Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

تغییرات کتاب درسی برای کنکور ۱۴۰۲

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

هر ساله کتاب‌های نظام جدید با تغییرات محتوایی مواجه می‌شوند ، که برای کنکوری ها دانستن این تغییرات ضروری است این تغییرات شامل حذف یا اضافه شدن مطالب به کتاب های درسی است .

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور به یک رشته خاص محدود نمی‌شود ، بلکه داوطلبان تمام گروه های آزمایشی کنکور سراسری باید از این تغییرات باخبر باشند

تغییرات کتاب درسی برای کنکور ۱۴۰۲

جدیدترین تغییرات کتاب درسی برای کنکور ۱۴۰۲

در این بخش جدیدترین تغییرات کتاب درسی برای داوطلبان هر ۳ گروه آزمایشی اصلی شرکت‌کننده در کنکور در اختیار شما قرار گرفته که با توجه به اهمیت بسیار بالای اطلاع از تغییرات ( که در انتهای همین صفحه به آن اشاره کرده ام ) پیشنهاد می کنم حتما به این بخش دقت کنید .

تغییرات کتاب درسی برای کنکور تجربی ۱۴۰۲

درس زیست اصلی‌ترین درس برای داوطلبان گروه تجربی است که بالاترین ضریب را به خود اختصاص می‌دهد . تغییرات زیاد زیست پایه دهم سبب شده که پشت کنکوری‌ها ناچار به خرید کتاب چاپ سال ۹۹ باشند . تغییر کتاب یازدهم بسیار کم بوده و تنها به دو مورد ختم می‌شود و کتاب پایه دوازدهم نیز کاملا بدون تغییر مانده است .

در مورد درس شیمی نیز همین ماجرا اتفاق افتاده و تمام تغییرات به کتاب دهم محدود می‌شود . پس اگر نتیجه خوبی در کنکور های سال های قبل به دست نیاورده‌اید ، برای افزایش شانس موفقیت در سال جدید باید کتاب پایه دهم چاپ ۹۹ را تهیه کنید . تغییری در کتاب‌های یازدهم و دوازدهم ایجاد نشده است . در مورد کتاب‌های ریاضی و فیزیک پایه‌های دهم تا دوازدهم درسنامه جامع کتاب‌های کمک آموزشی شما را از خرید کتاب‌های جدید بی‌نیاز می‌کند .
که این موارد از جمله تغییرات کتاب درسی تجربی برای کنکور ۱۴۰۲ می باشند .

اگر در کنکور هیچ تستی نزنیم رتبه چند میشود ؟

تغییرات کتاب درسی برای کنکور ریاضی ۱۴۰۲

اگر داوطلب شرکت در این گروه هستید ، باید به شما بگویم که طبق بررسی‌های من هیچ تغییری در هندسه دهم و یازدهم ایجاد نشده ، اما با تغییر بسیار جزئی در حسابان و ریاضیات گسسته روبه‌رو شدم .
کتاب ریاضی کاملا بدون تغییر مانده و تغییرات ایجاد شده در کتاب شیمی مشابه تغییرات اعمال شده در گروه تجربی است. بررسی تغییرات کتاب درسی برای کنکور ۱۴۰۲ نشان داد که تغییر جزئی در کتاب فیزیک رشته ریاضی نیز رخ داده است . اما بر اساس تجربه چندین سال مشاوره توصیه می‌کنم به‌ جای خرید کتاب فیزیک نسخه جدید کتاب کمک آموزشی را تهیه کنید .

تغییرات کتاب درسی برای کنکور

تغییرات کتاب درسی برای کنکور انسانی ۱۴۰۲

تغییرات کتاب درسی برای کنکور ۱۴۰۲ رشته انسانی نسبتا زیاد است . کتاب اقتصاد کاملا عوض شده ، تغییرات جزئی در جغرافیا دهم اتفاق افتاده و تاریخ دوازدهم نیز با تغییرات کمی روبه‌رو شده است . علاوه بر این ، تغییرات جزئی در کتاب‌های روانشناسی یازدهم ، عربی دهم ، عربی یازدهم ، علوم و فنون ، عربی دوازدهم ، منطق دهم ، فارسی دهم تا دوازدهم و دینی دهم تا دوازدهم ایجاد شده است .
در کتاب‌های ریاضی و آمار هر سه پایه ، تاریخ دوازدهم ، فلسفه یازدهم ، جغرافیای یازدهم ، علوم و فنون دوازدهم ، جامعه‌شناسی دهم و یازدهم هیچ تغییری اعمال نشده است .

جدیدترین تغییرات کتاب درسی برای کنکور

سوالات متداول

چرا باید از تغییرات کتاب های درسی مطلع باشیم ؟

یکی از سوالاتی که داوطلبان از من می‌پرسند این است که : چرا دانستن تغییرات کتاب‌ برای کنکور ۱۴۰۲ مهم است ؟
در پاسخ به این سوال دوست دارم توجه شما را به یک مثال جلب کنم . فرض کنید مطلبی از کتاب‌های درسی حذف شده باشد و شما از آن اطلاع نداشته باشید .
در این حالت شما ممکن است زمان زیادی را صرف مطالعه ، تست زنی ، تکرار و به طور کلی یادگیری این بخش کرده باشید در صورتی که قرار نیست از این بخش سوالی در کنکور مطرح شود .

در این حالت وقتی را که شما می توانستید صرف بخش های مهم تر بکنید ، صرف بخشی کردید که هیچ سوالی از آن در کنکور نمی آید

حالا فرض کنید مطالب جدیدی به کتاب درسی اضافه شده باشد و شما از آن بی اطلاع باشید ، در این حالت ممکن است سوالی در کنکور از این بخش های جدید مطرح شود ، که شما نمی توانید به آن پاسخ دهید .

با توجه به دو مثالِ بالا و در نظر گرفتن این نکته که در ماراتن سخت کنکور یک پاسخ اشتباه می‌تواند شما را از هدف تان دور کند ، داشتن اطلاعات دقیق از آخرین تغییرات کتاب درسی کنکور ۱۴۰۲ اهمیت بسیار زیادی دارد

منابع درسی کنکور ۱۴۰۲ شامل چه تغییراتی شده اند ؟

دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور 1405

بسیاری از دروس شامل تغییرات جزئی شده اند که برای مطالعه دقیق تر این تغییرات کتابهای درسی برای کنکور ، با توجه به رشته خود ، به داخل مطلب مراجعه کنید .

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن