبکی که من در برنامه ریزی کنکور استفاده می کنم بر مبنای موارد شخصی دانش آموز که به بخشی از آن ها اشاره کردم و همچنین بر اساس برترین متد های علمی است که توسط بهترین دانشگاه های دنیا مورد تایید و استفاده است ، می باشد . 

توضیح دقیق درباره هر یک از این بخش ها و روش برنامه ریزی به سبک کنکور تی وی ، در مطلب برنامه ریزی کنکور داده شده و به شما پیشنهاد می کنم حتماً این مطلب بسیار مهم را مطالعه کنید تا در جهت موفقیت خود در کنکور گامی بسیار موثر بردارید .

سوالات متداول

یک نمونه برنامه هفتگی کنکور را از کجا دانلود کنم ؟

در داخل مطلب دو نمونه از برنامه ریزی به متداول ترین شیوه های برنامه ریزی را قرار داده ام ، که توصیه میکنم حتماً برای استفاده ی بهتر از این نمونه ها توصیه می کنم ، توصیحاتی را هم که در آن بخش درباره ی این سبک های برنامه ریزی داده ام را مطالعه کنید .

بهترین روش برنامه ریزی هفتگی چه سبکی است ؟

برای دانستن بهترین روش برنامه ریزی که برای موفقیت در کنکور می توانید از آن استفاده کنید ، کافیست بخش انتهایی مطلب را مطالعه کنید .

منبع :

psycnet.apa.org

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن