Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

روش‌هایی مثل برنامه ریزی کنکور حجمی و برنامه ریزی کنکور زمانی شما را با شکست مواجه کرده است ، مخاطب دوره برنامه ریزی کنکور ما شما هستید .

ویژگی‌ های برنامه مطالعاتی کنکور

زمان حدودی مطالعه : 5 دقیقه ⏱

برای اینکه بتوانید یک برنامه تحصیلی عالی برای موفقیت در کنکور خود طراحی کنید و تا شما را به اهدافتان برساند باید یکسری ویژگی‌ های برنامه مطالعاتی کنکور را رعایت کنید .
با رعایت نکاتی که به شما خواهم گفت و احتمالاً هم تا حالا هم آن ها را نشنیده اید ، می توانید متوجه شوید که :

واقعاً چه برنامه ای مناسب شخص شماست و آیا برنامه ای که الان از آن استفاده می کنید ، واقعاً مناسب شماست و می تواند شما را به هدفتان برساند ؟

خصوصیات اصلی که در یک برنامه مطالعاتی کنکور باید رعایت شوند

برای اینکه بتوانیم یک برنامه ای برای کنکور طراحی کنیم که برای مثال بهترین برنامه مطالعاتی کنکور شخص شما باشد باید حتماً بر اساس یک سری اصول مطالعاتی باشد .

در جدول پایین لیست اصول اساسی که در طراحی یک برنامه به دانش آموزان یاد می دهم و توصیه می کنم که شما هم برای گرفتن نتیجه در کنکور طبق آن ها عمل کنید ، مطابق جدول زیر است :

1ایجاد صفت برنامه ریز بودن در خود
2خودشناسی عمیق از ظرفیت‌های خود
3منبع یابی
4اندازه گیری کل ساعاتی که لازم دارید
5ترسیم چشم انداز برنامه کنکور
6تعیین وقت تفریح و استراحت
7یادگیری تکنیک‌های کنترل و افزایش انگیزه

حالا هر یک از ویژگی ها را هم برای شما تعریف توضیح می دهم :

ایجاد صفت برنامه ریز بودن در خود

در گام اول طراحی برنامه باید ویژگی مدیر بودن و برنامه ریز بودن را با کمک یک مشاور برنامه مطالعاتی کنکور حرفه ای ، در خودتان تقویت کنید که من در دوره برنامه ریزی کنکور تلاش کردم تمام این آموزه‌های ضروری در برنامه ریزی درسی کنکور را به شکل کامل در اختیارتان بدهم تا تعداد جلسات مشاوره‌ای که احتیاج دارید به حداقل تعداد ممکن برسد .

خودشناسی عمیق از ظرفیت‌های خود

در طراحی برنامه اولیه یک روزه ، شما به مرور باید یاد بگیرید که چگونه می‌توان یک روز کاملاً قابل پیش بینی داشت و به مرور زمان بعد از گذر مراحلی که در مطلب برنامه ریزی کنکور به طور کامل توضیح دادم و توصیه می کنم حتماً آن ها را بخوانید ، به درجه ی از شناخت ظرفیت هایتان برسید که بتوانید یک ماه قابل پیش بینی داشته باشید .

البته این کار را نباید بدون حساب کتاب و خارج اصول علمی انجام دهید ، چون نتیجه معکوس ایجاد می‌کند .

منبع یابی

وجود تعداد زیاد کتاب های کمک درسی و آموزش های ویدیویی زیادی که در فضای کنکور هستند واقعاً فضای گیج کننده‌ای برای انتخاب منبع های مناسب ایجاد می‌کند و دانش آموزان اغلب در این بخش از مراحل برنامه مطالعاتی کنکور گیج می‌شوند و من برای جلوگیری از این اتفاق چند توصیه برای راحت تر کردن خیال شما خواهم گفت .

ضرایب دروس کنکور هنر 1403

من خیال شما را راحت کنم که شما به دو نوع منبع احتیاج دارید :
منبع آموزش
منبع تست

خیالتان راحت باشد که برای هر درس ، یک منبع آموزشی و یک منبع تستی واقعاً کافی است و نیاز به کتاب دیگری نیست

در مورد خرید کتاب آموزشی خیال شما را راحت کنم که بیشتر از 70 درصد کتاب‌های انتشارات های معروف در بازار ، محتوای مورد نیاز برای اینکه بتواند شما را به درصد های بالای 85 برساند در اختیار شما می‌گذارند .
تفاوت این کتاب ها فقط در نحوه بیان کردن مطالب است که خوشبختانه نمونه تمامی این کتاب‌ها در اینترنت پیدا می‌شود و می‌توانید به راحتی بهترین نوع بیانی که دوست دارید را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید .

البته ممکن است گاهی بین 3 یا 4 کتاب واقعاً گیر بیفتید و در اینجا مشاور کنکور شما باید برای باز کردن گره ای مسئله به شما کمک بکند .

در مورد خرید کتاب تست لازم است احتیاط بیشتری بکنید .
علت این قضیه این سات که کتاب‌های تست ، به خصوص در مورد درس ریاضی و فیزیک پر از مثال‌های زائد است و در اینجا لازم است اگر معلم دارید ، حتماً از ایشان در خرید کتاب تست مشورت بگیرید .

اگر هم معلم ندارید و به صورت خودخوان با ویدیوهای آموزشی برنامه مطالعاتی کنکورتان را تنظیم کرده‌اید ، قطعاً استاد آن مجموعه ، کتاب تستی مورد نیاز شما هست را معرفی می کند .

و در وهله آخر ، اگر کمکی نداشتید می‌توانید از مشاور کنکورتان در این مورد بپرسید ، چون یک مشاور کنکور مناسب ، حتماً کتاب‌های تست خوبی را که به ویژگی‌های شخصیتی شما منطبق باشد را به خوبی می‌شناسد .

ضرایب دروس کنکور ریاضی 1405

در مورد ویدیوهای آموزشی که می‌خواهید بخرید ، کار ساده است .
اما لطفاً برای هر درسی صرفاً با یک استاد جلو بروید و اگر معلم مدرسه یا آموزشگاهی که به آن می‌روید معلم خوبی است ، لازم به خرید ویدیو ی آموزش دروس کنکوری ندارید .

بیش از 70 درصد استاد هایی که در موسسات معروف تولید ویدیوهای کنکور فعالیت دارند ، استادان برجسته و خوبی هستند و واقعاً دانش لازم را برای اینکه شما را به درصد خوب برسانند دارند .

اینجا هم صرفاً کافی است که نمونه ی تدریس هر کدام از اساتید را ببینید و ببینید که با روش روایت کدام استاد راحت تر هستید و اگر هم در دو راهی قرار گرفتید به از مشاور کنکورتان راهنمایی بگیرید .

البته در مورد منبع یابی ، نکات بسیار زیادی باید رعایت شود که حقیقتاً در این مقاله نمی‌گنجد و من سعی کردم در مجموعه آموزش برنامه ریزی کنکور مفصل تر آن را توضیح دهم .

اندازه گیری کل ساعاتی که لازم دارید

بعد از اینکه منابع را دسته بندی کردید و انتخاب کردید ، لازم است در این مرحله :

 روش‌هایی میزان ساعاتی که برای یادگیری ، مرور و تست زنی احتیاج دارید را به طور کامل محاسبه کنید .

این کار موجب بالا رفتن تسلط شما بر برنامه مطالعاتی کنکوری که قرار است انجام دهید خواهد شد .

ترسیم چشم انداز برنامه کنکور

بر اساس محاسبه‌ای که در گام قبلی انجام دادید ، همه ی مسیری که باید طی کنید در برنامه مطالعاتی کنکور شما به شکل شفاف مشخص می‌شود و هیچ جای مبهمی باقی نخواهد ماند .

در این حالت شما می‌توانید فازهای مطالعاتی اصلی خود را به طور تفکیک شده تنظیم کنید و برای هر کدام یک هدف نهایی تعیین بکنید

که این موضوع را هم به طور مفصل در مجموعه آموزشی برنامه ریزی کنکور در توضیح دادم .

استراحت در سال کنکور

تعیین وقت تفریح و استراحت

اگر در برنامه مطالعاتی کنکور خود ، هیچ جایی برای تفریح و استراحت وجود ندارد من به شما قول می‌دهم که اگر به بهترین چشم انداز هم برسید ، وسط راه رها می‌کنید چرا که :

با این کار یکی از اصلی ترین ارکان یعنی اجرای منظم و با انگیزه را با مشکل جدی مواجه می کند 

تفریح و استراحت در سال کنکور مقوله‌ی بسیار بسیار مهمی است که نمی شود از آن چشم پوشی کرد و باید با ظرافت خاصی در برنامه کنکور خود آن را قرار دهید که مفصلاً در این باره در مجموعه آموزشی برنامه ریزی کنکور روش طراحی بهترین برنامه مطالعاتی کنکور را در چند ساعت توضیح داده‌ام .

بودجه‌ بندی کنکور زبان 1404

در بخش پایانی می خواهم روشی که با عمل کردن به آن می توانید موثرترین قدم در مسیر موفقیت تان در کنکور سراسری بردارید را به شما معرفی کنم . . .

بهترین ویژگی های برنامه مطالعاتی کنکور

در نهایت چه شیوه برنامه مطالعاتی کنکور پیشنهاد می شود ؟

می خواهم در این بخش درباره نکته مهمی در طراحی یک برنامه مطالعاتی کنکور اشاره کنم و آن هم اینکه :

بهترین برنامه ریزی کنکور ، برنامه ریزی است که دانش آموز را مانند یک کامپیوتر در نظر نگیرد 

و اگر بخواهیم کمی دقیق تر صحبت کنیم ، باید به شما بگویم که در یک برنامه ریزی دقیق و درستی که قرار است شما را در مسیر موفقیت در کنکور قرار دهد ، مشکلات شخصی ، نیازها ، محدودیت ها ، ظرفیت و اهداف هر فرد باید حتماً در نظر گرفته شوند چرا که صرفاً با در نظر گرفتن این موارد است که آن برنامه مطالعاتی کنکور شما را در جهت موفقیت کنکور قرار می دهد .

همچنین باید سختی متفاوتی هر درس دارد را هم به طور کلی از نظر سختی آن درس برای همه افراد و هم برای خودِ شخص شما بر مبنای توانایی ها و نقاط ضعف تان در آن درس در نظر گرفته شود .

سبکی که من در برنامه مطالعاتی کنکور استفاده می کنم بر مبنای موارد شخصی دانش آموز که به بخشی از آن ها اشاره کردم و همچنین بر اساس برترین متد های علمی است که توسط بهترین دانشگاه های دنیا مورد تایید و استفاده است ، می باشد . 

توضیح دقیق درباره هر یک از این بخش ها و روش برنامه ریزی به سبک کنکور تی وی ، در مطلب برنامه ریزی کنکور داده شده و به شما پیشنهاد می کنم حتماً این مطلب بسیار مهم را مطالعه کنید تا در جهت موفقیت خود در کنکور گامی بسیار موثر بردارید .

سوالات متداول

برای نوشتن یک برنامه کنکور ، باید چه ویژگی هایی را مد نظر قرار دهم ؟

برای نوشتن یک برنامه مطالعاتی کنکور که شما را به موفقیت در کنکور برساند چندین ویژگی مثل شناخت ظرفیت شخصی و منبع سازی و . . . لازم است ، که در ابتدای مطلب به طور کامل توضیح دادم .

بهترین روش برنامه ریزی کنکور چه روشی است ؟

بهترین روش برنامه مطالعاتی کنکور سبکی است که علمی باشد و توسط برترین دانشگاهای دنیا مورد تایید و استفاده باشد که توضیح کامل درباره آن را داخل مطلب آورده ام ، برای مطالعه آن پیشنهاد می کنم انتهای مطلب را بخوانید .

منابع :

eric.ed.gov

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن