Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

بودجه‌ بندی کنکور هنر ۱۴۰۲

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

سوالی که اغلب داوطلبان از من می‌پرسند این است که :

 از کجا بفهمیم چه مبحثی مهم‌تر است و تعداد سوالات هر بخش چقدر است ؟ 

توصیه من به شما کنکوری ها این است که قبل از آغاز مطالعه برای کنکور ، حتما بودجه‌ بندی کنکور سال های قبل را بررسی کنید تا بدانید وقت مناسب برای مطالعه هر بخش چقدر است .

بودجه‌ بندی کنکور هنر 1402

بودجه‌ بندی کنکور هنر ۱۴۰۲

هر ساله طراحان کنکور توجه بیشتری به برخی از مباحث نشان می‌دهند .

بودجه‌بندی مشخص می‌کند که تعداد سوالات هر بخش در کنکور چقدر است و تمرکز روی کدام بخش ها می تواند نقش کلیدی‌تری در موفقیت شما در آزمون سراسری داشته باشد .

در ادادمه ی مطلب بودجه بندی هریک از دروس کنکور هنر را برای شما قرار داده ام .

بودجه بندی درک عمومی هنر کنکور ۱۴۰۲

سوالات تخصصی گروه آزمایشی هنر شامل درک عمومی ریاضی فیزیک، درک عمومی هنر ، ترسیم فنی ، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد است. اطلاع از بودجه‌بندی در هموار‌سازی مسیر مطالعاتی شما نقش کلیدی دارد. دفترچه سوالات تخصصی این آزمون با درک عمومی هنر آغاز می‌شود. در سال‌های گذشته تعداد سوالات این بخش ۳۵ تست بود که داوطلبان باید در ۲۵ دقیقه به آن پاسخ می‌دادند. بودجه‌ بندی کنکور هنر در این درس شامل موارد زیر است:

رتبه‌ های برتر کنکور 1402

دومین بخش در دفترچه تخصصی کنکور هنر به درک ریاضی و فیزیک اختصاص دارد. تعداد سوالات این بخش نیز ۳۰ تست بوده که باید در ۲۰ دقیقه به آن پاسخ دهید. بودجه‌بندی آن نیز شامل موارد زیر است:

  • اعداد حقیقی ۲ سوال، معادله ۱ سوال، نسبت و تناسب ۲ سوال، رادیکال ۱ سوال، هوش هندسی ۳ سوال، درصد ۱ سوال، چندضلعی ۳ سوال، اعداد گویا ۱ سوال، الگوسازی ۲ سوال، تبدیلات هندسی ۳ سوال، هندسه در فضا ۲ سوال، دایره ۱ سوال، فشار ۱ سوال، گرما ۱ سوال، کار و انرژی ۱ سوال، نور ۱ سوال و خواص مواد ۱ سوال.

سومین بخش در دفترچه مربوط به درس ترسیم فنی است. سوالات این بخش ۲۰ عدد بوده که ۲۶ دقیقه برای پاسخ به این تست‌ها زمان خواهید داشت. طراحی مبحثی سوالات این بخش نیز به‌صورت زیر است:

  • تاریخچه ۱ سوال، مثلث ۱ سوال، چندضلعی ۲ سوال، ترسیمات هندسی ۲ سوال، برش و تداخل ۱ سوال، جایگاه خط و صفحه ۱ سوال، رسم سه نما ۱ سوال، مجهول‌یابی ۳ سوال، تصاویر سه بعدی ۱ سوال، هندسه احجام ۱ سوال، مقیاس ۱ سوال، نقشه کشی معماری ۳ سوال و مکعبات کوچک ۱ سوال.

خلاقیت تصویری و تجسمی که ۲۰ سوال از مجموعه تست‌های گروه آزمایشی هنر را به خود اختصاص می‌دهد بخش بعدی است که باید در ۲۴ دقیقه به تمام سوالات پاسخ دهید. بودجه‌ بندی کنکور هنر نشان می‌دهد که طراحی سوالات آزمون به چه شکلی انجام می‌شود:

  • عنصر کیفی و بصری ۵ سوال، شناخت تکنیک و ابزار ۲ سوال، شناخت آثار هنرمندان ۳ سوال، شناخت سبک‌های هنری ۳ سوال، مبانی طراحی گرافیک ۳ سوال و سایر موضوعات ۴ سوال.
تعداد سوالات کنکور تجربی 1402

بودجه بندی خلاقیت تصویری تجسمی کنکور ۱۴۰۲

عناصر و کیفیات بصریشناخت تکنیک و ابزارشناخت آثار هنرمندانشناخت سبک های هنریمبانی طراحی گرافیکسایر موضوعات
۵۲۳۳۳۴

بودجه بندی درک عمومی هنر کنکور ۱۴۰۲

مبحثتعداد سوالمبحثتعداد سوالمبحثتعداد سوال
هنر پیشین تاریخ ایران۳هنر پیشا تاریخی جهان۲سبک های هنری۵
هنر ایران باستان۳چین و ژاپن۲صنایع دستی۳
هند۲بین النهرین۲عکاسی۳
اژه و یونان۲هنر اسلامی ایران۵موسیقی۳
قرون وسطی۳هنر رنسانس۲نمایش۴
خوشنویسی۲چاپ۴

بودجه بندی درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور هنر ۱۴۰۲

مبحثتعداد سوالاتمبحثتعداد سوالاتمبحثتعداد سوالاتمبحثتعداد سوالات
اعداد حقیقی۲درصد۱چند ضلعی۳گرما۱
معادله۱هوش و ریاضی۱تبدیلات هندسی۳کار و انرژی۱
نسبت و تناسب۲اعداد گویا۱هندسه در فضا۲نور۱
رادیکال۱مثلث۲دایره۱خواص مواد۱
هوش شناسی۳الگو سازی۲فشار۱

تعداد سوالات کنکور هنر

با بررسی بودجه‌ بندی کنکور هنر نظام جدید متوجه می‌شوید که سوالات مطرح شده در کنکور چه تعداد هستند. با بررسی مجدد مواردی که در قسمت‌های قبل بیان کردم متوجه خواهید شد که سوالات تخصصی این گروه آزمایشی ۱۰۵ سوال بوده که باید در بازه زمانی ۱۰۰ دقیقه‌ای به این سوالات پاسخ دهید.

بودجه‌ بندی کنکور هنر سال‌های اخیر

در سال‌های اخیر تغییرات در بودجه‌بندی سوالات کنکور ایجاد شده است. برای مثال، در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار از برخی مباحث در کنکور سوال مطرح می‌شد و تعداد سوالات مطرح شده از برخی مباحث نیز کاهش یافته بود. سعی کردم برای بیان بودجه‌بندی سوالات ۵ سال گذشته را بررسی کنم، اما مبنای اصلی را آزمون سراسری سال گذشته قرار دادم. دلیل اصلی این بود که مباحث مطرح شده در سال گذشته افزایش یافته بود. اشاره نکردن به این موارد می‌توانست در نتیجه کنکور شما تأثیر منفی داشته باشد.

ضرایب دروس کنکور هنر ۱۴۰۲

بودجه‌ بندی کنکور هنر نوبت اول و نوبت دوم

معتقد هستم که در آزمون دو نوبتی امسال بودجه‌بندی سوالات باید شبیه به سال قبل باشد. اما قبل از اتمام نوبت اول نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد. توصیه می‌کنم مباحث را با توجه به اهمیت آن‌ها مطالعه کنید و برای کسب اطلاعات دقیق‌تر تا پایان دی ماه صبر کنید.

بودجه‌ بندی کنکور هنر دی و تیر ماه

یکی از چالش‌ هایی که اغلب دانش‌آموزان با آن مواجه می‌شوند بررسی مباحث مهم و اختصاص زمان مناسب به این بخش‌ها است. توصیه من به داوطلبان گروه آزمایشی هنر این است که قبل از برنامه‌ ریزی حتماً بودجه‌ بندی کنکور هنر مطالعه کنند. این مرحله به شما کمک خواهد کرد که مباحث مهم را بشناسید و زمان مناسبی برای مطالعه آن‌ها اختصاص دهید.

علیرغم اینکه سوالات کنکور از بخش‌های مختلف کتاب‌های درسی مطرح می‌شوند، اما طبیعی است که اهمیت تمام بخش‌ها یکسان نباشد. پس تعداد تست‌های هر یک از این بخش‌ها با هم متفاوت خواهد بود.

سوالات متداول

چرا بررسی بودجه‌بندی مهم است؟

با بررسی بودجه‌بندی و تعیین تعداد سوالات طرح شده از هر مبحث می‌توانید مطالب پرتکرار و مهم را شناسایی کرده و زمان بیشتری برای مطالعه آن‌ها اختصاص دهید.

بودجه‌بندی کنکور چیست؟

بودجه‌بندی در حقیقت به معنی تعداد سوالات طرح شده از هر مبحث کتاب درسی است.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن