Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

اطلاع از قوانین جدید ثبت نام و نحوه ثبت نام کنکور بسیار ضروری است به همین علت در این مطلب :

به صورت گام به گام شیوه ثبت نام ، مهلت ثبت نام و قوانین مهم جدید سازمان سنجش برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ را برای شما توضیح دادم

ثبت نام کنکور 1402

ثبت نام کنکور سراسری

در کنکور ۱۴۰۲ نیز مانند تمام سال‌های گذشته ثبت‌نام داوطلبان از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. برای جلوگیری از بروز مشکل در فرایند ثبت‌نام توصیه می‌کنم دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنید. باید به این نکته اشاره کنم که ثبت‌نام دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد به‌صورت همزمان و از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. اما داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد موظف به پرداخت هزینه بیشتر هستند.

آموزش کنکور سراسری

کنکور مهم‌ترین مرحله زندگی بسیاری از دانش‌آموزان است. علاوه بر این، بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه نیز برای امتحان شانس مجدد خود علاقه‌مند به شرکت در کنکور هستند. تمام داوطلبان باید بدانند ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. باید در زمان‌بندی اعلام شده توسط سازمان سنجش برای ثبت‌نام و ثبت اطلاعات خود اقدام کنید. در سال‌های قبل مرحله ثبت‌نام اواسط بهمن ماه انجام می‌شد. تغییرات ایجاد شده در آزمون امسال سبب شده که داوطلبان بتوانند در دو مرحله برای ثبت اطلاعات خود و شرکت در آزمون سراسری اقدام کنند.

تاثیر درصد منفی در رتبه کنکور

هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

تمام داوطلبان شرکت در آزمون سراسری موظف به پرداخت هزینه ثبت‌نام هستند. اینترنتی بودن ثبت‌نام سبب شده تمام داوطلبان با استفاده کارت عضو شبکه شتاب مرحله ثبت‌نام را در خانه یا در کافی‌نت‌های معتبر انجام دهند. اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی سازمان سنجش نشان می‌دهد که داوطلبان در مرحله اولیه ثبت‌نام باید مبلغ ۱۳۰ هزار تومان برای ثبت نام اصلی و ۳ هزار تومان برای دریافت پیامک واریز کنند. افرادی که موفق نشده‌اند در مرحله اول اطلاعات خود را ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنند، باید در مرحله ثانویه مبلغ ۱۸۰ هزار تومان برای شرکت در آزمون سراسری بپردازند.

باید بدانید داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی باید هزینه اضافی بپردازند. دسته‌ای از داوطلبان برای افزایش شانس قبولی خود همزمان در یک رشته اصلی (ریاضی، تجربی یا انسانی) و یک یا دو رشته شناور (زبان و هنر) ثبت‌نام می‌کنند. این افراد برای شرکت در هر رشته باید سریالی مجزا خریداری کنند.

هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

ثبت نام کنکور

برای اینکه بتوانید در آزمون سراسری شرکت کنید ثبت اطلاعات در سایت سنجش و دریافت کد رهگیری تنها راه است. سازمان سنجش هر ساله زمان خاصی را برای ثبت‌نام داوطلبان اعلام می‌کنند. با توجه به تغییرات آزمون امسال برای شرکت در هر نوبت باید ثبت‌نام جداگانه‌ای انجام دهید.

·       ثبت نام کنکور دی ماه

آزمون نوبت دی ماه در روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی ماه به‌صورت جامع و هماهنگ در سراسر ایران برگزار می‌شود. داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در نوبت اول آزمون هستند باید در تاریخ ۱۸ تا ۲۴ آبان از طریق سایت سنجش برای ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام کنند. کد رهگیری ۱۲ رقمی به منزله اتمام فرایند ثبت‌نام است و برای دریافت کارت ورود به جلسه الزامی است. اگر به هر دلیل موفق نشدید در مدت تعیین شده ثبت‌نام کنید نگران نباشید؛ سازمان سنجش فرصت مجددی برای ثبت نام جاماندگان تعیین خواهد کرد. اما توصیه من به شما این است که ثبت‌نام را به روز‌های آخر موکول نکنید.

ترمیم معدل برای کنکور

·       ثبت نام کنکور تیر ماه

داوطلبانی که عملکرد خوبی در آزمون نوبت اول نداشته‌اند، شانس مجددی برای شرکت در آزمون نوبت دوم یعنی تیرماه دارند. ۱۵ تا ۲۱ فروردین ماه زمان اولیه ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ برای آزمون تیر ماه است. فرایند ثبت‌نام در نوبت دوم مشابه آزمون دی ماه است.

شرایط ثبت نام کنکور

برای شرکت در آزمون سراسری برخورداری از برخی شرایط عمومی و اختصاصی الزامی است. شرایط عمومی شرکت در کنکور ۱۴۰۲ عبارت است از:

  • اعتقاد به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور
  • عدم عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عضویت در سازمان‌های فراماسونری، منافقین و… (در صورت اینکه متقاضی قبلا در چنین سازمان‌هایی عضویت داشته باشد ارائه مدارک لازم مبنی بر برائت و جدایی از این سازمان‌ها الزامی است)
  • عدم فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد

علاوه بر موارد فوق، تنها افرادی می‌توانند در کنکور شرکت کنند که از شرایط اختصاصی نیز برخوردار باشند:

  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر( دیپلم نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی و دیپلم نظام جدید)
  • فارغ‌التحصیل حوزه‌های قم و مشهد
  • فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیراپزشکی که طرح خود را به پایان رسانده‌اند
  • دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی برای شرکت مجدد در آزمون سراسری باید از دانشگاه انصراف دهند. اما دانشجویان دوره شبانه یا دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور برای شرکت مجدد در کنکور نیازی به انصراف از دانشگاه ندارند.
شرایط ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ برای تمام داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه الزامی است. فراموش نکنید تنها افرادی می‌توانند در کنکور ثبت‌نام کنند که از شرایط عمومی و اختصاصی درج شده در دفترچه راهنما برخوردار باشند. از آنجا که آزمون ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می‌شود برای شرکت در هر نوبت باید فرایند ثبت نام را در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش انجام دهید.

بهترین روش مطالعه شیمی برای کنکور

سوالات متداول

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۲چه موقع است؟

داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ فرصت دارند که از تاریخ ۱۸ الی ۲۴ آبان در نوبت اول آزمون و از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در نوبت تیر ماه ثبت نام کنند.

آیا داوطلبان جامانده شانس شرکت در آزمون سراسری دارند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که داوطلبان نمی‌توانند در زمان تعیین شده در کنکور ثبت نام کنند، سازمان سنجش برای اطمینان از ثبت نام تمام متقاضیان مهلت ثبت نام را تمدید کرده و زمانی برای ثبت نام مجدد در نظر می‌گیرد.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن