Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

بهترین روش مطالعه شیمی برای کنکور

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

شیمی یکی از دروس تخصصی کنکورهای ریاضی و تجربی به شمار می‌رود که برخی از سوالات کنکور سراسری چالشی آن همواره مورد بحث کارشناسان و داوطلبان است. اما برای کسب درصد ایده‌آل در کنکور، باید روش خوبی را برای مطالعه آن انتخاب کنید. درس شیمی به مرور در کنکور در حال مفهومی‌تر شدن است و به این دلیل باید تسلط بیشتری روی مباحث مهم آن داشته باشید. در این مطلب در مورد بهترین روش مطالعه شیمی برای کنکور بیشتر صحبت می‌شود.

روش مطالعه شیمی رتبه های برتر

روش مطالعه شیمی رتبه های برتر

اگر برای کنکور سال بعد برنامه‌ریزی می‌کنید و می‌خواهید بهترین روش مطالعه شیمی برای کنکور را بدانید، یکی از راه‌ها آشنایی با روش مطالعه شیمی رتبه‌های برتر است. البته که تمامی افراد با روشی مشخص و یکسان نمی‌توانند به موفقیت برسند، اما با آشنایی با روش‌های مطالعه افراد برتر، می‌توان الگوی مناسبی از آن‌ها داشت. برای پاسخ به سوالات حفظی، رتبه‌های برتر تسلط کاملی روی تمام متن کتاب داشته‌اند. همچنین در بخش‌هایی که نیاز به محاسبه دارند، باید تمرین و تکرار زیادی صورت گیرد و روش‌های سریع‌تری توسط داوطلب کشف شوند که به پاسخ صحیح می‌رسند. اما دسته سوالات مفهومی که تعداد زیادی در آزمون دارند، نیازمند تسلط کافی روی مفهوم موارد ذکرشده در کتاب هستند.

بهترین منابع کنکور انسانی 1402

همچنین رتبه‌های برتر معمولا در ابتدا کتاب درسی را به طور کامل بررسی کرده و روی آن مسلط می‌شوند و در ادامه به سراغ منابع کمکی و تست‌های تالیفی و سال‌های قبل می‌روند.

چگونه شیمی بخوانیم؟

بهترین روش مطالعه شیمی برای کنکور پرسشی است که داوطلبان در ابتدای شروع مطالعه با آن روبرو می‌شوند. شیمی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شوند؛ برای بخش حفظی باید تمام متن کتاب را به طور کامل و مو به مو مسلط بود. محاسبات هم نیاز به تسلط در محاسبات و سرعت بالا دارد که تنها با تمرین، تکرار و کشف راه‌های فرعی امکان‌پذیر است. برای بخش مفهومی نیز باید مفهوم تمام موارد موجود در دروس را فرا بگیرید.

چگونه شیمی بخوانیم؟

آشنایی با انواع روش های مطالعه شیمی برای کنکور سراسری

ممکن است افراد از روش‌های مختلفی برای مطالعه شیمی استفاده کنند. برخی داوطلبان از همان ابتدا به سراغ کتاب‌های کمک درسی رفته و از نکات کنکوری کار را آغاز می‌کنند. برخی دیگر ابتدا تمامی موارد کتاب را خوانده و بعد از تسلط روی آن‌ها، به سراغ کتاب‌های دیگر می‌روند. اما با توجه به این که شیمی از بخش‌های مختلفی مثل حفظیات و محاسبات تشکیل شده است، باید روش‌های مختلفی نیز برای مطالعه این بخش‌ها به کار گرفته شود. دسته دیگری از افراد با وارد شدن به تست‌ها، در زمان بررسی تست‌ها نکات و مفاهیم را بررسی کرده و فرامی‌گیرند. باید با شناخت خود و بهترین راهکارها، روش مخصوص خود را شناسایی کرده و از آن استفاده کنید.

بهترین روش مطالعه شیمی کنکور برای درصد ۷۰ به بالا

شیمی یکی از درس‌هایی است که با  کسبدرصد بالا در آن، می‌توان رتبه بسیار خوبی را در کنکور کسب کرد. به همین دلیل شناخت بهترین روش مطالعه شیمی کنکور برای داشتن درصد بالا بسیار مهم است. برای این منظور باید کتاب درسی را به طور کامل بررسی کرده و سپس با بررسی نکات کلیدی و کنکوری، تمرین و تکرار زیادی در تست‌ها داشته باشید و روش‌های مناسب و سریعی را برای حل مسائل پیدا کنید.

رتبه‌ های برتر کنکور 1404

روش خواندن شیمی کنکور از صفر

برای مطالعه شیمی از صفر باید کتاب را به طور کامل بررسی کنید و سپس به سراغ کتاب‌های کمکی و تست‌های سخت و تالیفی بروید که بتوانید نتیجه خوبی از مطالعه خود گرفته و به سطح مناسبی نیز دست پیدا کنید.

روش خواندن شیمی کنکور از صفر

شیمی یکی از دروس تخصصی کنکور ریاضی و تجربی است که کسب درصد بالا در آن رتبه داوطلب را کاملا جابجا می‌کند. در اینجا نگاهی به بهترین روش مطالعه شیمی برای کنکور داشتیم که داوطلبان باید بهترین روش را با توجه به شرایطشان انتخاب کنند.

سوالات متداول

بهترین روش مطالعه شیمی برای کنکور چیست؟

بهترین روش، مطالعه کامل کتاب و پس از آن بررسی نکات کنکوری و تمرین و تکرار تست‌ها است.

دلیل اهمیت مطالعه درس شیمی چیست؟

درس شیمی یکی از دروس تخصصی کنکور است که درصد بالا در آن رتبه داوطلب را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن