Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

روش‌هایی مثل برنامه ریزی کنکور حجمی و برنامه ریزی کنکور زمانی شما را با شکست مواجه کرده است ، مخاطب دوره برنامه ریزی کنکور ما شما هستید .

مدیریت زمان در برنامه ریزی کنکور

زمان حدودی مطالعه : 3 دقیقه ⏱

با توجه به بالا بودن حجم درس ها و زمان محدودی که در سال کنکور وجود دارد ، بسیاری از دانش آموزانی از فشردگی بیش از حد کار ها در سال کنکور گلایه می کنند .

اما خبر خوب اینکه با تکنیک های مدیریت زمان در برنامه ریزی کنکور می توان تا حد بسیار عالی از پس این مشکل بر آمد ، چرا که :

مدیریت زمان مجموعه‌ای از تکنیک‌هایی است که وقت‌های باطل شده شما را به وقت‌های قابل استفاده تبدیل می‌کند

مدیریت زمان در برنامه ریزی کنکور

نقش مدیریت زمان در برنامه ریزی کنکور در موفقیت کنکور

بعد از اینکه به دانش آموزانم که از نبود وقت و فشردگی زمان های خود و نرسیدن به بسیاری از کار های خود در سال کنکور صحبت می کنند ، تکنیک های مدیریت زمان را یاد می دهم ،

نتیجه ای که گرفتم بسیار شگفت انگیز بوده ، به طوری که کسانی که تا چند ماه قبل به بسیاری از برنامه های خودشان هم نمی رسیدند ، الان حتی وقت هم اضافه می آورند !!

مسئله اینجاست که بخش زیادی از زمان ما در طی روز صرف کار هایی می شود که فکر می کنیم کار های خیلی کوتاهی هستند ولی وقتی چند روز تمام کار ها و وقتی که به انجام آن ها اختصاص می دهیم ، یادداشت می کنیم و بعد از چند روز به آن یادداشت ها نگاه می کنیم ، می بینیم که :

بسیاری از کار هایی که به نظر شما شاید نیم ساعت هم در روز وقتتان را نمی گیرد ( مانند چک کردن پیام ها در تلفن همراه ) در واقع بیش از چند ساعت در روز وقت شما را میگیرد !!

چک کردن پیام ها صرفا یکی از این موارد است ، با مشاهده این گزارش ها کار های زیادی را در برنامه خود می بینید که می توانید آنها را حذف کنید و یا با جابه‌جایی برخی از کار های غیرضروری به زمان های دیگر وقت های بسیار زیادی در برنامه روزانه خود را آزاد کنید و از آن برای کار های ضروری تر خود استفاده کنید .

بودجه بندی کنکور ریاضی 1403

با استفاده از تکنیک گفته شده ، شما بعد از مدتی متوجه تمام کار هایی که غیر ضروری هستند و می توانید در زمان دیگری آن ها را انجام دهید ، می شوید و می توانید به تمام برنامه ای که می ریزید برسید و از بسیاری از رقبای خودتان پیشی بگیرید و در کنکور موفق شوید .

آموزش مدیریت زمان

خوشبختانه مدیریت زمان در برنامه ریزی کنکور را هم مانند بسیاری از مهارت های دیگر می توانید با آموزش و تمرین کردن یاد بگیرید .

در مجموعه آموزش برنامه ریزی کنکور به طور مفصل درباره تکنیک های مدیریت زمان در برنامه ریزی کنکور صحبت کردم اما در اینجا قصد دارم درباره یکی از تکنیک ها صحبت کنم .

به نظر شما وقت گیر ترین کاری که باعث می شود هم تمرکز شما را تا حد زیادی به خودش اختصاص دهد و هم زمان زیادی طی روز از شما بگیرد چیست ؟

شاید باورتان نشود وقتی به شما بگویم که بخش زیادی از زمان شما در روز صرف کار های غیرضروری در تلفن همراهتان می شود 

بله ، متهم ردیف اول در اتلاف وقت تلفن همراه است که برای پی بردن به این قضیه هم می توانید به گزارشی که در انتهای مطلب قبل راجع به آن صحبت کردم نگاه کنید یا به بخش میزان استفاده از گوشی در تنظیمات گوشی خود بروید تا به این قضیه پی ببرید !

البته از حرف من اشتباه برداشت نشود ، من مخالف استفاده از گوشی در سال کنکور نیستم ، چرا که اگر مطالب دیگر من مانند پادکست های مشاوره ای را گوش کرده باشید ، حتماً می دانید که من توصیه ام استفاده از برنامه هایی مانند Microsoft to-do و چند برنامه ی دیگر برای نظم دادن به کار های روزمره و برنامه ریزی آن است که مفصلا در دوره برنامه ریزی کنکور درباره آن صحبت کردم .

ضرایب دروس کنکور هنر 1404

مخالفت من صرفاً با وقت گذاشتن چند ساعته برای کار های غیرضروری مانند صحبت با دوستان ، چک کردن اینستاگرام و چندین ساعت پیام دادن است .

همچنین پیشنهاد من به شما این است که در زمانی که می خواهید درس بخوانید گوشی را در محیط دیگری قرار دهید تا جلوی چشمتان نباشد ، و گرنه با آمدن هر پیام جدیدی حواس شما از مطالعه تان پرت می شود .

با عمل به این روش هم زمان بیشتری برای مطالعه خواهید داشت و هم در هنگام مطالعه تمرکز بالاتری خواهید داشت 

توضیح دقیق و بیشتر درباره شیوه مدیریت زمان و برنامه ریزی به سبک کنکور تی وی ، در مطلب برنامه ریزی کنکور داده شده و به شما پیشنهاد می کنم حتماً این مطلب بسیار مهم را مطالعه کنید تا همین امروز در جهت موفقیت خود در کنکور گامی بسیار موثر بردارید .

سوالات متداول

مدیریت زمان چیست ؟

مدیریت زمان مجموعه‌ای از تکنیک‌هایی است که وقت‌های باطل شده شما را به وقت‌های قابل استفاده تبدیل می‌کند .

با چه تکنیک هایی می توان مدیریت زمان در برنامه ریزی کنکور را اجرا کرد ؟

مدیریت زمان ، تکنیک های متعددی دارد که یک مورد از آنها را به طور کامل در داخل متن اشاره کردم و می توانید آن را در ابتدای مطلب بخوانید .

منابع :

Designing Instructional Systems

psycnet.apa.org

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن