Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

بهترین منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۲

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

بهترین منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۲، حجم بالای فرمول‌های کتاب درسی، داوطلبان گروه ریاضی را با چالش بزرگی روبه‌رو می‌کند. داوطلبانی که به دانشگاه‌های برتر و کسب رتبه یک، دو یا سه رقمی فکر می‌کنند باید در کنار برنامه‌ریزی هدفمند از منابع مناسب استفاده کنند. با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور امسال، زمان بیشتری برای مطالعه دروس تخصصی خواهید داشت. اما استفاده از بهترین منابع کنکور ریاضی مسیر موفقیت را کوتاه‌تر می‌کند. فراموش نکنید که انتخاب منابع باید با توجه به سطح تحصیلی داوطلب انجام شود.

بهترین منابع کنکور ریاضی 1402

بهترین منابع کنکور ریاضی

در حالت کلی، داوطلبان گروه ریاضی به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول داوطلبانی که کتاب درسی را به‌خوبی مطالعه کرده و بعد از تست‌زنی در هر درس درصد بالای ۷۰ کسب می‌کنند. دسته دوم، داوطلبان پایه‌های دهم یا یازدهم هستند که تازه مطالعه کنکوری را شروع کرده‌اند. دسته سوم نیز به داوطلبانی اختصاص می‌یابد که سال‌ها از درس دور بوده‌اند و قصد دارند شانس خود را با شرکت در کنکور امتحان کنند. طبیعی است که این داوطلبان از نظر میزان تسلط به مباحث کتاب درسی و قدرت تست‌زنی با هم متفاوت هستند. این تفاوت ضرورت استفاده از منابع منابع برای هر دسته از داوطلبان را بیشتر می‌کند.

بهترین کتاب های کنکور ریاضی

داوطلبان گروه ریاضی باید در آزمون سراسری به تست‌های درس ریاضی، فیزیک و شیمی پاسخ دهند. ضریب این دروس باید یکدیگر متفاوت بوده و درس ریاضی با ضریب ۱۲ مهم‌ترین درس در این گروه است برای تسلط به هر مباحث درس، قبل از انتخاب کتاب‌های تست باید کتاب‌های درسی و جزوه‌های مدرسه را با دقت بخوانید. برای تسلط به مطالب درس ریاضی مطالعه کتاب‌های ریاضی ۱، هندسه ۱، حسابان ۱، آمار و احتمال، هندسه ۲، حسابان ۲، هندسه ۳، ریاضیات گسسته، فیزیک، ۱، ۲ و ۳، شیمی ۱، ۲ و ۳ مهم است. فراموش نکنید که کتاب‌های درسی پایه دهم باید چاپ سال ۱۳۹۹، سال یازدهم چاپ ۱۴۰۰ و سال دوازدهم چاپ ۱۴۰۱ باشند.

دروس کنکور انسانی 1402

انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی پس از اتمام تمام مباحث کتاب درسی امکان‌پذیر است. البته یک استثنا وجود دارد. داوطلبان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم می‌توانند با یادگیری هر مبحث در کلاس درس به سراغ تست‌زنی بروند تا تسلط خود را به مطالب افزایش دهند. به همین دلیل، انتخاب کتاب‌های دارای سطح متوسط را به داوطلبان پایه‌های دهم یا یازدهم توصیه می‌کنیم. داوطلبان پایه دوازدهم که می‌توانند در هر درس به درصد بالای ۷۰ برسند، باید از کتاب‌های سطح قوی برای افزایش احتمال موفقیت خود در آزمون سراسری استفاده کنند. اما داوطلبانی که قصد شرکت مجدد در کنکور دارند یا پشت کنکوری‌ها باید ابتدا کتاب‌های سطح ضعیف را انتخاب کرده و پس از افزایش تسلط به مباحث به سراغ کتاب‌های سخت‌تر بروند.

بهترین کتاب های کنکور ریاضی

بهترین منابع کنکور ریاضی از زبان رتبه های برتر

با بررسی روند مطالعه و عملکرد رتبه‌های برتر کنکور در سال‌های قبل به نکاتی مشترک دست پیدا خواهید کرد. اولین و مهم‌ترین نکته این است که آن‌ها از کتاب‌هایی مناسب با قدرت یادگیری خود استفاده کرده‌اند و هرچه به زمان کنکور نزدیک‌تر می‌شدند از منابع و تست‌های سخت‌تر استفاده می‌کردند. عامل دوم موفقیت آن‌ها، شناخت کافی از برترین انتشارات بوده است. آن‌ها به‌خوبی می‌دانستند انتخاب کدام کتاب به افزایش درصد هر درس کمک می‌کند. در انتها،  باید بدانید که برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود به کسب چه درصدی در دروس مختلف نیاز دارید. همه این موارد در کنار هم مسیر انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی را هموار می‌کند.

عامل دیگری که باید به آن اشاره کنم انتخاب منابع پایه پایه یا جامع است. انتخاب این منابع به فرصت باقی مانده تا کنکور وابسته است. داوطلبانی که در پایه‌های دهم و یازدهم هستند باید خرید کتاب‌های پایه به پایه را برای افزایش مهارت و تسلط خود انتخاب کنند. اما انتخاب کتاب‌های جامع برای داوطلبان پایه دوازدهم، پشت کنکوری‌ها و متقاضیان شرکت مجدد در کنکور مناسب‌تر است. منابع مؤثر و کاربردی در موفقیت داوطلبان گروه ریاضی عبارت است از:

  • ریاضی دهم میکرو طبقه‌بندی گاج
  • ریاضی دهم نردبام خیلی سبز
  • هندسه جامع میکرو طلایی گاج
  • نردبام هندسه خیلی سبز
  • هندسه جامع خیلی سبز
  • هندسه دوازدهم خیلی سبز
  • جمع‌بندی هندسه نشر الگو
  • حسابان میکرو طلایی گاج
  • حسابان و ریاضیات پایه خیلی سبز
  • ریاضیات گسسته میکرو طبقه‌بندی گاج
  • آمار و احتمال گاج
  • ۸ کتاب ریاضی دو جلدی میکرو طبقه‌بندی گاج
  • فیزیک جامع کنکور دو جلدی میکرو طلایی گاج
  • نردبام فیزیک دهم خیلی سبز
  • نردبام فیزیک یازدهم خیلی سبز
  • فیزیک کنکور جمع‌بندی خیلی سبز
  • شیمی جامع مبتکران
  • شیمی جامع دو جلدی میکرو طبقه‌بندی گاج
بودجه بندی کنکور انسانی 1403
بهترین منابع کنکور ریاضی از زبان رتبه های برتر

انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی باید با توجه به مقطع تحصیلی، قدرت یادگیری و میزان تسلط داوطلب به مباحث کتاب درسی انجام شود. استفاده از منابع سخت و دشوار برای داوطلبان قوی، انتخاب منابع پایه‌ای برای داوطلبان مقطع دهم یا یازدهم و انتخاب منابع جامع و دارای سطح ضعیف و متوسط برای داوطلبان متقاضی شرکت مجدد در آزمون سراسری مناسب است. در صورت نیاز به مشاوره برای انتخاب منابع مناسب، با مشاوران کنکور حرفه ای تی وی در تماس باشید.

سوالات متداول

کتاب‌های جامع بهتر است یا پایه به پایه؟

این انتخاب به میزان تسلط داوطلب و مقطع تحصیلی او وابسته است. منابع پایه به پایه برای داوطلبان مقطع دهم و یازدهم بهتر هستند.

بهترین انتشارات کنکور گروه ریاضی چیست؟

انتشارات مهروماه، مبتکران، خیلی سبز و گاج بهترین گزینه برای داوطلبان گروه ریاضی هستند.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن