Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

زیر گروه های کنکور انسانی 1402

زمان حدودی مطالعه : 2 دقیقه ⏱

کنکور انسانی یکی از کنکور‌های اصلی است که هر ساله شرکت‌کنندگان زیادی دارد . سازمان سنجش از قبل کنکور 1402 ، هر ساله رشته های مختلف کنکور انسانی را در چند زیرگروه قرار میداد که ضرایب دروس در هر زیرگروه با زیرگروه دیگر کاملا متفاوت بود .

البته باید بگوییم مطابق با آخرین تغییرات ، تمامی زیرگروه‌ها در همه ی رشت های کنکور سراسری حذف شده‌اند و همه داوطلبان به سوالات با ضرایب یکسانی پاسخ خواهند داد . علاوه بر این مورد، تمامی دروس عمومی نیز از کنکور حذف شده‌اند و تنها دروس اختصاصی هستند که باید توسط افراد پاسخ داده شوند .

زیرگروه های رشته انسانی ۱۴۰۲

مطابق با سال‌های گذشته ، تمامی رشته‌های گروه انسانی به 5 زیرگروه تقسیم‌ بندی می‌شدند اما چون تمامی زیر گروه های انسانی ۱۴۰۲ حذف شده‌اند ، لیست تمام رشته‌ها و نوع تقسیم‌ بندی آن‌ها در دفترچه ثبت نام کنکور قرار داده شده است که با مطالعه دقیق آن می‌توانید به اطلاعات کاملی بدست آورید .

زیر گروه های رشته انسانی 1402

زیر شاخه های کنکور انسانی

زیر شاخه های کنکور رشته انسانی در قبل از کنکور 1402 به 5 زیر شاخه مختلف تقسیم می‌شد . در این زیر شاخه‌ها هر درس ضریب مخصوص به خود را داشت و افراد قبل از شرکت در آزمون سراسری باید از این موارد به طور کامل اطلاع کسب می‌کردند تا براساس آن برنامه ریزی کنند .

برخی از دروس در زیرشاخه خاصی دارای ضریب بالاتری بود و افرادی که در آن زیر گروه قرار داشتند تمرکز بیشتری را روی دروس با ضریب بالاتر قرار می‌‌دادند . اما اکنون با حذف زیرگروه‌ها، تمام دروس دارای ضریب مشخصی هستند و دیگر تفاوتی بین ضریب درس‌ها در زیرگروه‌های مختلف وجود ندارد .

راهنمای انتخاب رشته تجربی
زیر گروه های کنکور انسانی

ضرایب زیر گروه های کنکور انسانی

با توجه به حذف تمام زیرگروه‌ها برای کنکور 1402، در قسمت پایین جدول ضرایب دروس اختصاصی کنکور رشته انسانی را قرار داده ام :

نام درس ضریب 
ریاضی 6
اقتصاد 2
زبان و ادبیات فارسی8
زبان عربی5
تاریخ و جغرافیا5
علوم اجتماعی 5
فلسفه و منطق5
روانشناسی 2

با توجه به حذف زیر گروه ها و دروس عمومی ، دروس اختصاصی برای کلیه ی داوطلبان رشته انسانی ، ضریب یکسانی خواهد داشت و همین باعث شده رقابت برای رشته های محبوب امری سخت تر شده باشد .

به همین علت بحث برنامه ریزی و هدف گذاری دقیق تبدیل به مسئله ای تعیین کننده برای موفقیت داوطلبان گروه انسانی شده است و برای همین مشاوره گرفتن از یک مشاور متخصص و آگاه در این زمینه به شدت کمک‌کننده خواهد بود و این امکان را به شما می‌دهد که از تجربیات داوطلبان گذشته نهایت استفاده را داشته باشید و متناسب با شرایط و اهداف خود در مسیر موفقیت قدم بردارید .

سوالات متداول

اهمیت حذف زیر گروه‌های در کنکور انسانی چیست ؟

با حذف زیرگروه ها تمامی دروس دارای ضریب یکسانی شدند و افراد صرفاً با رتبه در سهمیه خود اقدام به انتخاب رشته خواهند کرد .

زیرگروه‌های کنکور انسانی در چه مواردی با یکدیگر متفاوت هستند ؟

زیرگروه‌ها از نظر ضریب و اهمیت دروس تخصصی با یکدیگر متفاوت بودند .

ضریب درس زبان و ادبیات فارسی در کنکور انسانی چقدر است ؟

زبان و ادبیات فارسی بالاترین دارای ضریب 8 می باشد که بالاترین ضریب در میان تمام کنکور انسانی می باشد و اهمیت بالای این درس را نشان می دهد .

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن