Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور ۱۴۰۳

زمان حدودی مطالعه : ۴ دقیقه ⏱

آزمون سراسری در ۵ گروه ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می‌شود . سازمان سنجش هر ساله با تعیین زمان ثبت‌نام کنکور ، دستورالعمل‌ های لازم برای شرکت در این آزمون را منتشر می‌کند .

این دفترچه به صورت نسخه الکترونیکی از طریق سایت سنجش در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد

در ادامه مطلب راهنمای گام به گام دانلود دفترچه ی ثبت نام کنکور به همراه نکات دفترچه خدمت شما کنکوری عزیز بیان می شود .

دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور 1402

کنکوری های عزیز حتما باید دفترچه ثبت‌ نام کنکور را دانلود و مطالعه کنند . اطلاعات درج شده در آن به شما کمک می‌کند که از ضرایب درس‌ها ، سهمیه‌ها ، شرایط نام‌نویسی ، زیرگروه‌های هر رشته ، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام و . . . باخبر شوید .

همچنین می توانید  آخرین اخبار مربوط به کنکور را در صفحه ی اخبار کنکور در سایت کنکور تی وی مطلع شوید

دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به این که کنکور در دو نوبت برگزار می شود ، دفترچه ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۳ نیز در دو نوبت منتشر خواهد شد . برای دسترسی به این دفترچه کافی است به سایت سنجش مراجعه کرده و نسخه pdf دفترچه را مطالعه کنید . این دفترچه همزمان با روند نام‌نویسی کنکور منتشر می‌شود . زمان انتشار اولین دفترچه راهنمای کنکور ۱۴۰۳ مطابق سال های قبل حوالی آبان ماه خواهد بود .

دفترچه دوم نیز همزمان با دومین مرحله ثبت‌نام کنکور سراسری منتشر می‌شود . زمان ثبت‌نام برای شرکت در دوره دوم کنکور ۱۴۰۳ نیز حوالی ماه فروردین است . پیش‌بینی می‌شود که دفترچه راهنما نیز همزمان با این دوره منتشر شود . در انتهای این دفترچه فرم پیش‌نویسی قرار گرفته که واجدین شرکت در آزمون سراسری می‌توانند آن را تکمیل کنند تا با فرایند ثبت‌نام اینترنتی کنکور آشنا شوند .

دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور تمامی رشته ها

برای دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور ( که به آن دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور نیز گفته می شود ) باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا وارد سایت سنجش شده و گزینه سراسری را از قسمت راست انتخاب کنید.
  • باید روی لینک فعالی با نام راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۳ کلیک کنید.
دفترچه ثبت‌نام کنکور تمامی رشته ها

تمام آزمون‌های برگزار شده دستورالعمل و شرایط خاصی دارند . برای شرکت در هر آزمون آگاهی از جزئیات آن اهمیت زیادی دارد . داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون سراسری نیز باید اطلاعات کافی درباره این آزمون و روند ثبت‌نام آن داشته باشند.
شرایط ثبت‌نام درج شده در دفترچه به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود . قوانینی نیز در مورد شرایط نظام وظیفه دانش‌آموزان پسر وجود دارد .

مهلت ثبت‌ نام کنکور 1403

شرایط ذکر شده در دفترچه راهنما شامل دو بخش است :

شرایط عمومی

  • شرایط عمومی که شامل اعتقاد به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور ، عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران ، عدم سوء پیشینه اخلاقی، عدم سوءپیشینه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر است .

شرایط اختصاصی

  • شرایط اختصاصی نیز شامل دیپلم نظام جدید در یکی از رشته‌های نظری یا فنی‌وحرفه‌ای ، دیپلم نظام قدیم یا مدرک کاردانی ، دانشجویان انصرافی از دوره روزانه و کارت معافیت از سربازی یا پایان خدمت برای افراد غیر محصل بالای ۱۸ سال است .
  • شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور : این پذیرفته شدگان ، در صورت شرکت در کنکور ۱۴۰۳ ، تنها مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه مانند ( شبانه یا نوبت دوم ، دانشگاه آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، ظرفیت مازاد ، پردیس بین الملل خودگردان و مجازی ) هستند و صرفاً در این دوره ها می توانند اقدام به انتخاب رشته کنند .

در ادامه این دفترچه نیز اطلاعاتی درباره سهمیه‌ها و تأثیر آن‌ها بر رتبه و قبولی دانش‌آموزان آمده است . سهمیه ایثارگران، مناطق و رزمندگان اصلی‌ترین سهمیه کنکور سراسری هستند . سایر اطلاعات مهم موجود در این دفترچه عبارت است از زمان‌بندی شرکت در کنکور، هزینه ، اطلاعات درباره گروه‌های آزمایشی و ضرایب دروس ، راهنمای تکمیل فرم ثبت‌نام .

مهم‌ترین نکات دفترچه ثبت‌ نام کنکور

مهم‌ترین نکاتی که پس از دیدن دفترچه ثبت‌ نام کنکور با آن مواجه می‌شوید ، شامل موارد زیر است :

  • دانشجویان دوره روزانه نمی‌توانند در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنند .
  • دانشجویان دوره شبانه، پردیس، پیام نور، دوره‌های مجازی می‌توانند بدون انصراف از تحصیل مجددا در آزمون سراسری ثبت‌نام کنند .
  • افرادی که مشمول غیبت سربازی هستند ، اجازه شرکت در کنکور سال ۱۴۰۳ را نخواهند داشت .
  • دانشجویان نمی‌توانند دوره تحصیل و سربازی خود را به صورت همزمان انجام دهند .
راهنمای انتخاب رشته تجربی

دفترچه کنکور

به طور کلی در پروسه کنکور در یک سال ، دو دفترچه داریم :

۱- دفترچه ثبت نام کنکور

۲- دفترچه انتخاب رشته

با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ، همانطور که در بالا اشاره شد ،می‌توانید اطلاعات کافی درباره شرایط عمومی و اختصاصی کنکور ، سهمیه‌ها ، قوانین نظام وظیفه ، ضرایب هر درس و بسیاری موارد دیگر کسب کنید . توصیه می‌کنم قبل از ثبت‌نام در کنکور حتما این دفترچه را کامل مطالعه کنید .

دفترچه ی دیگر که بعد از برگزاری کنکور و اعلام رتبه ها ، منتشر می شود به طور کلی به رشته ها و دانشگاه ها و ظرفیت های آن ها اشاره دارد که مطالعه آن برای انجام انتخاب رشته بسیار ضروری است .

دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور 1403 3

با دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور می‌توانید اطلاعات کافی درباره شرایط عمومی و اختصاصی کنکور ، سهمیه‌ها ، قوانین نظام وظیفه ، ضرایب هر درس و بسیاری موارد دیگر کسب کنید . توصیه می‌کنم قبل از ثبت‌نام در کنکور حتما این دفترچه را کامل مطالعه کنید .

در این رابطه در مطالب دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور ۱۴۰۳ ، دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور ۱۴۰۴ و دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور ۱۴۰۵ نیز به طور کامل صحبت کردم .

سوالات متداول

کسی که سهمیه دارد چجوری موقع ثبت نام به آن اشاره کند ؟

یکی از سوالاتی که اغلب دانش‌آموزان را درگیر می‌کند، تاثیر سهمیه‌ها در کنکور است . باید اشاره کنم که در کنکور سه سهمیه تأثیر دارد که عبارت است از : سهمیه مناطق ، ایثارگری و خانواده شهدا . سهمیه مناطق دانش‌آموزان را بر اساس محل سکونت و سیستم آموزشی به سه منطقه مختلف تقسیم می‌کند .
سهمیه اعمال شده برای دانش‌آموزان منطقه یک که شامل کلان شهر‌های تهران ، شیراز ، مشهد ، تبریز ، اصفهان و برخی شهر‌های دیگر است از همه کمتر خواهد بود. اما سهمیه منطقه سه تاثیر بیشتری در رتبه و پذیرش دانش‌آموزان دارد. باید به این نکته اشاره کنم که جنوب تهران در کنکور منطقه دو محسوب می‌شود .

راهنمای انتخاب رشته انسانی

سهمیه ایثارگران و خانواده شهدا تأثیر بیشتری در کنکور دارد . اگر جزء این افراد هستید ، باید در حین پر کردن فرم ثبت‌نام کد ۱۲ رقمی را از نهاد‌های مربوط دریافت کرده و در محل موردنظر بنویسید . ۲۵ درصد از سهمیه مربوط به هر رشته در کنکور به خانواده ایثارگران ، رزمندگان و شهدا اختصاص یافته است .

دانلود دفترچه ثبت نام را باید از کجا انجام داد ؟

سایت سازمان سنجش تنها منبع رسمی برای دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ است و به محض قرار گرفتن دفترچه در سایت سنجش ، ما در این صفحه نیز دفترچه را قرار می دهیم .

چرا دانلود دفترچه کنکور ۱۴۰۳ اهمیت دارد ؟

هر ساله سازمان سنجش شرایط ، دستورالعمل‌ها و ضوابط خاصی برای شرکت در کنکور تعریف می‌کند که در قالب دفترچه آزمون سراسری به اطلاع داوطلبین می رساند که دانستن آنها برای شرکت در کنکور سراسری اهمیت بسیار بالایی دارد .

در برنامه ریزی مشکل داری؟

برای 1 جلسه رایگان تلفنی برای آشنایی با دوره برنامه ریزی و چیزهایی که مشاورها نمیگن فرم رو پر کن