Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوره برنامه ریزی کنکور ( کلیک کنید )

بهترین روش تست زنی

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

تمام افرادی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، با این مسئله روبه‌رو می‌شوند که بهترین روش تست زنی کدام است و کدام روش باعث موفقیت بیشتر آن‌ها در این ماراتن نفس‌گیر می‌شود؟ روش‌های متعددی برای تست‌ زنی معرفی شده‌اند که برخی از آن‌ها می‌توانند برای داوطلبان کمک‌کننده باشند. البته ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که بسته به رشته امتحانی، روش‌های تست زنی متفاوتی نیز ارائه می‌شود که باید به آن‌ها توجه کرد. در ادامه در خصوص این روش‌ها بیشتر صحبت می‌شود و به تفکیک رشته در مورد آن‌ها بررسی‌هایی صورت می‌گیرد.

مجموعه کنکور تی وی برای داوطلبان کنکور دوره تندخوانی کنکور را تهیه کرده است تا بهترین نتیجه را در آزمون کنکور خود داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر از تندخوانی کنکور با ما تماس بگیرید. همچنین یک مشاوره کنکور و متخصص میتواند نکات مهم و کلیدی در تست زنی را به شما یاد بدهد.

بهترین روش تست زنی زیست

برای درس زیست که از مهم‌ترین درس‌های کنکور تجربی هم به شمار می‌رود، باید به نکات مهمی توجه کنید. برخی از سوالات زیست به صورت ۴ جمله طولانی مطرح می‌شوند که بهترین روش برای پاسخ دادن به چنین سوالاتی، دقت زیاد در خواندن تک تک جملات و لغت‌ها است. در چنین سوالاتی سعی می‌شود که لغت و عبارت اشتباه در جایی به کار رود که کمتر در چشم باشد.

دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1405

برخی سوالات نیز به صورت همانند و برخلاف مطرح می‌شوند که برای حل چنین سوالاتی باید ابتدا به قسمت دوم گزینه مراجعه کنید و درستی آن را بررسی کنید. سوالات شمارشی نیز نیاز به تسلط بسیار بالا و دقت دارند که حتما باید در صورت عدم اطمینان از کوچک‌ترین بخش سوال، از آن عبور کنید.

بهترین روش تست زنی ریاضی

ریاضی همواره یکی از چالش‌های شرکت‌کنندگان در کنکور است. به همین دلیل حتی بسیاری از افراد قید تست زنی این درس را می‌زنند. اما بهترین روش تست زنی ریاضی کدام روش است؟ ممکن است فکر کنید که با وجود این همه فرمول در درس ریاضی، آیا امکان حفظ تمام آن‌ها وجود دارد؟ قطعا روش درست تست زنی ریاضی حفظ تمامی فرمول‌ها نیست.

شما باید طبق الگو و روشی مشخص، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به جواب نهایی برسید. یکی از مهم‌ترین موارد در این موضوع، حل تمرین‌های زیاد و مطالعه کامل مباحثی است که قصد تست زنی آن‌ها را دارید.

بهترین روش تست زنی زیست

بهترین روش تست زنی کنکور انسانی

با توجه به حفظی بودن اغلب تست‌های کنکور انسانی، داوطلبان این نگرانی را دارند که ممکن است در جلسه کنکور بیشتر دروس بر اثر استرس یا بالا رفتن حجم حفظیات از خاطر آن‌ها برود. اما بهترین روش تست زنی در این کنکور چه روشی است؟ این که تمامی خط‌های کتاب را حفظ کنید و تمام نکات را به یاد داشته باشید، کاری غیرممکن به نظر می‌رسد.

شما باید به صورت کلی به موضوعات موردمطالعه خود احاطه داشته باشید و این توانایی در شما به وجود بیاید که با خواندن سوالاتی در همان موضوع، بلافاصله توانایی پاسخ دادن را داشته باشید. همچنین لازم نیست وقت خود را برای مطالعه تمام گزینه‌ها و تمام جملات صرف کنید. اگر سوال به دنبال گزینه غلط بود، با دیدن اولین اشتباه می‌توانید گزینه صحیح را علامت بزنید.

بودجه بندی کنکور انسانی 1404
تکنیک‌ های تست زنی

تکنیک‌ های تست زنی

به صورت کلی تکنیک‌های زیادی برای تست زنی وجود دارد. اما همواره داوطلبان به دنبال بهترین روش تست زنی هستند و می‌خواهند بهترین تکنیک را پیدا کنند. باید بدانید بهترین روش برای هر فرد متفاوت خواهد بود و این موضوع کاملا وابسته به توانایی و شرایط هر فرد است.

در حالت کلی تکنیکی که بتواند با مطالعه مستمر، نقاط ضعف را بهبود داده و نقاط قوت فرد را هم تقویت کند، بهترین تکنیک موجود است. تکنیک ضربدر منها تکنیکی است که بسیاری از آن در تست زنی یاد می‌کنند. به این صورت که در کنار سوالاتی که بلد نیستید علامت منفی و در کنار سوالات دشوار که نسبت به آن‌ها شک دارید، علامت ضربدر بگذارید. همچنین باید دقت کنید که سوالات را به دقت و به طور کامل بخوانید. برای این که بهترین تکنیک تست زنی مخصوص خودتان را پیدا کنید، با من در تماس باشید و بهترین خدمات را در این زمینه دریافت کنید.

اصول تست زنی

در انتهای بحث بهترین روش تست زنی باید به اصول تست زنی هم اشاره کنیم. تست زنی نیز مانند هر فرآیند دیگری اصول مخصوص به خود را دارد که باید حتما توسط داوطلبان رعایت شود. در غیر این صورت حتی اگر تسلط کافی نسبت به موضوع وجود داشته باشد، موفقیتی به دست نمی‌آید. از مهم‌ترنین اصول تست زنی باید به دقت در زمان و تمرین‌های زیاد اشاره کرد. همچنین باقی ماندن در یک سوال برای مدت طولانی از اشتباهات رایجی است که باید از آن اجتناب کنید.

بهترین روش تست زنی ریاضی

برای داشتن کنکوری موفق، شناخت بهترین روش تست زنی برای هر فرد اهمیت بسیاری بالایی دارد. روش‌های متفاوتی برای هر درس و هر کنکور وجود دارد که هر کس باید مطابق با شرایط و خصوصیات خود، بهترین انتخاب را داشته باشد. من به چند مورد از تکنیک‌های رایج مورد استفاده در کنکور اشاره کردم.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن