Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

بهترین منابع کنکور انسانی ۱۴۰۲

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

افرادی که علاقه دارند در آزمون سراسری موفق شوند باید بدانند که موفقیت اتفاقی به دست نمی‌آید. انتخاب منابع مناسب، برنامه‌ریزی هدفمند، مطالعه کافی و مرور بخش‌های مختلف پازل موفقیت را تشکیل می‌دهند. هر یک از این بخش‌ها بدون بخش دیگر کامل نمی‌شود. اشاره به این نکته ضروری است که بهترین منابع کنکور انسانی برای داوطلبان با یکدیگر متفاوت است. زیرا سطح علمی و قدرت یادگیری آن‌ها با یکدیگر فرق دارد. برای اینکه در انتخاب عملکرد مطلوبی داشته باشید و به هدف اصلیتان از شرکت در آزمون سراسری دست پیدا کنید، توجه به موارد زیر اهمیت دارد.

بهترین منابع کنکور انسانی

بهترین منابع کنکور انسانی

اگر بهترین برنامه‌ریزی را در دست داشته باشید و ساعات زیادی را به مطالعه اختصاص دهید، بدون استفاده از منابع مناسب تمام تلاش‌های شما بیهوده خواهد بود. باید بدانید که شرکت در کلاس‌های خصوصی یا خرید دی وی دی‌های آموزشی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای منابع کنکوری باکیفیت باشد. ویژگی اصل بهترین منابع کنکور این است که از استاندارد بالایی برخوردار هستند و حل این سؤالات میزان تسلط شما به مباحث مختلف را نشان می‌دهد.

اشتباهی که اغلب داوطلبان هنگام انتخاب و خرید منابع کنکور مرتکب می‌شوند اصرار برای خرید تمام کتاب‌ها از یک انتشارات خاص است. فراموش نکنید که سطح کتاب‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال، کتاب عربی گاج برای دانش‌آموزان متوسط و خوب گزینه مناسبی است، اما برای ریاضی بهتر است به سراغ انتشارات مهروماه بروید. به جای تمرکز روی نام انتشارات، کیفیت کتاب‌ها را در اولویت قرار دهید.

اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور

بهترین کتاب های کنکور انسانی

اگر تصور می‌کنید کتابی وجود دارد که با مطالعه آن مسیر برای کسب رتبه تک رقمی را هموار می‌شود کاملاً اشتباه می‌کنید. برای معرفی بهترین منابع کنکور انسانی نمی‌توان کتابی را به عنوان منبع بد معرفی کرد. زیرا هر یک از کتاب‌های تست حداقل یک نکته کلیدی به ما یاد می‌دهند. برای انتخاب درست باید بدانید مناسب‌ترین کتاب برای شما چیست؟ به عبارت ساده، باید کتابی انتخاب کنید که به افزایش بازدهی و تسلط ما کمک می‌کند.

بررسی منابعی که رتبه‌های برتر سال‌های قبل از آن استفاده کرده‌اند، انتخاب را آسان‌تر می‌کند. اما این روش زمانی مفید است که شما از نظر سطح علمی و قدرت یادگیری به او نزدیک باشید. فرض کنید داوطلبی با استفاده از منابع سطح باید توانسته درصد بالای ۷۵ در کنکور کسب کند، به نظر شما استفاده از این منابع برای داوطلبی که سطح علمی پایینی دارد و میانگین درصد او در هر درس ۳۰ بوده مناسب است؟ قطعاً پاسخ من به این سؤال منفی ‌است. کتابی که از نظر علمی در سطحی بالایی قرار دارد برای داوطلبان متوسط و ضعیف منبع مناسبی نیست. مطالعه این کتاب نه تنها به موفقیت منجر نمی‌شود، بلکه باعث خستگی و ناامیدی داوطلب خواهد شد.

بهترین کتاب های تست کنکور انسانی

بهترین کتاب های تست کنکور انسانی

کتاب‌های تست از نظر میزان سختی در سه سطح قوی، متوسط و ضعیف قرار می‌گیرند. کتاب‌های تست قوی فاقد درسنامه کامل بوده یا سطح درسنامه آن‌ها بسیار بالا است. اغلب تست‌های این منابع خارج از مطالب کتاب درسی هستند. استفاده از چنین منابعی تنها برای داوطلبانی مناسب است که در آزمون‌های آزمایشی یا شبیه‌سازی کنکور درصد بالای ۷۰ کسب می‌کنند. باید به این نکته اشاره کنم که کسب معدل ۲۰ در دوره‌های تحصیلی یا شاگرد اول بودن معیار درستی برای تعیین سطح داوطلبان نیست.

دروس کنکور تجربی 1402

درسنامه کتاب تست‌های سطح متوسط خیلی خلاصه نیست، اما به صورت پایه‌ای تمام نکات را آموزش می‌دهند. چنین کتاب‌هایی در حقیقت بهترین منابع کنکور انسانی به خصوص برای پایه‌های دهم تا دوازدهم محسوب می‌شوند. اگر تسلط کافی به مباحث کتاب‌های درسی دارید، خرید این کتاب‌ها را در اولویت قرار دهید. آن دسته از داوطلبانی که در تست‌زنی عملکرد مطلوبی نداشته یا تسلط خوبی به کتاب‌های درسی ندارند، باید منابع دارای سطح ضعیف را انتخاب کنند. درسنامه جامع این کتاب‌ها به شما کمک می‌کند که مطلب را به زبانی ساده یاد بگیرید. این کتاب‌ها نقش کلیدی در افزایش تسلط و مهارت شما در هر درس دارند.

بهترین منابع کنکور انسانی از زبان رتبه های برتر

رتبه‌های برتر سعی می‌کنند با توجه به نیاز و میزان تسلط خود در هر درس منابع مناسب را انتخاب کنند. اگر تازه مطالعه را آغاز کرده‌اید یا سال‌ها از درس و مدرسه دور بوده‌اید، خرید کتاب‌های دارای سطح ضعیف را در اولویت قرار دهید. بهترین منابع و کتاب‌های درسی که به کسب رتبه قابل قبول منجر می‌شود عبارت است از:

  • فارسی جامع گاج
  • فارسی جامع IQ
  • قرابت معنایی نشر الگو
  • ریاضی و آمار جامع مهر و ماه
  • ریاضی جامع خیلی سبز
  • ریاضی جامع گاج
  • اقتصاد جامع گاج
  • اقتصاد خیلی سبز
  • عربی جامع گاج
  • عربی جامع خط ویژه گاج
  • فلسفه و منطق مشاوران آموزش
  • فلسفه و منطق گاج
  • فلسفه و منطق مهروماه
  • تاریخ جامع خط ویژه گاج
  • جغرافیا جامع گاج
  • روانشناسی مهروماه
  • جامعه‌شناسی مشاوران آموزش
  • علوم و فنون انتشارات آموزش
  • علوم و فنون میکرو طبقه‌بندی گاج
بهترین منابع کنکور انسانی از زبان رتبه های برتر

انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی الگوی خاصی ندارد. زیرا این انتخاب ‌به قدرت یادگیری و سطح علمی داوطلب وابسته است. داوطلبانی که بعد از سال‌ها فاصله از درس و مدرسه قصد شرکت در کنکور دارند، باید اول به سراغ کتاب‌های سطح ضعیف برند. توصیه من به سایر داوطلبان این است که ابتدا کتاب‌های سطح متوسط را انتخاب کرده پس از تسلط کافی به مباحث کتاب‌های تستی و درسی از منابع قوی استفاده کنند. برای اطلاع دقیق‌تر از منابع متناسب با شرایطتان از مشاوران کنکور تی وی کمک بگیرید.

ضرایب دروس کنکور زبان ۱۴۰۲

سوالات متداول

اصل کلیدی در انتخاب کتاب تست چیست؟

ابتدا سطح خود را تعیین کنید، انتشارات برتر را بشناسید و در گام آخر به سراغ خرید منابع بروید. خرید کتاب‌های انتشارات گاج، مهروماه، خیلی سبز و مشاوران آموزش بهترین گزینه است.

بهترین منابع برای داوطلبان گروه انسانی چیست؟

کتاب‌هایی در دسته بهترین منابع قرار می‌گیرند که به افزایش تسلط و بازدهی داوطلب کمک کنند.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن