Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

بهترین اساتید شیمی کنکور

زمان حدودی مطالعه : ۳ دقیقه ⏱

شیمی یکی از مهم‌ترین دروس رشته ریاضی و تجربی است. داوطلبانی که بتوانند در این درس درصد خوبی کسب کنند، شانس بیشتری برای رسیدن به هدف خود خواهند داشت. پیچیدگی‌های این درس سبب شده اغلب داوطلبان دو گروه تجربی و ریاضی برای حل مسائل این درس با مشکل مواجه شوند. دلیل اصلی این مشکل، عدم آشنایی با بهترین روش مطالعه و تکنیک‌های تست زنی است. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش تسلط خود به مباحث درسی و ارتقای مهارت تست‌زنی از آن‌ها کمک بگیرید. اما اغلب آن‌ها دیر بازده بوده و مبتنی بر آزمون و خطا هستند. استفاده از راهنمایی و تجربه بهترین اساتید شیمی کنکور مطمئن‌ترین راه برای کسب درصد عالی در این درس محسوب می‌شود.

بهترین اساتید شیمی کنکور

بهترین اساتید شیمی کنکور ایران

یکی از چالش‌های بزرگ در مسیر کنکور دستیابی به درصد بالا در دروس تخصصی با مطالعه مطالب کتاب درسی است. علیرغم اینکه تست‌های کنکور از متن کتاب درسی طرح می‌شوند داوطلبان با مطالعه کتاب در پاسخ‌دهی به سؤالات با مشکل جدی مواجه هستند. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. عدم ایجاد رابطه منطقی بین بخش‌های مختلف کتاب درسی مهم‌ترین دلیل عدم موفقیت داوطلبان است. با نگاهی به تست‌های کنکور متوجه خواهید پاسخدهی به آن‌ها نیازمند تسلط به مطالب هر سه پایه است. محدودیت زمانی یکی دیگر از دلایلی است که منجر به سردرگمی داوطلبان می‌شود.

قبولی‌ های کنکور 1401

توصیه من به تمام داوطلبان این است به‌جای آزمون و خطا در فرصت محدود خود از تجربه افراد مجرب استفاده کنند. اما فراموش نکنید که دبیر نمی‌تواند معجزه کند. شما در جلسه آزمون به او دسترس ندارید و برای حل تمام مسائل باید به آموخته‌های خود متکی باشید. استفاده از کتاب‌های تست، دی وی دی‌های آموزشی و شرکت در کلاس‌های کنکور هنگامی مؤثر است که شما زمان کافی برای مطالعه و مرور درس‌ها اختصاص دهید.

نحوه انتخاب بهترین اساتید شیمی کنکور

برترین دبیر شیمی کنکور

تفاوت در سطح علمی داوطلبان سبب شده که بهترین دبیر برای هر یک از آن‌ها معنای متفاوتی داشته باشد. افرادی که درک بسیار خوبی از مباحث کتاب دارند و هدف آن‌ها کسب درصد بالای ۷۰ در کنکور است باید به سراغ اساتیدی بروند که از طریق حل تست‌های متعدد دانش‌آموزان را به چالش کشیده و میزان تسلط آن‌ها به بخش‌های مختلف کتاب را ارزیابی می‌کنند. داوطلبانی که در سطح ضعیف یا متوسط قرار داشته و آن دسته از افرادی که بعد از سال‌ها قصد شرکت مجدد در کنکور دارند باید به سراغ دبیرانی بروند که مباحث کنکور را به صورت پایه‌ای و مقدماتی تدریس می‌کنند.

نحوه انتخاب بهترین اساتید شیمی کنکور

برای انتخاب بهترین اساتید کنکور باید به عوامل مختلفی توجه کنید. سابقه کاری و بررسی نمونه تدریس دو اصل کاربردی در انتخاب اساتید کنکور است. عامل بعدی میزان تسلط استاد به تمام مباحث کتاب درسی و تکنیک‌های نوین حل مسئله است. در سال‌های اخیر تست‌های کنکور به صورت مفهومی و ترکیبی طرح می‌شوند؛ پس تدریس مفهومی اهمیت بیشتری در موفقیت داوطلبان دارد. یکنواختی شیوه تدریس یا عدم توجه به برخی مطالب کتاب درسی دو عاملی است که سبب کاهش انگیزه دانش‌آموزان و افت عملکرد آن‌ها می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنم به صورت آزمایشی در یک جلسه تدریس استاد مورد نظر شرکت کرده و در نهایت تصمیم بگیرید. استفاده از تجربه کنکوری‌های سال‌های قبل راه دیگری برای انتخاب اساتید مجرب است.

راهنمای انتخاب رشته هنر
بهترین اساتید شیمی کنکور در تهران

بهترین اساتید شیمی کنکور برای داوطلبان تعریف خاصی دارد. این تعریف به نیاز، هدف، قدرت یادگیری و سطح علمی دانش‌آموزان وابسته است. استادی که نیاز‌های دانش‌آموزان دارای سطح علمی بالا را تأمین می‌کند، برای داوطلبان ضعیف مناسب نیست. تعیین هدف و نیازسنجی دو عامل کلیدی در انتخاب اساتید کنکوری هستند. اگر نمی‌توانید به راحتی دبیر مناسب را انتخاب کنید، استفاده از راهنمایی‌های مشاور به شما کمک خواهد کرد.

سوالات متداول

در انتخاب برترین اساتید شیمی به چه مواردی توجه کنیم؟

سابقه کاری، شیوه تدریس و میزان تسلط به مباحث کتاب و استاندارد‌های کنکور مهم‌ترین عوامل در انتخاب دبیران برتر هستند.

آیا استفاده از دبیر شیمی ضروری است؟

این بخش به نیاز و هدف شما وابسته است. اگر کسب درصد بالا برای شما در اولویت است و به‌تنهایی از عهده آن بر نمی‌آیید، استفاده از راهنمایی‌های یک دبیر مجرب برای شما مفید خواهد بود.

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن